Ztráta výkonu + kolísavý volnoběh

Re: Ztráta výkonu + kolísavý volnoběh

Příspěvekod márty » 12 srp 2013, 10:27

Tak jsem se zrovna vrátil ze servisu kde mi řekli, že nemají diagnostickou zástrčku na tenhle typ zásuvky (NB 2000), že jich mají několik, ale že je tohle je exot.
Je to standardní servis, ne speciálka, do té mě poslali, nejbližší je tady v DE. :(
Načetli alespoň emise a hodnota z lambdy a procenta 02 jsou podstatně vyšší než mají být. Ale to může být i tím E85, co mám v nádrži.
Ještě je varianta filtr paliva, ale ten jsem měnil před časem a E85 je (by mělo být) extrémně čisté palivo.
Takže doporučení nechat načíst diagnostiku a pak asi lambda.
Zkusím asi dnes vyměnit filtr paliva, jeden ještě mám, a pokud se to nezmění, tak budu muset do DE.
Nemáte, pro jistotu se ptám, někdo doma plonkovou funkční lambdu na NB 1.6 (r.v. 2000)?
NB 1.6, 23.2.2000, BRG, Nardi Torino
Uživatelský avatar
márty
 
Příspěvky: 100
Registrován: 13 črc 2011, 10:25
Bydliště: Rumburk

Re: Ztráta výkonu + kolísavý volnoběh

Příspěvekod radep » 12 srp 2013, 11:00

V NB je možnost si diagnostiku vyblikat sám LEDkou... kvůli ledce za 2kč bych nikam do DE nejezdil :-)
Ale v zásadě ti to asi moc neřekne... předpokládám, že tam bude error 15, který tam je vždycky když je špatný poměr paliva/vzduchu. Takže asi zkusit tu lambdu vyměnit.
Krom toho, když jezdíš na E85, tak máš jak korigované množství paliva, které ti do motoru teče? Jsi si jistý, že třeba nemůže být problém v té jednotce?

http://www.miata.net/garage/Engine_Diagnostics.html
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=401836

http://www.youtube.com/watch?v=r3SZZIIgm0k
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Ztráta výkonu + kolísavý volnoběh

Příspěvekod márty » 12 srp 2013, 14:28

To zatím nevím, je to jedna z variant. Jediná možnost je to odpojit, jestli se to tím "nespraví samo".
Ale pochybuju, to by byla náhoda. Zkusím to odpoledne až to vystydne, teď se na ty vstřiky nedá sáhnout.

Proklemoval jsem tu diagnostickou zásuvku a nastavil volnoběh na 1000 ot.
Ale při jízdě to dělá divný věci. Má to díru v plynu, na začátku, po přidání plynu už je to ok, ale jakmile se sebemíň ubere, tak se to začne kuckat a ztrácet výkon a pomůže jen dost velké přidání plynu.
Tak nevím. Zkusil bych tu lambdu, ale jednak nevím kolik stojí a pak se mi nechce kupovat novou a potom zjistit, že to není ono.... Trochu nevím co s tím. :cry:
NB 1.6, 23.2.2000, BRG, Nardi Torino
Uživatelský avatar
márty
 
Příspěvky: 100
Registrován: 13 črc 2011, 10:25
Bydliště: Rumburk

Re: Ztráta výkonu + kolísavý volnoběh

Příspěvekod MAXsport » 12 srp 2013, 14:35

Co čerpadlo?
MAXsportpneu.cz závodní pneumatiky s homologací na silnice
Polyspeed silentbloky pro MX-5 - Group buy polyurethanové silentbloky s různou tvrdostí pro MX-5
michal@maxsportpneu.cz
MAXsport
 
Příspěvky: 1401
Registrován: 15 led 2012, 15:40

Re: Ztráta výkonu + kolísavý volnoběh

Příspěvekod márty » 12 srp 2013, 14:44

Když uvažuju logicky, tak by to bylo stejný jako s tím přicpaným filtrem paliva.
To by přece nejelo pořád a ne že by se to po počáteční díře rozjelo normálně a po ubrání zas nejelo, ne?
NB 1.6, 23.2.2000, BRG, Nardi Torino
Uživatelský avatar
márty
 
