Chladící kapalina NA -výměna

Re: Chladící kapalina NA -výměna

Příspěvekod kubec99 » 28 dub 2013, 11:29

tiez som tam mal modrozelenu a tak som pri vymene pouzil tuto v pomere 1:1
http://obchod.damoslovakia.sk/total-gla ... zelena-1l/
Obrázek
NBfl Sportive r.2001 1.8l, Torsen, 6st. prevodovka, BC Racing 6/5, Buddy Club P1 Racing SF...
Uživatelský avatar
kubec99
 
Příspěvky: 249
Obrázky: 8
Registrován: 09 bře 2010, 01:54
Bydliště: Okres Ilava SLOVENSKO

Re: Chladící kapalina NA -výměna

Příspěvekod whisper » 01 pro 2013, 16:12

George píše:Pak nastartuj, aniž bys dal na chladič zátku a počkej, dokud se neotevře termostat (proudí kapalina a horní hadice se zahřeje)

Tak toto som práve oľutoval, lebo mi skončilo dobrého pol litra nemrzky na zemi, samozrejme aj po celom radiátore a ventilátor mi to rozfrckal po predku motora. Viem, že za to môže asi nejaká blbá náhoda, ale mal som tam len 4 litre a aj tak mi to začalo po otvorení termostatu z radiátora silno vytekať... Takže bacha :D
Ponúkam celý sortiment produktov SkidNation so zľavou pre členov - napíšte správu.

Radosť je moje palivo.
Uživatelský avatar
whisper
 
Příspěvky: 1151
Obrázky: 6
Registrován: 11 lis 2012, 17:25
Bydliště: Bratislava [SK]

Re: Chladící kapalina NA -výměna

Příspěvekod kubec99 » 04 pro 2013, 11:03

To iste sa stalo aj mne. Ako zacalo cerpadlo tlacit vodu, tak voda vytekala v smere najmensieho odporu (po radiatore dolu na zem) :-)
Uz viem isto ze nabuduce tento postup nezvolim.
Obrázek
NBfl Sportive r.2001 1.8l, Torsen, 6st. prevodovka, BC Racing 6/5, Buddy Club P1 Racing SF...
Uživatelský avatar
kubec99
 
Příspěvky: 249
Obrázky: 8
Registrován: 09 bře 2010, 01:54
Bydliště: Okres Ilava SLOVENSKO

Re: Chladící kapalina NA -výměna

Příspěvekod George » 04 pro 2013, 14:36

jaký postup tedy zvolíte?
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: Chladící kapalina NA -výměna

Příspěvekod whisper » 04 pro 2013, 23:36

Naplnil som radiátor po okraj, zavrel, nalial do rezervoáru kúsok nad minimum, naštartoval a nechal bežať. Keď sa konečne otvoril termostat, občas som trochu pošteklil plyn, aby pumpa zabrala a vyhnala vzduch (stačí 2000 ot/min)... Po 10 minútach hrajkania sa som to vypol, otvoril radiátor, dolial znova, zavrel radiátor a zase chvíľu nechal bežať... Keď potom motor vychladol, cuclo si to z rezervoáru a ten som znova dolial. Odvtedy jazdím už týždeň a hladina v radiátore stále drží, takže som doplnil rezervoár na +- stred a hotovo :)
Naposledy upravil whisper dne 07 pro 2013, 14:53, celkově upraveno 1
Ponúkam celý sortiment produktov SkidNation so zľavou pre členov - napíšte správu.

