Stránka 32 z 35

Re: Mazací plán -kdy měnit olej,jaký,množství atd...

PříspěvekNapsal: 04 kvě 2018, 16:59
od froxic
Můžu se pod to podepsat. Původní majitel lil do převodovky GL5 a ještě nějakou divnou viskozitu 85W-90 - prý aby více vydržela v zátěži. Hned jsem tam dával 75W-90 GL4, protože za studena bylo řazení hodně tuhé a nechtělo to tam moc dobře padat. Musel jsem tomu vždy pomoct meziplynem, aby to tam šlo lehce. Takže za mě jasně - 75W-90 GL4. Ani bych o tom už neuvažoval :-)

Re: Mazací plán -kdy měnit olej,jaký,množství atd...

PříspěvekNapsal: 04 kvě 2018, 17:11
od TeeJay
gramo píše:To mě zaujalo, tak jsem si na toto téma doplnil znalosti. Stupeň GL označuje odolnost proti tlaku, tedy pokud olej splňuje GL-5, splňuje tím i GL-4. Vyšší odolnosti se dosahuje pomocí aditiv s obsahem síry a fosforu, které se váží na ocelový povrch a tvoří tak ochrannou vrstvu. Háček je v tom, že se tato aditiva jsou pro měděné či mosazné synchrony korozivní a tím, že žluté kovy jsou měkči, při tření se vytrhává i materiál synchronů a dochází tak k většímu opotřebení, než u GL-4, kde je těchto aditiv méně. V převodovce nejsou tak vysoké tlaky jako v diferenciálu, takže je pro ni vhodnější GL-4.

https://en.wikipedia.org/wiki/Gear_oil
http://www.widman.biz/uploads/Transaxle_oil.pdf

Tady http://www.petroleum.cz/vyrobky/oleje-p ... ikace.aspx píšou:
Oleje API GL-5 a GL-6, i když mají vyšší výkonnostní třídu než API GL-4, se nehodí pro použití v ručně řazených převodovkách, protože může docházet k zalepování synchronů a poškození převodovky.

Paráda, díky. Je dobré vědět nejen jak to má být, ale i proč tomu tak je :)

Re: Mazací plán -kdy měnit olej,jaký,množství atd...

PříspěvekNapsal: 22 úno 2019, 10:44
od martin_71
Ahoj, poradí někdo konkrétní a osvědčený převodový olej pro NA se specifikací 75W90 GL4? Díky předem za tipy..

Re: Mazací plán -kdy měnit olej,jaký,množství atd...

PříspěvekNapsal: 22 úno 2019, 10:49
od froxic
Valvoline Gear Oil 75W-90... sám to jezdím v NB. Jinak vím, že lidi dávají i TLD, ale slpňuje i normu GL-5... Na druhou stranu s tím konkrétním olejem problémy nikdo nereportoval.

Re: Mazací plán -kdy měnit olej,jaký,množství atd...

PříspěvekNapsal: 22 úno 2019, 10:55
od martin_71
Dík, právě jsem ho našel na oleje.cz. Ještě možná blbý dotaz- není problém, když splňuje i GL4+? Už si na to dávám pozor, protože minulý olej byl GL4/ GL5 od Liqui Moly tuším a to problém byl..

Re: Mazací plán -kdy měnit olej,jaký,množství atd...

PříspěvekNapsal: 22 úno 2019, 11:00
od froxic
Předchozí majitel mi do převodovky lil 80W-90 GL5 a po přechodu na výše zmiňovaný olej nemám problem se synchrony, zejména za studena. Takže neměl by být problém žádný.

Re: Mazací plán -kdy měnit olej,jaký,množství atd...

PříspěvekNapsal: 22 úno 2019, 11:02
od martin_71
Dík za zkušenost;-)

Re: Mazací plán -kdy měnit olej,jaký,množství atd...

PříspěvekNapsal: 26 úno 2019, 10:13
od JohnyS
Já dávám Divinol co splňuje normu gl-4 i gl-5, problém jsem zatím nepozoroval (v zimě nejezdím, tak nevím zda v mrazech nebude horší)

Re: Mazací plán -kdy měnit olej,jaký,množství atd...

PříspěvekNapsal: 26 úno 2019, 19:30
od jerry
Chystám se na předsezónní výměnu olejových náplní. NCFL najeto jen 7500 km. V současnosti je v motoru Total Quartz 9000 5W-30, co je v převodovce a diferáku nevím. Vybral jsem:

Motor: Valvoline SynPower 5W-30

Převodovka: Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90

Diferák: Castrol Axle EPX 90

Používáte někdo?

Re: Mazací plán -kdy měnit olej,jaký,množství atd...

PříspěvekNapsal: 09 bře 2019, 16:09
od vojtiiisek
Taky se chystam na vymenu naplni u NC1 1.8 a pro motor a diff mam vybrano jinak.

Motor: Mazda Original Ultra 5W-30, premyslim nad VR1 5W-50
Převodovka: Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 nebo Valvoline 75W-90 GL-4
Diferák: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 i presto ze mam open svor

Tak sup majitele NCcek, co davate za naplne?