Bilstein B6 a Eibach Pro kit - tvrdý zadek ale předek ok?

Re: Bilstein B6 a Eibach Pro kit - tvrdý zadek ale předek ok?

Příspěvekod TeeJay » 25 dub 2017, 15:13

Jak pod pružinu? Snad nad pružinu pod horní uložení, jak bys to chtěl dolů nacpat, když pružina zespodu není plochá?
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Bilstein B6 a Eibach Pro kit - tvrdý zadek ale předek ok?

Příspěvekod gramo » 25 dub 2017, 17:42

Jestli si dobře pamatuju, pružiny na NA jsou rovné i dole.

K tomu videu s podložkama pod dorazy: někdo tam psal, že to pojede častěji na dorazech a bude to hůř ovladatelné a odpověděl mu toto:
If you're using a rubber or (hard) polyurethane bump stop, your observation would almost certainly be correct. However, a modern MCU (micro-cellular polyurethane) bump stop is designed to be very soft on initial engagement due to how they shape the nose of the bump stop, plus the ridges and sections placed along its length. You're not likely to feel anything abrupt unless the bump stop has degraded and is not functioning properly.


Volně přeloženo a sturčněji řečeno -- na gumových nebo tvrdých PUR dorazech je to pravda, ale moderní mikro-celulární polyuretanové dorazy díky materiálu a tvaru fungují plynule a při nepocítíte nic náhlého, pokud dorazy nejsou opotřebované a nefunkční.

Prostě používají doraz jakou funkční součást odpružení. Molitan je taky pěnový PUR, takže si ty jejich dorazy představuju jako takový tuhý a hustý molitan. Tipuju, že progresivní pružiny budou fungovat podobně a s větší životností, tohle se zas dá ladit přídáváním a ubíráním podložek.
Uživatelský avatar
gramo
 
Příspěvky: 781
Registrován: 07 dub 2016, 16:54

Re: Bilstein B6 a Eibach Pro kit - tvrdý zadek ale předek ok?

Příspěvekod AndrewG » 25 dub 2017, 22:27

tak ked uz shaikin nevie ako funguju tlmice tak nikto :lol: :lol: :lol:

tie podlozky z videa su pre ludi co vedia nejak rozumne dat dokopy komponenty a maju problem nie s tym ze by boli na dorazoch ale ze skôr nez doraz stlacia na doraz pruzinu pripadne trafia ram. To ma za nasledok samozrejme este horsie spravanie ako ked ides na doraz v prvom pripade, v druhom pripade ohnes rameno v lepsom pripade samozrejme....Ak chces rozumne fungujuci podvozok na MX5 tak sa vyser na vsetky aftermarket "bolt on" diely, ak nemas peniaze na podvozok typu Xida,Zeal,atd. (mozno meisterR z tych lacnych)
prezri si vlakna :
http://clubroadster.net/vb_forum/22-sus ... llers.html
https://www.miataturbo.net/suspension-b ... ead-78451/
a ked ti z toho nebude jasne co robit tak ti asi nic nepomoze :-) - tie vlakna ber trosku s nadhladom, hlavne prvy link ;) vzasade sa ale nenechaj odradit prvym prispevkom, su tam fakt uzitocne informacie, ktore pomohli aj mne dat dokopy podvozok s ktorym som spokojny aj na nasich cestach aj na okruhu (aj ked sa pohravam s myslienkou ist do trochu tvrdsich pruzin, ktore vsak moje tlmice stale zvladaju)
v skratke, caste chyby:
"makke" pruziny = pohodlna jazda - nezmysel
dlhe dorazy = pododlna jazda - nezmysel
v zasade cely princip znizovania auta prostrednictvom kratkych pruzin je nezmysel, takze by som zacal odtial a zbavil sa eibach kitu, urcite ho niekto od teba s radostou kupi a bude sa radovať ako ma to auto super nizko
v prvom rade si ale fakt pocitaj nieco od ludi co maju realne skusenosti, ja nemam B6 ani B6 bilsteiny takze ti neviem povedat presne co bude fungovat dobre na nich (mam MSM), ale mam 8kg/mm a 5kg/mm pruziny vzadu, 34mm MCU dorazy ktore su tvrde zhruba ako najtvrdsia cast original dorazu , "pinch weld" vysku cca 115mm vpredu o 6mm viac vzadu a auto zehli nerovnosti uplne krasne. hnusne diletacie a podobne dobroty to bere fakt krasne a kontrolovane, jedine kde to uz neni ono su vlnky na ceste s vysokou frekvenciou.
co potrebujes na to aby si bol spokojny:
- extended top hats (https://www.google.sk/search?q=extended ... 66&bih=633) ked si sikovny vezmes original NB ulozenia, vyrezes do stredu kruhovy otvor, navaris trubku a na vrch navaris strednu cast ktoru si vyrezal (tak som to spravil ja, celkova cena 25€ + super pokec so zvaracom co fakt vie (mimochodom clovek co robi ramy ktore ponuka whisper a robil Pavel))
- správnu tuhosť pružín - tu sa to líši napr shaikin je nazoru ze uz aj seriove pruziny su tvrde, niekto jazdi nezmysly (10kg/mm+). myslim ze rozumny kompromis pre auto na okresky su pruziny okolo 6-7kg predok 4-5kg zadok.
- krátke tuhsie dorazy
- axialne loziska na pruziny, ked chces byt hardcore :-D

predpokladam ale ze nic z vyssie spomenuteho nespravis, lebo som ti to radil uz ked si vyberal pruziny a vybral si tak ako si vybral, co znaci ze si si necital nic. Holt nie nadarmo sa vravi, že clovek sa najlepsie uci na vlastnych chybach ;)
uznavam, ze nie kazdy ma priestor a moznosti zrealizovat na prvy pohlad komplikovane diely, ale minimalne tie predlzene ulozenia by si si mohol dat spravit.
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Bilstein B6 a Eibach Pro kit - tvrdý zadek ale předek ok?

