koncový tlumič výfuku

Re: koncový tlumič výfuku

Příspěvekod jardaj. » 08 led 2012, 21:55

Pavle ten tlumič jsem nedělal kvůli zvýšení výkonu ale kvůli zvuku. Je jasný že koncem se výkon nezvyšuje, ale rozhodující jsou především svody. To mám nastudovaný a nakonec jak jsem už psal jsem si přivydělával u kamaráda který dělá výfuky a rámy do závoďáků. Co se týká toho křídla beru že je to na oblou karoserii ne to pravý ořechový, ale už na tom dělám. To křídlo je připevněný tak že jsem nevrtal žádný díry takže je můžu kdykoliv oddělat. Jarda
jardaj.
 
Příspěvky: 552
Registrován: 21 pro 2011, 18:38
Bydliště: Tišnov

Re: koncový tlumič výfuku

Příspěvekod PavelS » 08 led 2012, 22:06

Ok... nechtěl jsem aby to vyznělo zle nebo tak - ale na designový úpravy semm nějak citlivej - nemůžu si pomoct... :oops: :oops:

Tak a teď to sundej všechno... :D :D :oops: ;) (sranda)
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: koncový tlumič výfuku

Příspěvekod jardaj. » 09 led 2012, 20:21

Ještě musím reagovat. Tebou navrhovaná úprava by vedla k přitvrzení podvozku a to já nechci. To křídlo není nefunkční už podle toho že se při jízdě nad 80 prohýbá. Když jsem to zadal ve firmě laminovat tak mě ujišťoval dotyčný vedoucí že jedna vrstva skelné tkaniny postačí. Jak je zřejmé tak na tlaky které tam vznikají je to málo. Samozřejmě na tom chci pokračovat a nakonec změřit přítlak tenzometrickou váhou. Přítlak chci především kvůli držení stopy zadní nápravou. I závodní vozy s poháněnou přední nápravou mají zejména z tohoto důvodu spojlery které toto umožňují. Nevařím z "čisté vody". Před lety jsem dělal v týmu na výzkumném úkole ve věci turbulentního a lineárního proudění kapalin. Z těchto zkušeností se dá vycházet. To ale nebylo součástí příspěvku. Ten pojednává o tlumiči výfuku a jestli jsi to celé četl tak je tam jasně psané z jakého důvodu jsem tento tlumič dělal. Nešel jsem po zvyšování výkonu což je tam jasně psané. Výfukovým potrubím, zejména svody, prostupnějším katem a koncovým tlumičem lze zvednout výkon v řádu asi 10% při dodržení zákonitostí které jsou už dávno laboratorně i prakticky ověřeny. Chápu Tě že máš rád čisté linie. Každý si tvoří po svém tak jak se mu to líbí. Pochopitelně konečná verze bude vypadat jinak (myšleno přítlačné křídlo). Zdraví Jarda
jardaj.
 
Příspěvky: 552
Registrován: 21 pro 2011, 18:38
Bydliště: Tišnov

Re: koncový tlumič výfuku

Příspěvekod Edis » 09 led 2012, 21:13

Předem se omlouvám za upřímnost,ale pokud někdo chcete zošklivit auto jako je jakákoli verze MX 5,tak si pořiďte zobrazené(spoiler?) křídlo.
Jardo promiň,to je jen můj názor,to že se ti křídlo prohýbá je jen důkaz toho jak tě brzdí a je tam navíc.Nevěřím,že jezdíš takovým stylem,aby ti zlepšilo jízdí vlastnosti a nějak pomohlo.Montáž takového? spoileru pochopím pouze u závodících MX 5 (Miata cupy),ale v běžném provozu působí velmi komicky.
Edis
 
Příspěvky: 231
Obrázky: 0
Registrován: 13 úno 2011, 09:22

Re: koncový tlumič výfuku

Příspěvekod George » 09 led 2012, 22:02

jé, tebe budu mít rád :)
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: koncový tlumič výfuku

Příspěvekod jardaj. » 09 led 2012, 22:11

Tak jste mě asi ukecali. Není proble to oddělat, protože to mám předělané tak že jsem nevrtal žádnou díru a nelepil. Netřeba se omlouvat, já sám mám pocit že to není esteticky to pravé ořechové, ale je nepříjemné se dostat do limitní situace kdy by to chtělo vzadu přitlačit. Odpustím si další práci a využili čas jinak Dík za názor. Jarda
jardaj.
 
Příspěvky: 552
Registrován: 21 pro 2011, 18:38
Bydliště: Tišnov

Re: koncový tlumič výfuku

Příspěvekod PavelS » 09 led 2012, 22:41

Jardo, já rozumim čeho chceš dosáhnout (mluvim o křídle), ale věř mi - jak psal George - u mx-5 aby křídlo fungovalo musí být ve výšce cca předního okna. Tady je NCčko kluka kterej se aerodynamikou NC zabýval hodně a tohle z toho vzniklo - není to dělaný na koleně pokud vím...: http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=443118
Btw, jak psal Edis - to že se deformuje není důkaz toho, že je potřeba. Podívej se někdy až projedeš prašnou cestou - u MX-5 se vítr nad kufrem točí (proto je potřeba windshot - kvůli zpětně proudícímu vzduchu), proto je asi potřeba dát vejš, kde vítr proudí rovně... Ovšem i tak je to podle mě ošklivý - vidíš jak sem radikální - proto to neber osobně ;)

