Tlakoměr oleje NB

Tlakoměr oleje NB

Příspěvekod Andre_fux » 15 čer 2012, 10:33

Dneska jsem narazil na zajímavou sadu na fungování origo tlakoměru oleje:

http://www.moss-europe.co.uk/Shop/ViewP ... dexID=4741

Jen ta cena není zrovna lidová :((
NB 1.6 (81kW) 11.09.1999 Titanium Gray II
NA 1.6 (66kW) 28.10.1996 Montego Blue Mica
„Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.“ - Baťa
Organizace hromadných nákupů na IL se slevou Aktuální kolo
Uživatelský avatar
Andre_fux
 
Příspěvky: 2118
Obrázky: 1
Registrován: 28 čer 2011, 19:10
Bydliště: 1% Jihomoravský kraj, 99% Středočeský kraj :(

Re: Tlakoměr oleje NB

Příspěvekod Zaplik » 15 čer 2012, 11:01

co to je přesně za senzor? neví někdo jeho parametry? třeba půjde sehnat jiný a levnější..
bez turba dneska jezdí už jen sekačky
Zaplik
 
Příspěvky: 502
Registrován: 02 led 2010, 20:16
Bydliště: olomoucko

Re: Tlakoměr oleje NB

Příspěvekod radep » 15 čer 2012, 12:16

Jestli je v té sadě jenom ten senzor, tak je to u NB k ničemu... ten měřák v přístrojovce je udělaný tak, aby se moc nehýbal (a byl nelineární), takže by stejně ukazoval s velkým zpožděním a špatně... viz:
http://www.miata.net/garage/opg_mod/index.html
Mimochodem, já to dělal podle toho postupu. A krom toho že jsem zkopal polaritu někde, tak funguje skvěle s VDO čidlem.
Edit: na ebay se dají sehnat kity sebrané z NA s čidlem a měřákem do přístrojovky za nějakých 100$ někdy.
http://www.ebay.com/itm/Mazda-Miata-MX5-Oil-Pressure-Factory-Gauge-Kit-Fits-1990-thru-1997-Miatamecca-/390416140006?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Tlakoměr oleje NB

Příspěvekod joe.st » 17 čer 2012, 22:46

ten Moss senzor na mem NB-FL mam a funguje super....
NB FL Higlight Silver Metalic, JR 45 Supercharger = intercooler....
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150332150511554.398433.688121553&type=3
Uživatelský avatar
joe.st
 
Příspěvky: 11
Registrován: 04 kvě 2012, 07:22

Re: Tlakoměr oleje NB

Příspěvekod Andre_fux » 18 čer 2012, 07:01

joe.st:Díky za reference, takže není třeba nic předělávat. Pouze zapojit a jet.
radep: Pokud vím, tak všechny budíky jsou nelineární (na netu je sposta návodů jak je udělat lineárními). Existují snad dvě úpravy toho tlakoměru. Jedna je ta co jsi poslal ty, druhá je zde http://www.miata.net/garage/opg2/index.html

Že by byl hromadný nákup? :)
NB 1.6 (81kW) 11.09.1999 Titanium Gray II
NA 1.6 (66kW) 28.10.1996 Montego Blue Mica
„Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.“ - Baťa
Organizace hromadných nákupů na IL se slevou Aktuální kolo
Uživatelský avatar
Andre_fux
 
Příspěvky: 2118
Obrázky: 1
Registrován: 28 čer 2011, 19:10
Bydliště: 1% Jihomoravský kraj, 99% Středočeský kraj :(

Re: Tlakoměr oleje NB

Příspěvekod Zaplik » 18 čer 2012, 07:54

no ono dokud nemáš i zvukovou (nebo kontrolku) signalizaci tak je to ten budik stejně uplně naprd, protože už vidím jak si v zatáčce všimneš že padá tlak.
bez turba dneska jezdí už jen sekačky
Zaplik
 
Příspěvky: 502
Registrován: 02 led 2010, 20:16
Bydliště: olomoucko

Re: Tlakoměr oleje NB

Příspěvekod Andre_fux » 19 čer 2012, 08:27

Zaplík: Tak nevím ale ten stávajicí budík je tam naprosto k hovnu. Když by to nemazalo, tak si myslím,že většina lidí to zjistí až auto přestane jet. Červená kontrolka je červená kontrolka.
NB 1.6 (81kW) 11.09.1999 Titanium Gray II
NA 1.6 (66kW) 28.10.1996 Montego Blue Mica
„Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.“ - Baťa
Organizace hromadných nákupů na IL se slevou Aktuální kolo
Uživatelský avatar
Andre_fux
 
Příspěvky: 2118
Obrázky: 1
Registrován: 28 čer 2011, 19:10
Bydliště: 1% Jihomoravský kraj, 99% Středočeský kraj :(

Re: Tlakoměr oleje NB

Příspěvekod Zaplik » 19 čer 2012, 08:33

Andre_fux píše:Zaplík: Tak nevím ale ten stávajicí budík je tam naprosto k hovnu. Když by to nemazalo, tak si myslím,že většina lidí to zjistí až auto přestane jet. Červená kontrolka je červená kontrolka.

přesně...můj názor..... základ je funkční kontrolka nebo budík kterej při poklesu tlaku začne pořádně řvát, jinak třeba v moji mx5 ukazoval pořád stejně i když tam čidlo vůbec nebylo..
bez turba dneska jezdí už jen sekačky
Zaplik
 
Příspěvky: 502
Registrován: 02 led 2010, 20:16
Bydliště: olomoucko

Re: Tlakoměr oleje NB

Příspěvekod radep » 19 čer 2012, 09:15

Já osobně mám budík hlavně ze zvědavosti, jaký tlak má nový motor... Přece jen, kdyby někdo něco zkopal tak bych vesele jezdil bez tlaku :-) A protože nemám rád nefunkční věci, tak jsem si upravil i ten v přístrojovce.
Zároveň mám i vyvedený drát z originál čidla, s tím že bych to dal na nějakou ledku. Bzučák je mimochodem dobrý nápad :-) Nicméně nevím jestli těch originálních 7 psi (asi? nevím přesně) při kterých spíná není málo. Říká se, že když už je tlak pod tak je motor zničený... Nicméně ke zjištění že nemaže motor v zatáčce by to asi stačilo.
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Tlakoměr oleje NB

Příspěvekod Zaplik » 19 čer 2012, 09:22

ja mám bzučák :D , auto nemaže např. při otočení přes ruční brzdu - na to sem přišel až sem ho namontoval, jinak v zatáčkách se mě to ještě nestalo
bez turba dneska jezdí už jen sekačky
Zaplik
 
Příspěvky: 502
Registrován: 02 led 2010, 20:16
Bydliště: olomoucko

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků