trosku problemy kym nie je motor uuuplne teply - vyreseno

trosku problemy kym nie je motor uuuplne teply - vyreseno

Příspěvekod pajo106 » 13 lis 2011, 23:11

panove, viac hlav viac rozumu... mam dlhodobo jeden problem, ktory som doteraz nemal potrebu riesit, ale co som zacal jazdit kazdy den a hned od baraku idem na stvorprudovku tak mi to sakra vadi. Motor od studeneho startu po uplne zohriatie reaguje na zoslapnutie plynu dusenim, strielanim vacsinou do sania. volnobeh drzi ako ma, rozsah otaciek aj pravidelnost chodu. ked ho trochu proturujem tak ide, ale rozbehnut sa bez poriadneho proturovania v podstate nie je mozny...priklad, stojim na mieste, volnobeh (studeny 1000-1500 rpm, podla zimy) zoslapnem plyn, motor zacne robit ratata, dusit sa a pomaly idu otacky hore..ak uz ale plynom drzim napr. 2500 rpm a dupnem, okamzite otacky letia hore...to iste ak je dokonale prehriaty. ecu nic neblika, robi to so seriovou lambdou, wideband aj s uplne odpojenou lambdou. na co by som sa mal este tak zamerat? jedine co ma napada je cidlo teploty vody pre ecu... nemal nikto podobny problem? dik
Naposledy upravil pajo106 dne 16 lis 2011, 10:05, celkově upraveno 1
honda accord coupe 3.0V6/AT/200k/LPG
honda civic 4D 5G 1.5/AT/101k
honda NC700S ABS

ex: mazda MX-5 miata 96 1.6 turbo
pajo106
 
Příspěvky: 86
Registrován: 17 kvě 2011, 20:54

Re: trosku problemy kym nie je motor uuuplne teply

Příspěvekod Krenstik » 13 lis 2011, 23:25

vypada to tak ze ECU nevi jako ma teplotu. Vem si multimetr a zmer odpor cidla, idealne studeny a pak zahraty motor. ;)
Mazda 3 a k tomu nějaký fašista.....
Uživatelský avatar
Krenstik
 
Příspěvky: 743
Obrázky: 36
Registrován: 18 úno 2010, 20:46
Bydliště: Brno

Re: trosku problemy kym nie je motor uuuplne teply

Příspěvekod Zaplik » 13 lis 2011, 23:41

kdyby ECU nevěděla teplotu tak by neukazoval ani budík ale je možné že, je problém někde v nějakym kabelu, nebo že to čidlo za studena dává špatně (pokud ti ten budík ukazuje) takže taky doporučuju proměřit,...
bez turba dneska jezdí už jen sekačky
Zaplik
 
Příspěvky: 502
Registrován: 02 led 2010, 20:16
Bydliště: olomoucko

Re: trosku problemy kym nie je motor uuuplne teply

Příspěvekod Rudy » 13 lis 2011, 23:51

Može to byť aj váha vzduchu, auto si myslí, že do motora ide viac vzduchu a potom to zahltí.
Uživatelský avatar
Rudy
 
Příspěvky: 438
Obrázky: 2
Registrován: 16 led 2011, 12:02
Bydliště: Praha/Martin

Re: trosku problemy kym nie je motor uuuplne teply

Příspěvekod Zaplik » 14 lis 2011, 00:06

váha se dá po nastarování odojit a jede to taky (vyzkoušeno jen u nb 1.8)
bez turba dneska jezdí už jen sekačky
Zaplik
 
Příspěvky: 502
Registrován: 02 led 2010, 20:16
Bydliště: olomoucko

Re: trosku problemy kym nie je motor uuuplne teply

Příspěvekod Rudy » 14 lis 2011, 00:27

No to áno, funguje to aj na NA. Ale keď tak chvýľu jazdíš na origo ECU tak začneš cítit benzín, a motor sa dostáva do otáčok pomaly, lebo je trošku prechlastaný.
Uživatelský avatar
Rudy
 
