Kolik má diferák u mazdy svornost?

Re: Zahájení sezony :-)

Příspěvekod Raduna MX5 » 09 bře 2010, 10:53



Tak tumu říkám hutnej článek....mooc dobrej link :!:
Řídit MX-5 je nejzábavnější činnost z těch, kdy člověk může zůstat oblečenej ;-)
Uživatelský avatar
Raduna MX5
Administrátor
 
Příspěvky: 588
Obrázky: 15
Registrován: 01 led 2010, 18:23
Bydliště: Děčín

Re: Zahájení sezony :-)

Příspěvekod Winie » 09 bře 2010, 11:22

Ryba píše:koukám, že sem ani nemusim chodit, stačí mi tu tiskový mluvčí winie:D

Stačí se podívat na moje úpravy a je jasný, že to prostě neni auto na denní ježdění, takže jo, auto mám defakto jen na okruh, drifty, slalomy a tak :D
Přičemž nastavení diferáku je víc do driftovna než gripovna:D

A občas to auto taky vytáhnu z garáže. (a pak zase zatáhnu) :lol:

osobne se povazuju spis za tvojeho fandu nez tiskovyho mluvci :lol: btw co se tyka svornosti na drifty tak dvoukilari vsichni co jezdej profi drifty tak zadni diffy zavarujou. ale na bezny jezdeni je to pak nepouzitelny. mozna by nebylo od veci zeptat se choseho jak mel nastavenej differak v S13. ten mel tusim kaaz.
ITB Miata
LOW Prelude
SLOW Datsun
ToyToyka v procesu

https://www.instagram.com/petroldaddie/
Winie
 
Příspěvky: 3552
Obrázky: 1
Registrován: 19 led 2010, 22:39
Bydliště: Litoměřice

Re: Zahájení sezony :-)

Příspěvekod rimmer132 » 09 bře 2010, 14:49

riderhenry píše:Tady jeste zajimave video, jak pracuji diferencialy: http://www.youtube.com/watch?v=yYAw79386WI

Nevim, proc je tomu tak, technicky to vysvetlit nedokazu, ale za urcitych podminek se Torsen chova spis jako klasicky open dif. Ale minimalne za sucha, kdyz kola nestraceji prilnavost, bude urcite uzitecny. Na suchem asfaltu, kdyz budou mit obe kola stejnou prilnavost a neboudes napr. uprostred zatacky, tak by mel fungovat a obe kola by se mela tocit stejne (napr. pri prudkem rozjezdu, kdyz "zahrabes"). Ale prave na snehu muze byt problem. Prijde mi to az divne, nebo spis technicky nemozne, ale pritelkyne mi tvrdila, kdyz jsem zustal jednou zapadly ve snehu, ze se mi tocilo jen jedno kolo. Osobne bych cekal, ze Torsen zajistuje, aby se druhe kolo tocilo alespon castecne a nikdy nemuze nastat, ze putuje vsechen vykon jen na jedno, ale nevim. Treba to mam rozbity :D


Viz clanek, ktery je tu nekde dal odkazovany - v kratkosti: TORque SENsing (Torsen) velmi zhruba receno prenasi podil momentu (uvnitr jsou nejaci ochoceni sneci ci co), takze plne funguje jen na nekluzkem povrchu (pokud se jedno kolo hypoteticky protaci na lede nebo visi ve vzduchu, neprenasi zadny moment, tim zustane dif. otevreny a nebude nic prenaset a druhe kolo bude stat). Viskoza by mela fungovat na principu rozdilu rychlosti detekovane zmenami treni, tj. zacne se plynule uzamykat s rostoucim rozdilem otaceni kol. Tim mi z toho vychazi, ze je Torsen bez elektroniky na zimu nebo do terenu na dve veci a nemas to rozbite ;) , pomuze treba pri gradualnim odlehcovani vnitrniho kola pri velkem zatizeni v zatacce. Viskoza by oproti tomu mela zamykat vzdy a vsude, takze i v zime, na druhou stranu asi vic zneprijemnuje normalni jezdeni.
2003 NBFL 1.9 Memories Obrázek ...f mohéru!
rimmer132
 
Příspěvky: 97
Registrován: 08 úno 2010, 22:17

Re: Kolik má diferák u mazdy svornost?

Příspěvekod riderhenry » 09 bře 2010, 15:18

Ze to mam rozbite byl jen vtip :D Clanek jsme precetl, dost toho pochoipl a muzu potvrdit, ze Torsen se tak opravdu chova. Jen mi vrta hlavou, jaka je zmena v tom diferencialu, ktery se prodaval v nekterych verzi FL? Georgee ho mel na prodej, rikal mi, ze je hlavne mensi a lehci, ale ja ted nekde slysel, ze je i technicky "lepsi" nez obycejny torsen, nevi nekdo, jake josu rozdily?
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Kolik má diferák u mazdy svornost?

Příspěvekod rimmer132 » 10 bře 2010, 19:41

riderhenry píše:Ze to mam rozbite byl jen vtip :D Clanek jsme precetl, dost toho pochoipl a muzu potvrdit, ze Torsen se tak opravdu chova. Jen mi vrta hlavou, jaka je zmena v tom diferencialu, ktery se prodaval v nekterych verzi FL? Georgee ho mel na prodej, rikal mi, ze je hlavne mensi a lehci, ale ja ted nekde slysel, ze je i technicky "lepsi" nez obycejny torsen, nevi nekdo, jake josu rozdily?


Melo by to byt od r. 2003, nejaky Fuji Super cosi, je to mam pocit rozebrane vs. srovnani kvality v tom clanku odkazovanem v tematu "Samosvorny diferencial".
2003 NBFL 1.9 Memories Obrázek ...f mohéru!
rimmer132
 
Příspěvky: 97
Registrován: 08 úno 2010, 22:17

Předchozí

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], Seznam a 101 návštevníků