Ztráta výkonu + kolísavý volnoběh

Ztráta výkonu + kolísavý volnoběh

Příspěvekod márty » 06 srp 2013, 23:29

Ahoj, potřeboval bych se s vámi poradit.
V týdnu mi najednou při jízdě začal kolísat volnoběh. Z obvyklých 750 ot. to po chvilce jízdy na volnoběh (30 vteřin) spadne pod 500, motor se zaklepe, vyskočí to zas o něco výš a takhle pořád dokola. Občas to i chcíplo. Po přidání plynu se to zas chvilku drží a pak to začne znova.
Upřesňuju, že jezdím na čistý E85 s jednotkou pro úpravu vstřikování /už 2 roky/ a filtr paliva jsem měnil. Ale tohle by na to vliv mít nemělo.

Tak jsem doma odpojil baterku a nechal to přes noc, jestli se to nějak samo nesrovná, nevyresetuje, což se ale nestalo. :(
Taky jsem vyčistil benzínem vzduchovou klapku od nečistot a čističem kontaktů prostříkl všechny kontakty okolo.

Protože potřebuju jezdit, tak jsem trochu přednastavil dorazy lanka plynu v motoru, je tam držák, skrz který prochází dutá osa kterou vede plynové lanko.
Nevím jak jinak se nastavují otáčky volnoběhu.
Teď už otáčky sice nepadají až tak dolů, ale motor při normální konstantní jízdě často ztratí malinko výkon, sníží se tah.
Když na to pořádně šlápnu, tak je to ok, ale při "lechtání" to není konstantní stálý výkon a má to ty drobné snížení tahu.

Nemáte s tím někdo už zkušenost?
Bude to asi nějaký elektrický problém.
Snímač volnoběžných otáček?

Dost by mi pomohly Vaše zkušenosti a rady. :idea:
Dík! :)
NB 1.6, 23.2.2000, BRG, Nardi Torino
Uživatelský avatar
márty
 
Příspěvky: 100
Registrován: 13 črc 2011, 10:25
Bydliště: Rumburk

Re: Ztráta výkonu + kolísavý volnoběh

Příspěvekod radep » 07 srp 2013, 00:20

Tipoval bych osobne lambdu... Jak volnobeh, tak vykon. Nech si ji zmerit.
Jinak volnobeh se nastavuje sroubem ktery je nad klapkou, nad tim lankem. S lankem plynu bych si nehral.
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Ztráta výkonu + kolísavý volnoběh

Příspěvekod TOM » 07 srp 2013, 08:19

Problém co je tady popsán jsem +- měl taky minulý rok. Letos na jaře se přidalo na volnoběhu a ani jednou už otáčky nekolisaly a na křižovatce nebo při zastavení už mi motor nechcípnul ani jednou
MOJE rada zní přidej na volnoběhu :!:
MX-5 NA 1.6 Coccinella septempunctata

"Lidé, kteří jsou natolik šílení, aby si mysleli, že mohou změnit svět, to dokážou" - Steve Jobs
Uživatelský avatar
TOM
 
Příspěvky: 449
Obrázky: 3
Registrován: 05 čer 2011, 18:59
Bydliště: Morava

Re: Ztráta výkonu + kolísavý volnoběh

Příspěvekod seatik » 07 srp 2013, 08:41

Včera sem se bavil s majitelem NA 1.6
Trapil se s tim hodne a pak prisel na tohle...vzduchova bublina v chladici v oblasti hadicek nahore u chladice...občas se mu to vrati,zvlast v teplych dnech..
zkontroluj množství chladicky a pripadne otevri naplno topeni,pomackej hadice a zkus ji vyhnat ;)
Mx5 red NA 1.8 16v 96 kw, m-edition prodáno :-(
Subaru BRZ 2.0 WRB MT new
Subaru Forester XT 2.5T 2007
Uživatelský avatar
seatik
 