Všimni si, že ani CUPový NCčka nemaj křídla - nejsou potřeba v rychlostech na okruzích co se jezdí CUPy a pochybuju, že jezdíš jejich tempem... ;) http://www.google.cz/search?q=mx-5+cup+ ... 34&bih=638

Ad výfuk, já jsem ale zprvu taky nepsal o výkonu - tos psal ty, že čtyři koncovky jsou potřeba - a já se řečnicky ptal: nestačili by dvě o velkým průměru jako mám já? Který NC slušej podle mě víc - ale do toho ti kecat nebudu - to je věc vkusu.
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: koncový tlumič výfuku

Příspěvekod Edis » 09 led 2012, 23:04

Pokud se to líbí tobě,tak to neřeš.Já mám na NA taky tuzing zadní světla a vím,že ne každému se líbí (skoro nikomu) :lol:,ale zatím tam jsou a to jsem fanda originálu.
Mě se zpočátku NC moc nelíbilo,ale časem jsem mu přišel na chuť a mít dost peněz,tak do něj klidně jdu.Oceňuju právě ty čisté jednoduché tvary(bez spoilerů a dalších vychytávek) i když proti NA je to takovej pěknej buldoček.A další věc je,že jsem přesvědčenej o tom,že ti Japonci vědí moc dobře jak to udělat,aby to fungoval bez tzv.tun(z)ingu.
Edis
 
Příspěvky: 231
Obrázky: 0
Registrován: 13 úno 2011, 09:22

Re: koncový tlumič výfuku

Příspěvekod jardaj. » 09 led 2012, 23:32

Každou reakci vítám a dík za ni!. Doufám, že se tady neobjeví co píši ještě jednou, protože mě nějak blbne noťas a neodešlo mě předcházející !?? Pro pochopení chci popsat genezi toho co jsem zamýšlel. Chtěl jsem koupit nové auto abych se eventuálně nedostal do situace kdy mě druhé vysadí a nebudu moci jezdit. Okruh se zůžil na MX5 a BMW Z3. Zeťák kupoval v Regensburgu novou CX7 a byl jsem tam s ním pro ni. V Autohausu Schindelbeck (Mazda,Ford) jsem měl možnost si sednout do MX5 a bylo to jasný. Kupoval jsem ji na Spořilově protože zde v Brně tuto neměli a nechtěl jsem čekat. Zkrátka akce kulový blesk. Samozřejmě jsem se rozhodl pro silnější motorizaci. Poněvadž mám ještě jedno auto (od r.80 jsem měl vždy dvě auta) a to je Escort RS turbo. Najednou jsem přesedl do úplně něčeho jiného. RS má i když předokolka skvělý podvozek, je lehké(920 kg a 170 koní). Výkon trochu zvětšený úpravami na motoru. Je nedotáčivý a dají se s ním projíždět zatáčky neskutečně rychle a nepodařilo se mi ho utrhnout. Právě Mazda a to také díky zadní trakci je přetáčivá a při stejně rychlém průjezdu zatáčkou jde do driftu. Motor s turbem má neskutečný zátah a ještě na 4př. protáčí kola což je nepříjemné protože se to přenáší na volant. Právě toto mě vedlo k úvaze s tím něco dělat. Jinank NAčko snížený s mírně negativním sklonem kol se mi líbí velice. Oceňuji kultivovanou diskuzi ! Dík za video, pěkně vytuněná Mazda !!! Zatím čau Jarda
jardaj.
 
Příspěvky: 552
Registrován: 21 pro 2011, 18:38
Bydliště: Tišnov

Re: koncový tlumič výfuku

Příspěvekod Edis » 10 led 2012, 00:13

Snad poslední reakce a už dám pokoj ;) Vlastní zkušenost - já jsem si MX 5 dlouho přál,ale nikdy jsem se v ní nesvezl,teda svezl jednou v autobazaru(s NB) nějaké 4km a potom až když jsem ji kupoval(NA),tak přibližně stejnou vzdálenost.Cestou domu jsem byl mírně řečeno lehce nervozní z jejího chování,když jsem vjel do kolejí po kamionech,nechtěla mne pustit ven,pak jsem stál na křižovatce a připadal jsem si proti ostatním tak nějak jako v dětském šlapacím autíčku,měl jsem pocit že se s ní pořád peru.Jel jsem v dešti a v první ostřejší zatáčce mi ustřelil zadek,ale já zjistil,že to šlo krásně srovnat.A najednou mě to začlo bavit. Zjistil jsem,že právě o tom to je,MX 5 se chovala úplně jinak než služební Berlingo a vlastní Octávka. A co jsem tím chtěl říct :D ? Nesrovnávej ji s Escortem,ale radši se sní nauč jezdit,je to zadokolka a ta má svůj styl. Teď dělám moc chytrýho,al já se to učím už 2.rokem a pořád nic moc.
Pohádky konec-dobrou noc.
Edis
 
Příspěvky: 231
Obrázky: 0
Registrován: 13 úno 2011, 09:22

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 14 návštevníků