Příspěvekod buteo » 26 dub 2017, 09:21

K tomu není co dodat.
AndrewG to popsal vyčerpávajícím způsobem a evidentně ví o čem mluví - na rozdíl od mnoha jiných.
Stavba podvozku z různých komponent je věda - proto to taky málokdo opravdu umí!

Takže má rada pro všechny, kteří chtějí nějak "vylepšit" OEM podvozek a nedisponují dostatkem know-how:
Koupit kvalitní a osvědčený kompletní podvozek (což nebývá levná záležitost) a pak ho správně pro daný účel i nastavit (!)
nebo případně od někoho pro daný účel funkční a vyzkoušený "poskládaný" podvozek zkopírovat.
Jakákoliv jiná cesta většinou funguje na principu pokus-omyl, nekompetentních "rádců" je vždy po ruce dost, ....... a na konec přichází často rozčarování.
buteo
 
Příspěvky: 928
Registrován: 23 úno 2012, 14:02

Re: Bilstein B6 a Eibach Pro kit - tvrdý zadek ale předek ok?

Příspěvekod evlo » 26 dub 2017, 19:59

Dalo by se i napsat neco k tomu co realne jde cekat ze utlumi podvozek, a co utlumi pneumatiky a bushings a co zpusobi nespravne vyrobena sestava pneu a disku, coz uz resi minimum a lid a pritom jen tohle udela rozdil mezi pocitem rizeni novyho auta a ojete rachotiny.
evlo
 
Příspěvky: 852
Registrován: 24 zář 2011, 21:12

Re: Bilstein B6 a Eibach Pro kit - tvrdý zadek ale předek ok?

Příspěvekod Stone7558 » 27 dub 2017, 17:13

AndewG

Díky za super odpověd:-)

Každopádně já jsem, x měsíců předtím než jsem b6 a prokit koupil zjišťoval nějakej set up, co je odzkoušenej, lidi ho spokojenně vozej a td. a vyšlo mi z toho tohle. Dávam tomu ještě šanci, mam 2cm podložky a uvidíme jak se to bude chovat. Pokud to nebude ok, tak se prý ještě řeší dorazy. Aktuálně tam ma doraz sachs, kterej má integrovanou prachovku a používá se práý na sériový podvozek, ale já bych to měl teď mít jen o 0,5 cm nižší, než je série, tak snad už to bude ok. Případně kde se daj sehnat jiný osvědčený dorazy?

S těma pružinama jsem slyšel, že nějaký z USA jsou na B6 i vhodnější, ale s dopravou výjdou snad na 10 tis, takže to beru jako fakt krajní řešení.

každopádně díkes všem za reakce, snad budou stačit jen ty 2 cm podložky...
Mx-5 NA 1,8 RED
Uživatelský avatar
Stone7558
 
Příspěvky: 274
Obrázky: 0
Registrován: 29 pro 2015, 22:44

Re: Bilstein B6 a Eibach Pro kit - tvrdý zadek ale předek ok?

Příspěvekod AndrewG » 27 dub 2017, 17:29

Vies ako to je, vsetko je super kym neskusis nieco lepsie :-)
Osvedcene dorazy nie su, pointa je vediet aky ten doraz mat potrebujes. Doraz musi pochopitelne zasiahnut do hry skorej ako nastane doraz pruziny a skorej ako by si narazil ramenom do ramu, co v tvojom pripade asi nehrozi. Potom mozes laborovat nad dlzkou a tuhostou.
Ako prve by som zistil aku tuhost pruzin ma ten kit tvoj, pomeral aka bude stlacena dlzka pruziny (pomeras priemer pruziny -drotu a vynasobis vynutiami) , a odratas od celkovej dlzky cim ziskas travel ktory ma pruzina. Viac v sz na mobile.neviem pisat
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Bilstein B6 a Eibach Pro kit - tvrdý zadek ale předek ok?

Příspěvekod Robo96 » 27 dub 2017, 17:40

sz nie, nech sa aj my ostatny poucime :)
2001 NB2 Brilliant Black 1.6 → 1.8 swap - donor
1995 NA2 Brilliant Black 1.6 → full NB2 1.8 swap.. hotovo, Eaton M62 supercharged
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 974
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08

Re: Bilstein B6 a Eibach Pro kit - tvrdý zadek ale předek ok?

Příspěvekod buteo » 27 dub 2017, 20:22

Tak pro ty co touží po vzdělání něco k tématu "dorazy" zde:
http://www.virkki.com/jyri/miata/bumps.html
buteo
 
Příspěvky: 928
Registrován: 23 úno 2012, 14:02

Re: Bilstein B6 a Eibach Pro kit - tvrdý zadek ale předek ok?

Příspěvekod Stone7558 » 27 dub 2017, 20:34

díkes, no ještě uvažuju, že tam dám progresivní dorazy ze sportive tlumičů, který jsou pěnový a jejich doraz je prej plynulej, a rozhodně nekope jako gumý doryzy, co tam ma ted od sachsu..hold chce to laborovat...dost lidí s nb jezdí na sportive tlumičích pro kitu a tehlech dorazech a neslyšel jsem stížnosti :)
Mx-5 NA 1,8 RED
Uživatelský avatar
Stone7558
 
Příspěvky: 274
Obrázky: 0
Registrován: 29 pro 2015, 22:44

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 256 návštevníků

cron