normalne ma hreje pri srdci keď to tu čitam ludia ! N/A for the win !
bbr kit sa javí ako super, aj ked 2200 libier za "diy" kit je docela palba...
na otazky zivotnosti motora - najviac motory zabijaju detonacie - možno 99% performace motorov sa "rozpadne" prave kvoli zlemu naladeniu.
dalsie 1% su veci ako prelievanie oleja vo vani pri zle navrhnutych prepazkach (pri vysokych pretazeniach), vadne diely a podobne.
co vyrazne znizuje zivotnost motora je zvysovanie otacok.
pouzijem priklad z BP motorov od emilia z 949 - stock BP motor vydrzi v klude 100 zavodnych hodin(tzn priblizne 5000 street hodin - vynasob si to priemernou rychlostou, trebars 40kmh a mas 200tis km, co zhruba sedi)
staci 1-2x zle podradit a pretocit motor ku 8tis ot a motoru zakyvas... teda relativne maly rozdiel 7000 vs 8000ot spravi rozdiel medzi 200tis km a 0km. dvihanie obmedzovaca co robi kopa ludi bez toho aby cokolvek menili (co je kravina bez zmyslu, kedze seriove BP straca vykon uz cca pri 6500ot)na 7500ot ti skrati zivotnost na nejakych 20-30hodin, nehovoriac o tom že nemas ziadnu "poistku" ked to co i len trosku pretocis...
co som tym chcel povedat...
nic z vyssie uvedenych veci sa netyka upravy od bbr, okrem zvysovania otacok, takze motor mozno z celkoveho hladiska strati par tis km na zivotnosti...otazka je, či ťa bude trapiť to, že motor nevydrži 300 ale len 250tis km (priklad) pri tom o koľko viac zabavy ti poskytne počas tej doby...
jedine co urobili je, že zmenili sanie, čiže z nejakeho boxu ktory je robeny podla noriem aby bol tichy a mal vela krutaku dole, spravili otvorene sanie, takze mozno par Nm na spodku tym stratili ale ziskali kopu koni navrchu.(dobre, mozno nie kopu
)
4-1 zvody...dlho omielana vec aj na BP a dlho dlho vsetci presvedceni a stale 90% ludi je ze 4-2-1 zvody su lepšie na mid range a 4-1 na top end. no a potom prisiel racing beat ktory sfukol vsetky JDM nezmyselne drahe a krasne 4-2-1 zvody. (v skutocnosti prisiel racing beat pred nimi, aspon pred maruhou)
takze je to otazka toho, kto tie zvody robil a koľko času venoval testom a rôznym konfiguraciam...kazdopadne aj na goodwin a aj emilio sa myslim vyjadrili ze 4-2-1 je cesta pri ND kedze vacsina "vykonu" v zmysle zrychlenia pri ND pochadza z krutaku...a na 4-2-1 design reaguje skyactive udajne ovela lepsie ako na 4-1. Je to vlastne jasne, keď samotna mazda pouzila 4-2-1, kto iny ked nie dizajneri motoru môžu vediet ako dany motor funguje ake ma prekrytia ventilov a xy dalsich veci ktore do toho vstupuju... a tu je možno ta vec.. BBR kit obsahuje ine vacky, ktore budu mat najskôr podobnú "duration" ako seriove akurat vacsi zdvih a ine prekrytia - co moze vsetko menit a takymto vackam a konfiguraci moze prave 4-1 design sediet viac... predpokladam ze vykon ktory stock ND nad 6500ot straca je zapricineny tym ze seriove pruzinky nemaju dostatocnu kontrolu nad ventilmi, skratka nestihaju. To vyriesili inymi pruzinkami a zrejme titanovymi "retainermi" ktore vdaka mensej hmotnosti ešte viac pomahaju riadeniu ventilov.... vdaka comu mohli este posunut obmedzovac, a kedze maju vacky s vacsim zdvihom, a hlava zjavne umoznuje dodatocne prudenie vzduchu, profitovali zo zdvihnutia obmedzovaca o par 100rpm, kym pri hlave bez uprav by uz len na vykone stracali, ako je krasne vidiet z grafu serioveho auta....
Ten motor je kazdopadne pecka podla cisiel a najviac ma dostal ten krutak pri 3500-4000 ot... 240Nm ! a verim tomu, že keď by sa do toho opreli spravne hlavy tak by odstranili aj ten pokled krutaku medzi 2500-3500ot
Emisie môžu byť problem, kedže samozrejme tymito upravaimi dosiahneš "vačšie" spaľovanie, teda viac paliva a viac vzduchu = vačšie množstvo emisii.
To ti však nikto nepovie, možno okrem samotneho BBR ktorí vidia na palivove mapy.
neviem presne aky je postup pri merani emisii, hlavne co sa tyka zatazenia motora....mam pocit ze sa to meria pri 0% zatazeni, teda bez rychlosti a bez toho aby motor mal odpor (okrem treni a podobnych veci samozrejme), takže je kludne možne že bbr odladilo mapu lepšie ako mazda a auto pri danych podmienkach može mať spalovanie ciste ako lalia a este ta pochvalia...uprimne tomu ale veľmi neverím, kedže automobilky su tlačene k nezmyselnym normam a travia mesiace tym aby usetrili kazdy jeden gram na emisiach...ale možne je všetko, najlepšie bude asi spýtať sa BBR aj keď som si tiež nie istý či ti budu vedieť povedať, či auto splni emisne testy v CZ