Mazací plán -kdy měnit olej,jaký,množství atd...

Re: Mazací plán -kdy měnit olej,jaký,množství atd...

Příspěvekod jerry » 02 kvě 2018, 20:13

Díky. V motoru mám teď od německého autorizáku olej Quartz 5W-30. Dám tam Fuchs 5W-30, to není problém. Ale zajímavé je, že do převodovky i difu doporučuje Fuchs stejný druh oleje, viz níže. SAE 75W-90 je dle manuálu Mazdy v pořádku, ale Fuchs vůbec nepíše jaké je GL? Podle manuálu má být GL-5 do difu a do převodovky GL-4 nebo GL-5. Ale zase jinde jsem četl, že GL-5 do převodovky ne kvůli možnosti zalepení synchronů. Co tam máte vy?
http://fuchs-eu.lubricantadvisor.com/ad ... d10d090a09
jerry
 
Příspěvky: 14
Registrován: 08 pro 2017, 13:46

Re: Mazací plán -kdy měnit olej,jaký,množství atd...

Příspěvekod froxic » 02 kvě 2018, 21:56

Převodovka jedině GL4. Specifikace viskozity je jinak stejná i pro diff.
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 284
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: Mazací plán -kdy měnit olej,jaký,množství atd...

Příspěvekod jerry » 03 kvě 2018, 13:32

Fuchs uvádí u níže uvedeného převodového oleje specifikaci GL-4 i GL-5, tedy by byl vhodný do převodovky i do difu. Chápete to také tak?
http://www.hazmioil.cz/PI/Titan%20Sinto ... 0%20SL.pdf
jerry
 
Příspěvky: 14
Registrován: 08 pro 2017, 13:46

Re: Mazací plán -kdy měnit olej,jaký,množství atd...

Příspěvekod tomybandit » 04 kvě 2018, 13:19

Aj podla manualu MX5 ide do prevodovky GL4, alebo GL5
Punk´s Not Dead
Uživatelský avatar
tomybandit
 
Příspěvky: 321
Registrován: 01 čer 2014, 10:20

Re: Mazací plán -kdy měnit olej,jaký,množství atd...

Příspěvekod TeeJay » 04 kvě 2018, 13:21

Už tu pár takových bylo, co tam dali GL-5 a pak se divili, že jim to nechce řadit a už vůbec ne hladce. A ani po následné výměně GL-5 oleje za GL-4 už to neřadilo tak jako dřív...
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1479
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Mazací plán -kdy měnit olej,jaký,množství atd...

Příspěvekod tomybandit » 04 kvě 2018, 13:45

Neviem preco je teda v manuali MX5 napisane ze do prevodovky moze ist aj GL4 a GL5, niekto z vas keca :D
A difu je dokonca iba GL5 napisane
Punk´s Not Dead
Uživatelský avatar
tomybandit
 
Příspěvky: 321
Registrován: 01 čer 2014, 10:20

Re: Mazací plán -kdy měnit olej,jaký,množství atd...

Příspěvekod TeeJay » 04 kvě 2018, 14:07

Ano, do diffu GL5, do převodovky GL4. Ale lejte si tam co chcete, já bit nebudu :lol:
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1479
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Mazací plán -kdy měnit olej,jaký,množství atd...

Příspěvekod jerry » 04 kvě 2018, 15:03

O tom žádná, že do převodů GL-4 a do difu GL-5. Ale zaráží mě, že Fuchs u oleje TITAN SINTOPOID LS SAE 75W-90 uvádí specifikaci API GL-4/GL-5/GL-5 LS. To je tedy olej splňující obě specifikace?
jerry
 
Příspěvky: 14
Registrován: 08 pro 2017, 13:46

Re: Mazací plán -kdy měnit olej,jaký,množství atd...

Příspěvekod TeeJay » 04 kvě 2018, 16:00

Vypadá to tak. Z mého pohledu na to koukám tak, že když to splňuje GL5, do převodovky to nedám, nezávisle na tom, co to splňuje ještě k tomu.
Mám třetí převodovku (předchozí dvě stále funkční :-D) a vždycky jsem vybíral čistě GL4 olej co nesplňuje GL5 a spolehlivě jsem se tak vyhl potenciálním problémům.
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1479
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Mazací plán -kdy měnit olej,jaký,množství atd...

Příspěvekod gramo » 04 kvě 2018, 16:52

To mě zaujalo, tak jsem si na toto téma doplnil znalosti. Stupeň GL označuje odolnost proti tlaku, tedy pokud olej splňuje GL-5, splňuje tím i GL-4. Vyšší odolnosti se dosahuje pomocí aditiv s obsahem síry a fosforu, které se váží na ocelový povrch a tvoří tak ochrannou vrstvu. Háček je v tom, že se tato aditiva jsou pro měděné či mosazné synchrony korozivní a tím, že žluté kovy jsou měkči, při tření se vytrhává i materiál synchronů a dochází tak k většímu opotřebení, než u GL-4, kde je těchto aditiv méně. V převodovce nejsou tak vysoké tlaky jako v diferenciálu, takže je pro ni vhodnější GL-4.

https://en.wikipedia.org/wiki/Gear_oil
http://www.widman.biz/uploads/Transaxle_oil.pdf

Tady http://www.petroleum.cz/vyrobky/oleje-p ... ikace.aspx píšou:
Oleje API GL-5 a GL-6, i když mají vyšší výkonnostní třídu než API GL-4, se nehodí pro použití v ručně řazených převodovkách, protože může docházet k zalepování synchronů a poškození převodovky.
Uživatelský avatar
gramo
 
Příspěvky: 702
Registrován: 07 dub 2016, 16:54

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků

cron