koncový tlumič výfuku

koncový tlumič výfuku

Příspěvekod jardaj. » 22 pro 2011, 15:02

Před 3 roky jsem koupil MX5 NC 2l. Přestože MX5 je z roadsterů nejprodávanější na světě je patrné, že výrobce šel cestou zaměřenou zejména na spolehlivost a ekonomiku provozu na úkor výkonu. Mohu říct že mě poněkud vadil nevýrazný zvuk výfuku. Z tohoto důvodu jsem se rozhodl nahradit koncový tlumič výfuku jiným. Před lety jsem vypomáhal známému ve firmě kde vyrábí výfuky a ochranné rámy do závodních aut, takže jsem se dost přiučil a pochytil a ještě jsem prostudoval některé diplomové práce na VÚT Brno na téma návrhy sportovních výfuků a tlumičů na závodní auta. Na tomto základě jsem si stanovil zadání parametrů nového tlumiče.
1). Vyrobit tlumič výfuku zaměnitelný za originální bez zásahu do ostatních částí vozu tak, aby se jen vyměnil.
2). Konstruovat tlumič tak, aby neovlivnil negativně výkon a parametry vozu.
3). Nepřekročit hlukový limit, ale vyladit tak aby měl sportovnější zvuk.
Finální podoba je částečně patrná na fotografii. Délka tlumiče je stejná jak u originálu, ale obsahově je asi poloviční, stejně jako váhově, a z pohledu zezadu není takřka viditelný. Zvuk subjektivně: hlubší, a v tahu či odstavení plynu lahodící uchu. V případě zájmu pošlu další fotografie z výroby, kde je patrné vnitřní provedení a poradím i s dimenzováním. Tlumič je absorpční s 2x2 koncovkami. JaJe
výf.jpg
jardaj.
 
Příspěvky: 552
Registrován: 21 pro 2011, 18:38
Bydliště: Tišnov

Re: koncový tlumič výfuku

Příspěvekod Pavel260 » 22 pro 2011, 15:44

tebe - auto. jsem pred par mesici okukoval zaparkovanou pred barakem (asi) mas to hezký :) jinak sorry za ot :)
147koní + jedna lama http://pavelmx-5.rajce.idnes.cz/
Pavel260
 
Příspěvky: 3601
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 17:17
Bydliště: Jaroměř

Re: koncový tlumič výfuku

Příspěvekod jardaj. » 22 pro 2011, 16:50

To jsem asi nebyl já. MX5 stává před barákem jen vzácně, ta si hoví v garáži. Potřeboval bych větší garáž, protože venku parkuji Escort RS turbo a úplně mě to rve srdce, protože má letos 25 roků, všechno původní a to do r. 92 jezdil závody a teď s ním jezdím jen takový pocuky, ale nikdy mě nenechal na holičkách a furt je krasavec a není na tom tolik "kurvítek" jako na Mazdě. Nepotřebuju vyhřívání zrcátek a takový podobný zbytečnosti, ale dobrej motor, dobrý brzdy a dobrý jízdní vlastnosti. Jinak jsem z Tišnova. Čau Jara
jardaj.
 
Příspěvky: 552
Registrován: 21 pro 2011, 18:38
Bydliště: Tišnov

Re: koncový tlumič výfuku

Příspěvekod PavelS » 08 led 2012, 20:19

Ahoj, vítej na foru ;)

Promiň ale to množství a design koncovek je silně mimo moje chutě... a o křídle nemluvě... :oops: :oops:
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: koncový tlumič výfuku

Příspěvekod jardaj. » 08 led 2012, 20:47

Ty koncovky jsem sháněl jiné, chtěl jsem ovál zkosený, nikde jsem jej neviděl, ale jak bude tak to vyměním a 4 koncovky jsou tam hlavně kvůli hluku, protože tlumič je poloviční jak seriový, proto jsem to větvil. Co se týká toho křídla tak to se neosvědčilo a doufám že to do dubna rekostruuji. Když jsem jel rychleji než 80 tak se prohlo a začalo vibrovat. Přítlačný síly jsou tam dost velký. Ona se lehce dostane v zatáčkách do driftu a když se jede rychle je nepříjemný se dostat zadkem do protisměru, takže to křídlo tam své opodstatnění má. Jinak samozřejmě vkus každého je různý a nezlobím se za to. Tolik zdůvodnění. Čau Jarda
jardaj.
 
