Mazací plán -kdy měnit olej,jaký,množství atd...

Re: Mazací plán -kdy měnit olej,jaký,množství atd...

Příspěvekod froxic » 04 kvě 2018, 16:59

Můžu se pod to podepsat. Původní majitel lil do převodovky GL5 a ještě nějakou divnou viskozitu 85W-90 - prý aby více vydržela v zátěži. Hned jsem tam dával 75W-90 GL4, protože za studena bylo řazení hodně tuhé a nechtělo to tam moc dobře padat. Musel jsem tomu vždy pomoct meziplynem, aby to tam šlo lehce. Takže za mě jasně - 75W-90 GL4. Ani bych o tom už neuvažoval :-)
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 266
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: Mazací plán -kdy měnit olej,jaký,množství atd...

Příspěvekod TeeJay » 04 kvě 2018, 17:11

gramo píše:To mě zaujalo, tak jsem si na toto téma doplnil znalosti. Stupeň GL označuje odolnost proti tlaku, tedy pokud olej splňuje GL-5, splňuje tím i GL-4. Vyšší odolnosti se dosahuje pomocí aditiv s obsahem síry a fosforu, které se váží na ocelový povrch a tvoří tak ochrannou vrstvu. Háček je v tom, že se tato aditiva jsou pro měděné či mosazné synchrony korozivní a tím, že žluté kovy jsou měkči, při tření se vytrhává i materiál synchronů a dochází tak k většímu opotřebení, než u GL-4, kde je těchto aditiv méně. V převodovce nejsou tak vysoké tlaky jako v diferenciálu, takže je pro ni vhodnější GL-4.

https://en.wikipedia.org/wiki/Gear_oil
http://www.widman.biz/uploads/Transaxle_oil.pdf

Tady http://www.petroleum.cz/vyrobky/oleje-p ... ikace.aspx píšou:
Oleje API GL-5 a GL-6, i když mají vyšší výkonnostní třídu než API GL-4, se nehodí pro použití v ručně řazených převodovkách, protože může docházet k zalepování synchronů a poškození převodovky.

Paráda, díky. Je dobré vědět nejen jak to má být, ale i proč tomu tak je :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1459
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Předchozí

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: rojan a 11 návštevníků

cron