od Rudy » 28 říj 2015, 00:43
Kompresorom sa pri klasickom zapojení nedá "len tak prifúknuť" pokiaľ nepoužiješ nejaky waste valve (dual action blow off). To z toho dôvodu že aby si dosiahol maximalne 0.3baru musiš mať správny pomer na remenici a teda v nizkych otáčkach budeš mať nič a 0.3 baru až pri obmedzovači.
Čo sú to nízke otáčky? Lebo nech to už spravíš hociako pod 2000rpm to nepôjde ako TDIčko (ani 2200).
A 0.3bar je pomerne veľa a halvne zavajdzajúca veličina. Skor by sa zišlo hovoriť o objeme vzduchu za veličinu času (len bohužiaľ to sa nedá tak ľahko porovnávať a strielať od boku ako tlak). Ale tak či tak palivo zvládne variabilny regulator tlaku paliva a zapaľovanie možeš posunúť fixne tak aby všetko fungovalo keď dosiahneš maximálny tlak v saní. Ale s palivom je problém, že to bude fungovať ako zlý karburátor, ty to nastavíš aby si mal dosť paliva v extremnej situácii, ale v ostatných rozmedziach otáčok a tlaku može byť zmes chvíľu chudobná potom zas bohatá a teda strácaš výkon mimo toho extremného pripadu (max rpm. a max tlak) pre ktorý si to nastavil.
A so zapaľovaním je rovnaký problém stratíš moment prave v nízkych otáčkach až pokiaľ sa nedostaneš na maximálny tlak. Teda krivka momentu bude prudká so špicou a auto bud "kopať" presne ako staré turbomotory kde to bolo riešené takto (maximálne mali mechanický posun rozdelovača podľa tlaku). --> týmto z časti eliminuje výhody elektronickeho riadenia motora
Ale ide všetko však neupravený motor zvládne zvýšenie predstihu aj o 7° s benzínom aký sa tu predáva (aj keď n amomente pri takom predstihu už stráca). Teda menenie predstihu by si mohol eliminovať. S palivom je to tiež diskutabilné pokiaľ od 5500 otačok bude dostávať od kompresoru/turba toľko vzduchu ako pri atmosfére tak ta fixná mapa paliva v originál riadiačke to zvládne. Pretože pod 5500 všetko funguje v closed loop (feedback z lambdy). Na ďalšiu stranu budeš jazdit v stochiometrii(14.7:1). A to tiež nie je idealne pri preplňovaní.
Ešte raz dá sa to, nikto to neodporučí, nikto sa pod to nepodpíše. Možno to zapojíš a pôjde to až do smrti. A možno to bude stáť jeden motor(roztopené piesty) kým to pôjde ako tak. A v tom momente si budeš buchat hlavu, že si mohol počkať peniaze odložiť kupiť všetko ako je treba a mať rovno 190koni bez veľkej zataže na motor.
Pretože nech sa to nemusí niekomu zdať chudobná zmes roztopí piesty/krúžky aj na staručkom nepreplňovanom motore s kompresnym pomerom 7:1 a to len preto že nie je dobre nastavené palivo. Teda malý tlak v saní neeliminuje toto riziko samozrejme znižuje.
Pokiaľ ide len o cenu, tak bohužiaľ úplne funkčný a overený setup je práve s turbom. (Pokiaľ nebudeme polemizovať nad ľudovou tvorivosťou a tym čo si človek doma vyrobí okolo niečoho čo kúpi)
500eur vyfuk+voda+olej, 200eur turbo, 20eur hadica na prepojenie turba s original rurou sania, Greddy e-manage blue za 100eur s malým rele a trikom pri nastavovaní máp ktoré vypne lambdasondu a tým predíde celemu problému "bojovania" proti stock ECU ktorým trpia piggybacky a nakoniec MAP senzor z TDIčka za 10eur. Cele to bude tlačiť 0.5baru a budeš mať okolo 160 koní.
A povinný skoro offtopic (nesúvisiaci s tým čo tu je):
Už veľa krát som to tu chcel napísať, lebo veľa ludí má predstavy, či už vymyslene alebo pre nejaky iracionalny dôvod utkvelé. Prosím odvezte sa v 1.6 potom 1.8, s torsenom bez, s veľkými brzdami bez, s upraveným výfukom a bez neho. V aute s turbom, v aute so superchargerom. Zistite si v akom setupe ste sa viezli atď. atď, lebo veci čo su tu často popísane su prevzaté z inej diskusie, kde to je prevzaté z ďalšieho fóra ktore je určite lepšie, lebo je po anglicky, no a vo výsledku to napisal niekto, kto si to myslí a nikdy si to v praxi neoveril a nesedel v inom aute ako svojom.
Myslím, že každy vie, že existuje veľa druhov ľudí niektorí preháňajú, niektorí robia všetko strašne jedoduché. Tak aj preto, to že niekto povie, že je niečo zložite namontovať a druhý krát by to nerobil tak to nemusí znamenať, že to tak je (možno len nechce aby mal niekto to isté) a na druhu stranu ked niekto povie "to je pohodička, to som nastavil a išlo" tak to môže byť preto, že mu jeho ego nedovolí povedať koľko penazí ho to kôli vlastnej blbosti stálo kým to rozbehal.