zap. cievky

zap. cievky

Příspěvekod elektron » 02 dub 2012, 19:27

Ahojte,niekedy mi vynechava zapalovanie na 2 a 3 valci , je to problem pravdepodobne zapalovacich cievok ,skusal som ich zohnat,ale cena ma celkom prekvapila 450,- e. Odisli vam uz niekomu na NB? Mam najazdene len 57Tkm,r.v.2000. Je nejaka moznost 100 percent diagnostiky?
16 ND ceramic, recaro, bilstein
99 NB 1.8 vvt BP-Z3 turbo, 240hp, VICS, 6speed, 3.6 lsd, ME221, bosch EV14, Koni, brake swap
ex 00 NB 1.8 coldside mp62, 210hp, MS2 MSlabs
ex 90 NA 1.6 116hp
Uživatelský avatar
elektron
 
Příspěvky: 360
Registrován: 13 dub 2010, 22:36
Bydliště: Zilina

Re: zap. cievky

Příspěvekod Rudy » 02 dub 2012, 20:29

Pri '99 - '00 1.8 je to ževraj častá chyba. Ak vieš určite, že to je 2 a 3 ti valec tak porovnaj odpor primárnej a sekundárnej cievky s druhou pre 1 a 4ty valec. Keď dáš ohmmeter medzi konektor pre kábel na 1,4/2,3 tak odpor by tam mal byť 8.3-12.3KOhm (toto s rezervou mám to v PC skopírovane už ani neivem odkiaľ, a záleží to od teploty). Kamarát mal ten istý problém, mal zlé teplé štarty, a vynechávalo to dakedy.
Uživatelský avatar
Rudy
 
Příspěvky: 438
Obrázky: 2
Registrován: 16 led 2011, 12:02
Bydliště: Praha/Martin

Re: zap. cievky

Příspěvekod jardaj. » 02 dub 2012, 21:14

Jde to také udělat opticky stroboskopem protože na volnoběh by se měla poznat nepravidelnost blikání. Pokud nemáš stroboskop lze to udělat jednoduše z doutnavky (taková ta kontrolka třeba u žehličky) která se zapojí mezi zapalovací svíčku a VN kabel k té svíčce. Já jsem kdysi tímto způsobem seřizoval předstih. Blikalo se na řemenici na klikovém hřídeli kde se ryska označila bílou barvou (aby to při bliknutí bylo vidět) která měla být v zákrytu s ryskou na bloku motoru, ale to už je jiná záležitost. J.
jardaj.
 
Příspěvky: 552
Registrován: 21 pro 2011, 18:38
Bydliště: Tišnov

Re: zap. cievky

Příspěvekod radep » 02 dub 2012, 21:15

Ještě obrázek pro změření odporů... http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=427204 Měřil jsem ty svoje a sedí to perfektně. Nicméně ty hodnoty u špatných cívek nejsou zaručené...
Obrázek
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: zap. cievky

Příspěvekod Brus » 06 dub 2012, 14:31

taky mi odešla cívka na NB, začalo to vynechávat občas až se to nakonec vysralo komplet. vzala sebou i tranzistor v řj a v důsledku i kat (dnes jsem "neprošel" emisema). koupil jsem na ebayi cívky obě, nechtěl mi prodat jen jednu. takže druhá je na prodej jestli chceš - s poštovným mě obě stály nějakých 4100kč (1,8 3pinová cívka. mám ´99). tak jak je tady v předchozím příspěvku ten obrázek na test, tak toto jasně ukáže jestli je problém v cívce.
10th anniversary
Brus
 
Příspěvky: 11
Registrován: 06 dub 2012, 13:45

Re: zap. cievky

Příspěvekod elektron » 09 dub 2012, 16:26

Ahojte, dakujem za odpovede, az teraz som sa k tomu dostal cez sviatky, blok obidvoch cievok som vybral a nameral som pri odpojenych vsetkych kabloch taketo hodnoty>

Cievka 1 (1,4 valec)
A-B...................1.54kohm
A-C...................6.3 Mohm
B-C...................6.56 Mohm

D-E...................10.07Kohm

Cievka 2 (2.,3. valec)
A-B...................1.56kohmu
A-C...................10.34Mohmu a potom stale stupal az do 16Mohm
B-C...................6.57 Mohm alebo nic,a potom ked meram zase A-C tak zacne stupat az do cca 16Mohm

D-E................... 9.76Kohm

Akonahle vychladnu, odpor je zhruba rovnaky na oboch pri vsetkych meraniach

Cenu som pozeral na nejakej nemeckej stranke - ilmotorsport 450,-e za obidve , v mazde som radsej ani nebol :)

To Brus>
Tranzistory v RJ si vymenil? ,alebo si menil aj RJ? /jednu RJ na NB bez klimy mam/
Za aku cenu by si mi cievku pustil? Nechces si ju radsej nechat do rezervy?
16 ND ceramic, recaro, bilstein
99 NB 1.8 vvt BP-Z3 turbo, 240hp, VICS, 6speed, 3.6 lsd, ME221, bosch EV14, Koni, brake swap
ex 00 NB 1.8 coldside mp62, 210hp, MS2 MSlabs
ex 90 NA 1.6 116hp
Uživatelský avatar
elektron
 
Příspěvky: 360
Registrován: 13 dub 2010, 22:36
Bydliště: Zilina

Re: zap. cievky

Příspěvekod Brus » 11 dub 2012, 15:05

no myslím, že to u mě mělo stejný průběh.. dlouhou dobu to bylo závislé na teplotě a pak se to vysypalo komplet. tranzistor mám vyměněný takže řj nepotřebuju "zatím" :-) za tu cívku 2tkč, méně ji asi nedám.. to bych si ji spíš nechal.
10th anniversary
Brus
 
Příspěvky: 11
Registrován: 06 dub 2012, 13:45


Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] a 6 návštevníků