Příspěvky: 438
Obrázky: 2
Registrován: 16 led 2011, 12:02
Bydliště: Praha/Martin

Re: trosku problemy kym nie je motor uuuplne teply

Příspěvekod Krenstik » 14 lis 2011, 09:12

Zaplik píše:kdyby ECU nevěděla teplotu tak by neukazoval ani budík ale je možné že, je problém někde v nějakym kabelu, nebo že to čidlo za studena dává špatně (pokud ti ten budík ukazuje) takže taky doporučuju proměřit,...


MNX-5 ma jen jedno cidlo?

626 mela jedno pro ECU, druhe pro budik a treti ( ktere ma i mX-5) pro ventilator.
Mazda 3 a k tomu nějaký fašista.....
Uživatelský avatar
Krenstik
 
Příspěvky: 743
Obrázky: 36
Registrován: 18 úno 2010, 20:46
Bydliště: Brno

Re: trosku problemy kym nie je motor uuuplne teply

Příspěvekod pajo106 » 14 lis 2011, 10:02

jasne ze ma 3, jedno pro ecu, jedno pro budik a jedno na spinanie sahary... btw, cidlo pro ecu som uz raz menil, robilo mi to take veci (asi pred dvoma rokmi), ze z nicoho nic sa mi teply motor zacal uchlastavat, budik AFR spadol totalne do bohata a prestalo to jet... sranda bola ked sa to stalo pri predbiehani :) cidlo som kupil nejake v elite, tusim FACET alebo co to je za znacku... zeby zas problem v nom? vie niekto ake ma mat hodnoty? vaha vzduchu sa da ako premerat? nemam nikoho kto by mi ju pozical na chvilu :(
ak to bude zly MAF, je mi to jedno, idem aj tak davat k novej ECU namiesto neho MAP, len by som mal rad vsetko v poriadku kym to zacnem prerabat... potom sa tazko bude hladat problem...

a, ak by niekto potreboval, uz som nasiel:
Coolant.......Resistance (k ohms)
-4F (-20C).......14.6 - 17.8
68F ( 20C).........2.2 - 2.7
176F ( 80C)........0.29 - 0.35
honda accord coupe 3.0V6/AT/200k/LPG
honda civic 4D 5G 1.5/AT/101k
honda NC700S ABS

ex: mazda MX-5 miata 96 1.6 turbo
pajo106
 
Příspěvky: 86
Registrován: 17 kvě 2011, 20:54

Re: trosku problemy kym nie je motor uuuplne teply

Příspěvekod Zaplik » 14 lis 2011, 13:07

pokud má teda tři tak moje jednotka rozhodně ovládá saharu jen z jednoho, (co vede do budíku to nevim), pak by mě ještě zajimalo kdy všude ty čidla jsou motor sem měl nejednou rozdělanej a měl sem tam jen jedno, jedině že by byly všechny v jednom :lol:
bez turba dneska jezdí už jen sekačky
Zaplik
 
Příspěvky: 502
Registrován: 02 led 2010, 20:16
Bydliště: olomoucko

Re: trosku problemy kym nie je motor uuuplne teply

Příspěvekod pajo106 » 14 lis 2011, 13:24

na spinanie sahary je vpredu na housingu termostatu, vzadu pod cievkami ako je vyvod vody do radiatora su dve, jedno je 2-pin, to je pre ECU, a druhe je 1-pin, to je do budiku :) neviem, ale mozno 1.8 to ma inak... na 1.6 je to takto, a vacsina japonskych aut co som videl tak to ma rovnako
honda accord coupe 3.0V6/AT/200k/LPG
honda civic 4D 5G 1.5/AT/101k
honda NC700S ABS

ex: mazda MX-5 miata 96 1.6 turbo
pajo106
 
Příspěvky: 86
Registrován: 17 kvě 2011, 20:54

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků