Logicky, co se může stát... Při výměně ti vždycky v motoru asi 2dcl zůstanou - dojde tedy ke kontaminaci nového oleje starým. Tobě tam teď zůstaly tak 4dcl. Opravdu nemyslím, že by to zapříčinilo nějaký rozdíl v kvalitě oleje.
Druhá věc, filtr filtruje
takže je na něm usazený nějaký bordel... nicméně jestli jsi měnil olej a filtr tak jak jsi měl, tak určitě nebude moc zanesený. Jediný efekt, když je filtr už starý a zanesený je, že klesá průtok oleje filtrem a zvyšuje se tlak oleje za čerpadlem. Časem, až to přeroste únosnou mez, tak začne olej filtr obtékat přes ventil a přestane být filtrován.
Takže je to asi docela jedno... já bych pro klid ten filtr vyměnil teď a pak ještě jednou. Přece jen je sto-korunová položka. I když si nemyslím, že by to bylo nějak moc potřeba. Tuším že i výměny filtrů u některých aut jsou co druhá výměna oleje.
Jinak to, že máš olej černý jak bota je správně
má to tak být...
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)