Nefunkční ventilátor chlazení..

Re: Nefunkční ventilátor chlazení..

Příspěvekod vojtiiisek » 02 kvě 2012, 07:04

Ale u toho termostatu nejsou zadne kabely. Na vodni pumpe je jen cidlo teploty.
Jinak problem asi vyresen, odesel motorek od sahary. Totalne zbrouseny komutator az na plast.

S tim spinanim sahary, myslim ze uz se Mi nekolikrat chtela zapnout protoze kdyz prijedu tak Me s prepadu nadobky od chladice bubla voda,nic hroznyho..
NA > NBFL > NB > NC

*Se silným autem jsi rychlý na rovinkách, s lehkým autem všude* Colin Chapman
Uživatelský avatar
vojtiiisek
 
Příspěvky: 459
Registrován: 08 črc 2011, 19:58
Bydliště: Brno

Re: Nefunkční ventilátor chlazení..

Příspěvekod jardaj. » 02 kvě 2012, 07:22

tak dobrý !!! netrap se tím kde je termostat, kdy ž ti to už jede, až se setkáme tak já ti ho najdu
jardaj.
 
Příspěvky: 552
Registrován: 21 pro 2011, 18:38
Bydliště: Tišnov

Re: Nefunkční ventilátor chlazení..

Příspěvekod George » 02 kvě 2012, 08:02

ale k termostatu žádný kabely ani vést nemaj :)
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: Nefunkční ventilátor chlazení..

Příspěvekod vojtiiisek » 02 kvě 2012, 08:24

A jak termostat sepne větrák když k němu nevedou žádný kabely ? :lol:
NA > NBFL > NB > NC

*Se silným autem jsi rychlý na rovinkách, s lehkým autem všude* Colin Chapman
Uživatelský avatar
vojtiiisek
 
Příspěvky: 459
Registrován: 08 črc 2011, 19:58
Bydliště: Brno

Re: Nefunkční ventilátor chlazení..

Příspěvekod George » 02 kvě 2012, 08:58

větrák spíná podle čidla teploty;)
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: Nefunkční ventilátor chlazení..

Příspěvekod jardaj. » 02 kvě 2012, 14:36

Ano George má pravdu, termostat žádnou elektriku nepotřebuje a jen otvírá a zavírá okruh cirkulace vody na bázi nějaké roztažné látky (parafin) která vytlačuje pístek který působí na ventil. Čidlo na spínání větráku je něco jiného stejně samostatně bývá i čidlo na teploměr. Elektricky to bývá u většiny normálních aut provedeno takto: od pojistky vede + kabel do teplotního spinače na bloku motoru (nebo je na něj závit v tělese termostatu). Na teplotním spinači jsou dva kontakty (do a ze spinače) který uzavírá nebo otevírá okruh, čili spouští nebo zastaví ventilátor. Teplotní čidlo které ovládá měřič teploty na přístrojovce má jen jeden kontakt (+) kabel je veden k měřáku. Snažil jsem se to vysvětlit co nejlapidárněji a nevím jestli se mě to povedlo ? Proto se dá rychle zkusit jestli je motor dobrej že se vyndají kabely z teplotního spinače a proklemují. Když jde ventilátor je motor OK. Vaří-li voda a motor je OK tak je vadný teplotní snímač. Hřejeli se voda moc a dřív uvedené je OK tak je špatný termostat. Lepší to už asi vysvětlit neumím.!? :cry:
jardaj.
 
Příspěvky: 552
Registrován: 21 pro 2011, 18:38
Bydliště: Tišnov

Předchozí

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam a 9 návštevníků