Příspěvky: 100
Registrován: 13 črc 2011, 10:25
Bydliště: Rumburk

Re: Ztráta výkonu + kolísavý volnoběh

Příspěvekod kousmen » 12 srp 2013, 15:19

Kup tu lambdu, ta jde po ethanolu stejně dřív do kšá, takže ničemu neuškodí koupit novou. Stejně ta stará musí mít už hodně za sebou. Navíc je to asi nejpravděpodobnější příčina, takže bych to neřešil a zkusil ji i kdyby to nemělo být důvodem problému. Ber to jako servisní preventivní výměnu ať ti to tak nerve srdce...
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Ztráta výkonu + kolísavý volnoběh

Příspěvekod márty » 12 srp 2013, 15:24

Co to tak stojí a kde je nejlepší jí koupit?
Předpokládám, že to není jako kupovat svíčky, tam vím, že beru NGK. ;)
NB 1.6, 23.2.2000, BRG, Nardi Torino
Uživatelský avatar
márty
 
Příspěvky: 100
Registrován: 13 črc 2011, 10:25
Bydliště: Rumburk

Re: Ztráta výkonu + kolísavý volnoběh

Příspěvekod márty » 20 srp 2013, 09:40

Tak jsem vyměnil lambdu, ale problém zůstal skoooro nezměněný :oops: .
Dokud je to studené, tak se volnoběh neudrží a motor chcípá. V tahu se to hltí, ztráta výkonu,cuká se a musím si pomáhat spojkou abych to rozjel do otáček.

Po zahřátí se to o dost zlepší, ale je tam stále ta ztráta výkonu (díra v plynu) po sebemenším ubrání, při přeřazení, takže je třeba to držet pořád jakoby "pod plynem".
Co si o tom myslíte?

Měl jste někdo někdy problém s váhou vzduchu? Nemůže tady být problém?
Nemohl jsem to "rozhasit" tím manuálním nastavením otáček volnoběhu? I když teď jsem to proklemování v diagnostické zástrčce zase zrušil a jednotka to drží na cca 850 ot.
Máte někdo zkušenost jak velké podrobnosti dokážou načíst v Mazdě když auto ještě nemá OBD2 zásuvku? Má to smysl tam jezdit?
Nebo nedoporučíte mi někoho fakt vyzkoušeného, kdo dělá Miaty?
Děkuju
NB 1.6, 23.2.2000, BRG, Nardi Torino
Uživatelský avatar
márty
 
Příspěvky: 100
Registrován: 13 črc 2011, 10:25
Bydliště: Rumburk

Re: Ztráta výkonu + kolísavý volnoběh

Příspěvekod Pavel260 » 20 srp 2013, 10:10

no přece gurůůůůůůůů :lol:
jinak já mám taky díru v plynu, pořád to ale svádím na cívky, nicméně když si stoupnu před auto a koukám na motor tak u levého (spolujezdcového) blatníku je nějaký kurvítko s nápisem boostcontroler, ten když vypojím tak díra v plynu zmizí. nevím jestli to má i NB, Jinak volnoběh mi taky klesá při dojezdu na křižovatky, ne vždy ale občas jo, co jsem tu tak četl tak jestli si dobře pamatuji tak to má taky co dělat s cívkama.
Váhu jsem taky měnil a žádná změna
to jsou moje zkušenosti
147koní + jedna lama http://pavelmx-5.rajce.idnes.cz/
Pavel260
 
Příspěvky: 3602
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 17:17
Bydliště: Jaroměř

Re: Ztráta výkonu + kolísavý volnoběh

Příspěvekod ZIZU » 20 srp 2013, 10:37

márty píše:Nebo nedoporučíte mi někoho fakt vyzkoušeného, kdo dělá Miaty?
Děkuju



Ota Svanek ve Vysocanech, dela vyhradne jen mx5ky, skoro urcite nejlepsi mozna volba ;) pokud budes mit zajem o kontakt posli SZ.
ZIZU
 
Příspěvky: 441
Obrázky: 1
Registrován: 09 bře 2012, 10:47

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků

cron