od MarekFJ » 21 zář 2017, 09:16
Ahoj, už delší dobu na svojí sériový NA 1.6 1991 s 210kkm pozoruju vysokou kouřivost při brždění motorem. Ale i například když jedu cca 100kmh na pětku, přijíždím do vesnice, pustím plyn, auto pozvolně zpomaluje, cca v 65kmh dám čtyřku, auto zpomalí na 55 tacho, potom co zmáčku minimálně plyn, vyvalí se z výfuku bílo-šedej kouř. Auto nezakouří při akceleraci a to ani na plnej plyn. Kouří jen při otáčkách bez plynu, což nechápu. Mám - měl jsem za to, že když je fouklý tesnění pod hlavou, kouří to nejvíc při akceleraci. Všechno pozorování je samozřejmě při zahřátým motoru. Kouření jsem schopen vyřazováním na neutrál takřka úplně omezit. Začalo to takhle kouřit v Alpách, kde jsem jezdil do stoupání cca 30% a dolů brzdil motorem, ale nedělal jsem nic násilnýho, auto se nijak znatelně netrápilo, nenaráželo na omezovač, nepřehřívalo se atd.
Vodu to přes léto sežralo asi tak 0,5l/1000km, olej bere cca 0,6l/1kkm.
Co to může být? Nějaký nápady?