Advanced timing - změna předstihu zapalování

Re: Advanced timing - změna předstihu zapalování

Příspěvekod buteo » 05 lis 2015, 22:49

MAXsport píše:......., ale něco je napsané i tu - http://www.miata.net/garage/ignition.html#Advancing

Zdarec, přidám svou zkušenost:
na NB jsem to udělal zhruba jak popisuje ten frajer v odkazu. Výsledek je předstih ca. 14°, při provozu na benzín 98 žádný problém, placebo efekt funguje, ale reálně ten údajný přínos možná 2 HP samozřejmě nemám nárok při jízdě poznat.
Jinak něco o levném zvyšování výkonu tady, pokud to neznáš: http://www.solomiata.com/CheapHP.html
buteo
 
Příspěvky: 893
Registrován: 23 úno 2012, 14:02

Re: Advanced timing - změna předstihu zapalování

Příspěvekod froxic » 12 črc 2018, 14:00

Nedávno jsem dělal změnu předstihu na 1.8 NB a tak můžu přinést pár poznatků. Předstih jsem měnil z 10°na 14°, což se považuje za bezpečnou hodnotu i pro obyč N95. Ani při 30°+ se mi nestalo, že by to klepalo (pro maximalizaci účinku jezdím stejně VERVU100). I přes to, že se tento mod spíše spojuje s 1.6, tak teď to jede prostě lépe. Auto jede podobně jako NBFL 1.8 s BBR čipem. Určitě je více chuti / krouťáku ve středu a přitom je stále ochotná se vytáčet až do omezovače jako předtím (otevřené KN sání + koncový tlumič Remus). Pokud tedy budete dělat rozvody, tak bych tomuto módu za pár kaček dal určitě šanci.
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 225
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: Advanced timing - změna předstihu zapalování

Příspěvekod vhml » 12 črc 2018, 14:38

Motor nebude klepat nikdy, odreguluje to čidlo klepání.

Ty jsi zkoušel nastavit 30 stupnu zakladni predstih? :shock:
vhml
 
Příspěvky: 997
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Advanced timing - změna předstihu zapalování

Příspěvekod Beny » 12 črc 2018, 14:45

vhml píše:Motor nebude klepat nikdy, odreguluje to čidlo klepání.

Ty jsi zkoušel nastavit 30 stupnu zakladni predstih? :shock:

Asi měl na mysli teplotu. :lol:
ex: Almera Gti SR20DE; Crf 450R Supermoto
daily: Primera P11 SR20DE
weekend: MX 5 NA
Beny
 
Příspěvky: 80
Registrován: 11 úno 2018, 12:57

Re: Advanced timing - změna předstihu zapalování

Příspěvekod froxic » 12 črc 2018, 19:02

Jo, to už byla myšlena teplota vzduchu ve stínu :-) Omlouvám se tedy za mystifikaci. Prostě spokojenost s tím jak to teď jede. Někdo dokonce dává i 16-18°, ale to pak jede jenom v otáčkách a dole je to mrtvolnější. Nezkoušel jsem ovšem nic jiného než 10 a 14°, takže toto pouze dávám tak jak jsem četl.

@vhml: tzn lepší benzín a je nižší šance, že do toho čidlo bude kecat.
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 225
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: Advanced timing - změna předstihu zapalování

Příspěvekod Blix » 13 črc 2018, 06:05

Moje auto bylo nastavené na 16° - nahoře opravdu mrtvola, nad 6,5 to už nemělo smysl točit, přenastavil jsem to na 12° - auto přestalo mezi 3 - 3,5 příšerně hučet, motor jel jemněji, všechno se posunulo trochu nahoru. Nedalo mi to a dal jsem továrních 10°- motor ještě míň vibruje, auto je tišší, táhne do omezovače, ale největší překvapení bylo že mi tím hodně spadl volnoběh a já ho konečně můžu nastavovat tím volnoběžným šroubem :shock: ECU prý ovladá volnoběh i předstihem tak jí to asi nedělalo dobře. Každopádně je to zkušenost s mou NA6 a nemusí být univerzální, nikde jsem nečetl že by to někomu po 14°modu víc vibrovalo.
1991 Mazda Miata (US)
Blix
 
Příspěvky: 38
Obrázky: 1
Registrován: 14 zář 2017, 07:38
Bydliště: Ostrava

Předchozí

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 17 návštevníků