NA podvozek -Silenbloky,čepy

Re: NA podvozek -Silenbloky,čepy

Příspěvekod Jr. » 17 led 2014, 12:08

Super rady. Už teď se na tuhle práci netěším, ale příští zimu (né-li dřív) už bude nutná. Pište sem všechny poznatky :).

Otatoy, jen k těm sériovým siláčům s tvrdším neorigo podvozkem. Teď jsem se o tom bavil se Zedem a já už dostal nezávisle na tom ty samé informace dřív. Origo siláče s tvrdším podvozkem zažívají krušné časy a dost to urychluje jejich mrzký život :). Kór na takto starším autě, kde se asi tvrdost silentů při výrobě moc nerozlišovala na sportvní/nesportovní auto.
Uživatelský avatar
Jr.
 
Příspěvky: 664
Obrázky: 2
Registrován: 04 kvě 2013, 23:26

Re: NA podvozek -Silenbloky,čepy

Příspěvekod PavelS » 17 led 2014, 12:25

Omyl - pokud vím, tak MX-5 má různé tvrdosti silentbloků i na různých pozicích v rámci jednoho auta... ;)
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: NA podvozek -Silenbloky,čepy

Příspěvekod Jr. » 17 led 2014, 12:56

Tak to je pro mě zajímavá informace :). Pořád si ale myslím, že budou přizpůsobené sériovému měkkému podvozku.
Uživatelský avatar
Jr.
 
Příspěvky: 664
Obrázky: 2
Registrován: 04 kvě 2013, 23:26

Re: NA podvozek -Silenbloky,čepy

Příspěvekod kousmen » 17 led 2014, 14:15

To rozhodně. Tyhle původní siláče jsou tam především pro lepší komfort, kterej nezajistí originální tlumiče/pružiny. Kdyby tam mohli ve výrobě montovat ohlinsy, tak můžou dát siláče klidně PUR při zachování stejnýho komfortu a přitom by čitelnost podvozku byla daleko někde jinde.
Kdo potřebuje větší čitelnost, měl by jít do pur, ale při zachování původní sestavy tlumiče/pružin je jistý, že se komfort zhorší. Při zakoupení kvalitnější, nebo aspoň nové sestavy se komfort nezhorší, to můžu potvrdit. Zato čitelnost je při tomto setupu daleko vyšší.
Jednoduše řečeno. Čím lepší coilovery, tím tvrdší siláče si můžeš dovolit...
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: NA podvozek -Silenbloky,čepy

Příspěvekod Otatoy » 17 led 2014, 15:01

O různé tvrdosti silentů jsem nevěděl! Ale vzhledem k tomu že mám 10AE, tzn. původně podvozek Bilstein, očekával bych tvrdší silenty. ;) Jak jsem říkal, PUR by se mi jednou líbili, ale zatím jsou ty origo v naprostém pořádku, až jsem byl sám překvapený. Jinak snížené to mám o cca. 3 cm oproti origo a přitvrzené jak kdy- po praze jezdim na nejměkčí.. ;)
Naposledy upravil Otatoy dne 17 led 2014, 16:38, celkově upraveno 1
NB 1,8i 1999 10th Anniversary (2587/7500) -Mystique-
NA 1,6i 1991 US verze, automat -Mia-
NA 1,6i 1995

http://www.icabrio.cz
Uživatelský avatar
Otatoy
 
Příspěvky: 290
Obrázky: 5
Registrován: 30 lis 2013, 23:05
Bydliště: Praha 9

Re: NA podvozek -Silenbloky,čepy

Příspěvekod MAXsport » 17 led 2014, 16:13

Pokud máš tlumiče v háji, tak výhoda polyurethanových siláčů je tak 50%, absolutná základ ve fungování podvozku jsou kvalitní tlumiče.
MAXsportpneu.cz závodní pneumatiky s homologací na silnice
Polyspeed silentbloky pro MX-5 - Group buy polyurethanové silentbloky s různou tvrdostí pro MX-5
michal@maxsportpneu.cz
MAXsport
 
Příspěvky: 1401
Registrován: 15 led 2012, 15:40

Re: NA podvozek -Silenbloky,čepy

Příspěvekod vojtiiisek » 17 led 2014, 17:45

kopac píše:ja origo kupovat rozhodne nebudu.co sem videl za jaky nesmysly se to prodava na IL,tak to bych mel srouby drazsi nez cely auto.co sem tak rozebiral zadni napravu,tak vetsina sroubu jde nahradit rozmerove necim z katalogu sroubu treba od Fabory (videl bych to asi na obyc 8.8 zinek). problem je dlouhej sroub na spodnim ramenu (cena na IL 13e)...to zatim nevim jesti pujde nahradit,ale prinejhorsim si ho malinko stahnu neco vetsiho na soustruhu,vytocim zavit a mozna necham pozinkovat. a nejvetsi problem sou srouby na geometrii(komplet 8 sroubu s podlozkama z IL cca 2000kc),ale ma to takovej debilni tvar,ze se to asi nevyplati se s tim pr 8 kousku patlat...jinej zdroj sem nenasel


Pokud přijdeš na to kde sehnat šrouby na geometrii levněji než z ILu dej mi vědět, jinak je budu muset koupit tam:(
NA > NBFL > NB > NC

*Se silným autem jsi rychlý na rovinkách, s lehkým autem všude* Colin Chapman
Uživatelský avatar
vojtiiisek
 
Příspěvky: 459
Registrován: 08 črc 2011, 19:58
Bydliště: Brno

Re: NA podvozek -Silenbloky,čepy

Příspěvekod kopac » 18 led 2014, 22:24

mam další dotaz. dnes se mi konečně povedlo "odflexovat" matici, co drží zadní poloosu, ale pro změnu je problém polosu vysunout z náboje. co sem koukal do manuálu,tak by to mělo jít vysunout po poklepání na hřídel kladivem...mlatim do toho jak barevnej,stříkam všim možnym, dokonce sem našel i stahovák,ale ani se to nehne.

Má někdo nějakj tip jak to vyndat?
kopac
 
Příspěvky: 307
Obrázky: 2
Registrován: 24 říj 2012, 21:14
Bydliště: šumava

Re: NA podvozek -Silenbloky,čepy

Příspěvekod vojtiiisek » 25 led 2014, 14:39

Jak se chovájí polyurethany v zimě/mrazu? :roll:
NA > NBFL > NB > NC

*Se silným autem jsi rychlý na rovinkách, s lehkým autem všude* Colin Chapman
Uživatelský avatar
vojtiiisek
 
Příspěvky: 459
Registrován: 08 črc 2011, 19:58
Bydliště: Brno

Re: NA podvozek -Silenbloky,čepy

Příspěvekod MAXsport » 25 led 2014, 14:47

záleží jak který ;)
MAXsportpneu.cz závodní pneumatiky s homologací na silnice
Polyspeed silentbloky pro MX-5 - Group buy polyurethanové silentbloky s různou tvrdostí pro MX-5
michal@maxsportpneu.cz
MAXsport
 
Příspěvky: 1401
Registrován: 15 led 2012, 15:40

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 16 návštevníků