Příspěvky: 552
Registrován: 21 pro 2011, 18:38
Bydliště: Tišnov

Re: koncový tlumič výfuku

Příspěvekod PavelS » 08 led 2012, 20:57

Jardo, kolik jezdíš v zatáčkách že čekáš, že to křídlo bude mít nějaké opodstatnění? NC mám taky a možná by stačilo ho snížit a udělat odklony pro začátek - pak ti plavat nebude ;)

Víc koncovek snižuje hluk? To jsem nevěděl - ale je fakt, že logiku to asi má... Každopádně stejně bych šel cestou dvou koncovek, byť třeba takovejch hovádek jako mám já - ale je to můj názor, nevnucuju ti ho. ;)
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: koncový tlumič výfuku

Příspěvekod jardaj. » 08 led 2012, 21:22

Pavle asi takto. Já bych to rád snížil to mi věř, ale nemůžu. Už teď mám problem se zajížděním do garáže, protože když se netrefím do určitýho místa s přesností cca 5 cm tak štrejchnu spodkem. Tento problem jsem měl i s Escortem kterej je taky sníženej, ale to je úprava z výroby. Teď stojí před barákem (je mi ho až líto). S tím sjezdem do garáže pod barák už nemůžu nic udělat. K té jízdě v zatáčkách. Pokud to jde tak jedu raději pomalu a užívám si to, ale nechám se vcelku lehce vyprovokovat a nikdy bych nevěřil že budu v zatáčkách stačit motocyklům. Jak jsem už předeslal raděj nepokouším abych se nedostal do situace která by mě stála dost peněz a těm hospodářům našeho státu hodlám dát jen to co opravdu musím. Jinak ten tlumič je absorpční tudíž jiný než originál a kdybych tam nechal jen dvě koncovky tak bych jej musel podstatně prodloužit. Jarda
jardaj.
 
Příspěvky: 552
Registrován: 21 pro 2011, 18:38
Bydliště: Tišnov

Re: koncový tlumič výfuku

Příspěvekod George » 08 led 2012, 21:28

nevim jak u NC, ale u NA a NB platí, že křídlo začíná opravdu fungovat až v momentě, kdy je cca ve výšce horní hrany předního skla...
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: koncový tlumič výfuku

Příspěvekod jardaj. » 08 led 2012, 21:34

To nevím, ale je fakt že když jsem to laminoval tak se mě zdálo že je to pevný a až jsem to namontoval a zkusil tak jak jsem psal se to prohlo skoro až na víko kufru. S tím by se dalo jezdit max. do 80 víc ani rana. Jara
jardaj.
 
Příspěvky: 552
Registrován: 21 pro 2011, 18:38
Bydliště: Tišnov

Re: koncový tlumič výfuku

Příspěvekod PavelS » 08 led 2012, 21:38

jardaj. píše:Pavle asi takto. Já bych to rád snížil to mi věř, ale nemůžu. Už teď mám problem se zajížděním do garáže, protože když se netrefím do určitýho místa s přesností cca 5 cm tak štrejchnu spodkem. Tento problem jsem měl i s Escortem kterej je taky sníženej, ale to je úprava z výroby. Teď stojí před barákem (je mi ho až líto). S tím sjezdem do garáže pod barák už nemůžu nic udělat. K té jízdě v zatáčkách. Pokud to jde tak jedu raději pomalu a užívám si to, ale nechám se vcelku lehce vyprovokovat a nikdy bych nevěřil že budu v zatáčkách stačit motocyklům. Jak jsem už předeslal raděj nepokouším abych se nedostal do situace která by mě stála dost peněz a těm hospodářům našeho státu hodlám dát jen to co opravdu musím. Jinak ten tlumič je absorpční tudíž jiný než originál a kdybych tam nechal jen dvě koncovky tak bych jej musel podstatně prodloužit. Jarda


Vůbec těm tlakům nerozumím, proto jsem šel do aftermarketovýho tlumiče - ale asi to neberu tak vážně jako ty... Uvažuju tak, že stejně výměna jen poslední části výfuku mi žádnej jinej než váhovej ( :D ) a zvukovej efekt neudělá, čili sem vybíral v podstatě jen aby měl lepší zvuk než série. Kdyby se mi někdy chtělo jít do svodů a zbytku, tak mám dobrej základ, ale k tomu asi nedojde...

Ad křídlo - nemusíš snižovat, když chceš lepší jízdní vlastnosti ve vysokých nájezdových rychlostech na NC, tak dej tvrdší stabilizátory a coilover - ten nemusíš snižovat, jen ho uděláš tvrdší...ale proti gustu...mě se nelíběj funkční křídla na MX-5 ani tohle nefunkční, podle mě je to jak pěst na oko - promiň, jsem asi moc radikální :)

jardaj. píše:To nevím,
Jardo, když to nevíš, tak se do tuningu aerodynamiky nepouštěj - to je moje filozofie ;)

jardaj. píše:ale je fakt že když jsem to laminoval tak se mě zdálo že je to pevný a až jsem to namontoval a zkusil tak jak jsem psal se to prohlo skoro až na víko kufru. S tím by se dalo jezdit max. do 80 víc ani rana. Jara

...což jen potvrzuje mnou víše napsáno...
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot], Seznam a 20 návštevníků