Příspěvky: 1970
Obrázky: 1
Registrován: 01 bře 2010, 23:35
Bydliště: Přeštice

Re: Ztráta výkonu + kolísavý volnoběh

Příspěvekod Mike » 07 srp 2013, 08:54

nechci to zpochybňovat, ale jak může mít vliv zavzdušněný chlazení na výkon a volnoběh?
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2276
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Ztráta výkonu + kolísavý volnoběh

Příspěvekod radep » 07 srp 2013, 09:18

V NA je ten ventil udělaný jinak... a prochází jím chladící kapalina (teplota asi ovlivňuje jak moc se otevře). Takže to možné je.
Viz:
http://www.miata.net/garage/isc.html

Jinak volnoběh se nastavuje tak, že se spojí v diagnostické zástrče GND + TEN (viz odkaz výše, je tam fotka). A pak se kroutí tím šroubem nad klapkou sání... Vše při zahřátém autě a vyplých spotřebičích (světla atd).
Osobně mi problémy s volnoběhem vyřešilo to, že jsem ten volnoběh nastavil na 1000ot. Když ten GND+TEN pak rozpojíš, tak si to ECU sama uřídí na 850ot, takže se toho neboj a nastav tam více.
A nech si tu lambdu změřit - je šance že to bude dělat ona. Ztráta výkonu a špatný volnoběh jsou typické příznaky.
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Ztráta výkonu + kolísavý volnoběh

Příspěvekod márty » 07 srp 2013, 10:54

díky za rady!
Lambdu určitě nechám proměřit a případně zvednu volnoběžné otáčky.
Jen se ještě chci zeptat, to proklemování v diagnostické zástrčce platí i pro NB? Není to je specialita NA? Já mám NB.
A když už jsme u toho (a já nejsem u auta ;) ) kde ta zástrčka v NB je?
NB 1.6, 23.2.2000, BRG, Nardi Torino
Uživatelský avatar
márty
 
Příspěvky: 100
Registrován: 13 črc 2011, 10:25
Bydliště: Rumburk

Re: Ztráta výkonu + kolísavý volnoběh

Příspěvekod radep » 07 srp 2013, 11:31

A já si myslel, že máš NA :-) Tak v tom případě zavzdušnění neřeš, u NB to je v pohodě.
Každopádně, zbytek platí. Diagnostickou zástrčku najdeš nad levým tlumičem v motorovém prostoru. Jsou stejné NA i NB (až NBfl má OBD2). Můžeš si taky vyblikat chybové kódy, ale na to už si člověk musí ubastlit ledku :-)
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Ztráta výkonu + kolísavý volnoběh

Příspěvekod Andy4 » 07 srp 2013, 11:36

Mátry mám rovnaký problém s voľnobehom, plus tá jemná strata výkonu sa po niekoľko mesačnom neriešení problému zmenila na výraznú stratu výkonu v istom spektre otáčok. Robí to skoro vždy. Jeden tunajší člen s tatrovkou v avatare mi s tým budúci týždeň pomôže. Podáme report.
fully restored NB '98 1.6 LSD
Uživatelský avatar
Andy4
 
Příspěvky: 357
Obrázky: 2
Registrován: 10 čer 2011, 13:59
Bydliště: KE/KS

Re: Ztráta výkonu + kolísavý volnoběh

Příspěvekod MAXsport » 07 srp 2013, 11:37

Trochu sem nacpu dotaz, jaký software se používá na NBFL OBD2? Rád bych našel něco, jako je VAG u VW, prostě prohlédnout si hodnoty..
MAXsportpneu.cz závodní pneumatiky s homologací na silnice
Polyspeed silentbloky pro MX-5 - Group buy polyurethanové silentbloky s různou tvrdostí pro MX-5
michal@maxsportpneu.cz
MAXsport
 
Příspěvky: 1401
Registrován: 15 led 2012, 15:40

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 16 návštevníků