Torsen nebo otevreny diff

Re: Torsen nebo otevreny diff

Příspěvekod JohnyS » 15 dub 2019, 16:42

z principu diferenciálu píšeš nesmysl. Ano, diferenciál pošle točivý moment cestou nižšího odporu (na odlehčené kolo nebo to co se díky nižší adhezi proklouzlo), ale utažením obou kol nic nesimuluješ. Prostě jsi jen zatáhl brzdu, ale ten moment na obě strany zůstal stejný, takže ti tak leda půjde tíž tím kolem ve vzduchu otočit, ale z principu se nemění vůbec nic. Myslím, že si to pleteš s lamelovým diferenciálem který k sevření používá lamelovou brzdu k unašeči diferenciálu (zabrzdí vůči talíři jednu poloosu a tím ho uzamkne) nebo taky aktivní řízení podvozku kdy to přibržděním kol stěhuje moment jinam, ale v obou těchto případech se jedná o něco zcela odlišného než dosáhneš prostým zabržděním zadních kol. Zrovna tak pokud vyblokujete jen jedno zadní kolo, můžete u torsenu při vyřazení a otáčení druhým kolem zaznamenat větší odpor než u open difu, ale kdo to z nás asi pozná že? :D
Jedinou variantou, která je stoprocentní zůstává shození jedné poloosy. V opačném případě leda subjektivní pocity z řízení, i když kdo s torsenem jezdil tak to pozná hned že tam je nebo není ;)
Mazda MX-5 NB 1.8
Uživatelský avatar
JohnyS
 
Příspěvky: 316
Registrován: 12 bře 2017, 13:47
Bydliště: Česká Třebová, Praha

Re: Torsen nebo otevreny diff

Příspěvekod mojžo » 15 dub 2019, 21:00

...ja sa iba pridám, že Tochigi Fuji Super LSD poznáte úplne ľahko - samozrejme jazdou, ale ak zdvihnete zadné koleso do vzduchu na mieste, máte tam neutrál a iba veľmi ťažko s ním otočíte, je to ono :)

Jazda s Tochigi Fuji Super LSD je samozrejme úplne super. Ale to aj s Torsenom :) A áno - na výjazdoch z T-križovatiek je to nepriestrelné zistenie. MX5 s LSD diferenciálom je o toľko lepší voz, že ak to raz zažijete, open diff by ste najradšej hodili do smetia.
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 916
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Re: Torsen nebo otevreny diff

Příspěvekod gramo » 15 dub 2019, 21:22

JohnyS: Myslím, že to nesmysl není. Fór je v tom, že v téhle simulaci nejde točivý moment od kardanu, ale od člověka, který se snaží otáčet jedním kolem. Ten musí překonat tření od ruční brzdy (tj. dostane se do stavu, jakoby na té straně zabržděno nebylo) a dalším zvýšením síly uvede kolo a související díly v diffu do pohybu. Opačné kolo je přibržděné (stejný efekt, jakoby se pomocník snažil kolo držet na místě, jen teď máme místo pomocníka ruční brzdu), díky tomuto odporu se torsen "sevře" a síla se přenese i na druhé kolo a mělo by se otáčet stejným směrem.
Uživatelský avatar
gramo
 
Příspěvky: 720
Registrován: 07 dub 2016, 16:54

Re: Torsen nebo otevreny diff

Příspěvekod JohnyS » 15 dub 2019, 22:15

To by jsi měl pravdu, v případě že by se torsen sevřel... jenže on se nesvírá, pracuje s třením ve šnekovém převodu. Prostě otevřený diferenciál ti nese výkon na obě kola pokud jsou na tom adhezně stejně, pokud nejsou jde to na odlehčené kolo. U torsenu máš to samé jen si k tomu připočítej tření ve šneku. To tření udělá zhruba 35-40% svornost. Takže pokud zasekneš jedno kolo a otáčíš ve vzduchu druhým tak ucítíš tak leda odpor v tom tření, ale už nemusíš poznat jestli je to odpor open difu olejem a převody a nebo odpor šneku v samosvorném diferenciálu. Celé to začíná a končí u toho že diferenciál se správně nazývá dělič točivého momentu.
Mazda MX-5 NB 1.8
Uživatelský avatar
JohnyS
 
Příspěvky: 316
Registrován: 12 bře 2017, 13:47
Bydliště: Česká Třebová, Praha

Re: Torsen nebo otevreny diff

Příspěvekod spooon » 15 dub 2019, 23:32

JohnyS píše: i když kdo s torsenem jezdil tak to pozná hned že tam je nebo není ;)
pravdu díš!

stačí si od někoho půjčit auto s torsenem. A kdo je do toho jednou zasvěcen, tak už to vždy pozná.
spooon
 
Příspěvky: 467
Obrázky: 0
Registrován: 03 kvě 2012, 22:58

Re: Torsen nebo otevreny diff

Příspěvekod Fernie » 16 dub 2019, 00:54

Once you'll go black... :D
Rudá Potvora - NA6, Maxim Works 4-2-1, 6q, LSD, IL Motorsport coolant reroute.
NA OEM+ DRL - viewtopic.php?f=6&t=5043
http://www.autickar.cz
Fernie
 
Příspěvky: 941
Registrován: 11 dub 2012, 17:39
Bydliště: Br-no, Br-nein

Re: Torsen nebo otevreny diff

Příspěvekod harweyko » 17 dub 2019, 22:45

videjko sice v polstine, ale da sa z toho vysomarit :) rozobrata je prevodovka, 2 bezne diffy a stredovy Torsen z quattra po 500k km bez vymeny oleja, ako sa sprava ktory diff je ukazane od 12tej minuty

https://www.youtube.com/watch?v=XdI9dGZ9IC4
harweyko
 
Příspěvky: 11
Registrován: 10 lis 2016, 20:15

Re: Torsen nebo otevreny diff

Příspěvekod evlo » 18 dub 2019, 16:56

Zas me tu napisete, ze vim pycu apod., ale tak treba kdyz by to nekdo fakt resil, tak to s tema prudkejma zatackama apod. je castecne lez, na spatnych penumatikach se i s otevrenym diferenacialem urvou(?) obe kola - proste se to nezasakne a nezacne pak pri stani na plynu hrabat jen jedno kolo.
evlo
 
Příspěvky: 836
Registrován: 24 zář 2011, 21:12

Re: Torsen nebo otevreny diff

Příspěvekod TeeJay » 18 dub 2019, 17:19

evlo píše:Zas me tu napisete, ze vim pycu apod., ale tak treba kdyz by to nekdo fakt resil, tak to s tema prudkejma zatackama apod. je castecne lez, na spatnych penumatikach se i s otevrenym diferenacialem urvou(?) obe kola - proste se to nezasakne a nezacne pak pri stani na plynu hrabat jen jedno kolo.

To, jestli kola urveš nebo ne není záležitost diferenciálu, resp. kola se dají utrhnout nezávisle na typu diferenciálu, byť to není vždy stejně snadné.
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1581
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Torsen nebo otevreny diff

Příspěvekod Cores » 18 dub 2019, 17:50

Mel bych jednu otazecku ohledne LSD v NC 2.0. Muze se poskodit pri testu na brzdovych valcich? Ceka me stk.....Nekde jsem tu cetl ze ta moznost je.... Osobne bych rekl ze se mu nic nestane....
CNC 2.0 PRHT Stormy blue
Cores
 
Příspěvky: 161
Registrován: 22 bře 2017, 21:15

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam a 16 návštevníků