Stránka 1 z 2

trosku problemy kym nie je motor uuuplne teply - vyreseno

PříspěvekNapsal: 13 lis 2011, 23:11
od pajo106
panove, viac hlav viac rozumu... mam dlhodobo jeden problem, ktory som doteraz nemal potrebu riesit, ale co som zacal jazdit kazdy den a hned od baraku idem na stvorprudovku tak mi to sakra vadi. Motor od studeneho startu po uplne zohriatie reaguje na zoslapnutie plynu dusenim, strielanim vacsinou do sania. volnobeh drzi ako ma, rozsah otaciek aj pravidelnost chodu. ked ho trochu proturujem tak ide, ale rozbehnut sa bez poriadneho proturovania v podstate nie je mozny...priklad, stojim na mieste, volnobeh (studeny 1000-1500 rpm, podla zimy) zoslapnem plyn, motor zacne robit ratata, dusit sa a pomaly idu otacky hore..ak uz ale plynom drzim napr. 2500 rpm a dupnem, okamzite otacky letia hore...to iste ak je dokonale prehriaty. ecu nic neblika, robi to so seriovou lambdou, wideband aj s uplne odpojenou lambdou. na co by som sa mal este tak zamerat? jedine co ma napada je cidlo teploty vody pre ecu... nemal nikto podobny problem? dik

Re: trosku problemy kym nie je motor uuuplne teply

PříspěvekNapsal: 13 lis 2011, 23:25
od Krenstik
vypada to tak ze ECU nevi jako ma teplotu. Vem si multimetr a zmer odpor cidla, idealne studeny a pak zahraty motor. ;)

Re: trosku problemy kym nie je motor uuuplne teply

PříspěvekNapsal: 13 lis 2011, 23:41
od Zaplik
kdyby ECU nevěděla teplotu tak by neukazoval ani budík ale je možné že, je problém někde v nějakym kabelu, nebo že to čidlo za studena dává špatně (pokud ti ten budík ukazuje) takže taky doporučuju proměřit,...

Re: trosku problemy kym nie je motor uuuplne teply

PříspěvekNapsal: 13 lis 2011, 23:51
od Rudy
Može to byť aj váha vzduchu, auto si myslí, že do motora ide viac vzduchu a potom to zahltí.

Re: trosku problemy kym nie je motor uuuplne teply

PříspěvekNapsal: 14 lis 2011, 00:06
od Zaplik
váha se dá po nastarování odojit a jede to taky (vyzkoušeno jen u nb 1.8)

Re: trosku problemy kym nie je motor uuuplne teply

PříspěvekNapsal: 14 lis 2011, 00:27
od Rudy
No to áno, funguje to aj na NA. Ale keď tak chvýľu jazdíš na origo ECU tak začneš cítit benzín, a motor sa dostáva do otáčok pomaly, lebo je trošku prechlastaný.

Re: trosku problemy kym nie je motor uuuplne teply

PříspěvekNapsal: 14 lis 2011, 09:12
od Krenstik
Zaplik píše:kdyby ECU nevěděla teplotu tak by neukazoval ani budík ale je možné že, je problém někde v nějakym kabelu, nebo že to čidlo za studena dává špatně (pokud ti ten budík ukazuje) takže taky doporučuju proměřit,...


MNX-5 ma jen jedno cidlo?

626 mela jedno pro ECU, druhe pro budik a treti ( ktere ma i mX-5) pro ventilator.

Re: trosku problemy kym nie je motor uuuplne teply

PříspěvekNapsal: 14 lis 2011, 10:02
od pajo106
jasne ze ma 3, jedno pro ecu, jedno pro budik a jedno na spinanie sahary... btw, cidlo pro ecu som uz raz menil, robilo mi to take veci (asi pred dvoma rokmi), ze z nicoho nic sa mi teply motor zacal uchlastavat, budik AFR spadol totalne do bohata a prestalo to jet... sranda bola ked sa to stalo pri predbiehani :) cidlo som kupil nejake v elite, tusim FACET alebo co to je za znacku... zeby zas problem v nom? vie niekto ake ma mat hodnoty? vaha vzduchu sa da ako premerat? nemam nikoho kto by mi ju pozical na chvilu :(
ak to bude zly MAF, je mi to jedno, idem aj tak davat k novej ECU namiesto neho MAP, len by som mal rad vsetko v poriadku kym to zacnem prerabat... potom sa tazko bude hladat problem...

a, ak by niekto potreboval, uz som nasiel:
Coolant.......Resistance (k ohms)
-4F (-20C).......14.6 - 17.8
68F ( 20C).........2.2 - 2.7
176F ( 80C)........0.29 - 0.35

Re: trosku problemy kym nie je motor uuuplne teply

PříspěvekNapsal: 14 lis 2011, 13:07
od Zaplik
pokud má teda tři tak moje jednotka rozhodně ovládá saharu jen z jednoho, (co vede do budíku to nevim), pak by mě ještě zajimalo kdy všude ty čidla jsou motor sem měl nejednou rozdělanej a měl sem tam jen jedno, jedině že by byly všechny v jednom :lol:

Re: trosku problemy kym nie je motor uuuplne teply

PříspěvekNapsal: 14 lis 2011, 13:24
od pajo106
na spinanie sahary je vpredu na housingu termostatu, vzadu pod cievkami ako je vyvod vody do radiatora su dve, jedno je 2-pin, to je pre ECU, a druhe je 1-pin, to je do budiku :) neviem, ale mozno 1.8 to ma inak... na 1.6 je to takto, a vacsina japonskych aut co som videl tak to ma rovnako