Radosť je moje palivo.
Uživatelský avatar
whisper
 
Příspěvky: 1151
Obrázky: 6
Registrován: 11 lis 2012, 17:25
Bydliště: Bratislava [SK]

Re: Chladící kapalina NA -výměna

Příspěvekod Zaplik » 06 pro 2013, 19:41

nalivat u NB do nadobky kapalinu když je otevřenej chladič je blbost protože to samo vyteče. (přeteče chladič a pak to pravě caka všude kde muže)
bez turba dneska jezdí už jen sekačky
Zaplik
 
Příspěvky: 502
Registrován: 02 led 2010, 20:16
Bydliště: olomoucko

Re: Chladící kapalina NA -výměna

Příspěvekod VojtaS » 17 srp 2015, 09:58

Jakou používáte chladící kapalinu? Řešil jste někdo kapalinu s vyšším bodem varu? Má vůbec význam se tím zabývat?
Díky za rady...
1994 Mazda MX-5 Miata,Black/Tan, M Edition
EX: 1998 Mazda MX-5, Evolution Orange
Uživatelský avatar
VojtaS
 
Příspěvky: 265
Obrázky: 2
Registrován: 27 led 2012, 13:45
Bydliště: Plzeň / České Budějovice

Re: Chladící kapalina NA -výměna

Příspěvekod vhml » 17 srp 2015, 10:14

Zazračný kapaliny s bodem varu třeba kolem 180 nejsou úplně výhra. Onu tu kapalinu neuvaříš, ale celej motor se hůř chladí protože ta kapalina není schopná předávat tolik tepla a zároveň to i škodí motoru protože všechny vůle jsou vymyšlený na nějakou provozní teplotu.

To je stejný jako když naředíš fridex na nějaký nesmyslný koncentrace kde to má bod varu třeba 115 - předává to pak špatně teplo.

Pokud chceš lepší chladící kapalinu ve smyslu aby to fakt líp chladilo, tak čistou vodu a aditiva jako třeba MoCool. Je to smáčedlo, který mění povrchový napětí kapaliny a ta dokáže lépe předávat teplo.
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Chladící kapalina NA -výměna

Příspěvekod moah » 26 pro 2017, 22:17

vhml píše:Pokud chceš lepší chladící kapalinu ve smyslu aby to fakt líp chladilo, tak čistou vodu a aditiva jako třeba MoCool. Je to smáčedlo, který mění povrchový napětí kapaliny a ta dokáže lépe předávat teplo.


Mate nekdo zkusenosti s MoCool a jeho redenim, je to opravdu 5% ? Jde mi o to, ze se vyvarila komplet cela kapalina a dolil jsem tam 4 litry destliky a nemam moznost vypustit celou kapalinu. Chci jen nechat neco nouzove vychrstat pres vicko chladice a dolit tam dve a pul decky tohohle.
Vzhledem k teplotam na to mam tak dva dny, tak kdo vi, poradte ;)


Edit, ted jsem se docetl v technickem listu vyrobce, ze to je opravdu 5% a zaroven, ze neposkytuje zadnou ochranu proti zamrznuti. Na netu jsem se docetl, ze ano, tak jak to teda je?
moah
 
Příspěvky: 233
Registrován: 30 čer 2015, 00:09
Bydliště: Praha Nusle

Re: Chladící kapalina NA -výměna

Příspěvekod bkralik » 26 pro 2017, 22:39

No myslím si, že žádnou ochranu proti zamrznutí to neposkytuje. Je to jenom smáčedlo a antikorozní přípravek. Nemrznoucí účinek v tom dělá právě ten ethylenglykol/propylenglykol, který tvoří 90% objemu normální nemrznoucí směsi. Jenže ten má malou tepelnou kapacitu (oproti vodě) a proto to jenom s čistou vodou (a MoCoolem) chladí o dost lépe...
1.6 NB (rv. 2000) Twilight blue - Španělka

další šroty:
Mazda RX-8 (rv. 2006, 1.3 wankel, 170 kW) - WinterCar
Alfa Romeo GTV6 (rv. 1980, 3.0 V6, ~ 130 kW) - Červená - Historik hysterik
Uživatelský avatar
bkralik
 
Příspěvky: 126
Registrován: 24 črc 2015, 20:08
Bydliště: Královehradecko

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 167 návštevníků