Špéra / LSD / Torsen

Špéra / LSD / Torsen

Příspěvekod Jr. » 25 zář 2013, 16:55

Ahoj,

jsem čerstvý majitel 1.8 NA a jako jednu z prvních úprav budu určitě řešit diferenciál. Nabídku mam snad zmáklou, ale co nevím a nikde jsem se pořádně nedočetl, jestli mi do mé 1.8 NA půjde OEM Torsen bez dalších úprav. Jeden prodejce v Německu mi tvrdí, že kratší hřídele jsou potřeba jen v případě, kdy se montuje Torsen do NA 1.6ky. V mém případě, že prý stačí vyměnit vnitřnosti diffu.

Věřím, že se tohle téma může do budoucna ještě rozvíjet a pomůže tak více lidem, než jen mě.


Díky moc za rady!
Uživatelský avatar
Jr.
 
Příspěvky: 664
Obrázky: 2
Registrován: 04 kvě 2013, 23:26

Re: Špéra / LSD / Torsen

Příspěvekod Zed » 25 zář 2013, 19:14

Prodejce v Německu ti nelže. Dif v 1.8, jak NA, tak NB (tam snad i 1.6) je stejnej, takže stačí přehodit jen hrušku, tzn. můžeš sehnat Torsen 1 (NA) i 2 (NB), osobně jsem to takhle přesně řešil. Možná tu už podobný topic na tohle je, nevím, ale je to relativně často dotazované a rozebírané téma ;)
charged beauty
Miata simply begs to be driven hard!

ELIT MX-5 Cup 2016 - http://elit.mx-5cup.cz/
Uživatelský avatar
Zed
 
Příspěvky: 969
Registrován: 25 úno 2011, 12:52

Re: Špéra / LSD / Torsen

Příspěvekod PavelS » 11 lis 2013, 10:38

Pořád se tu mluvi, ze 1.6 je problem, ale jste si tim jisti? Po 94 se hodne veci menilo mmj i na difu u 1.6.
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3893
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Špéra / LSD / Torsen

Příspěvekod Jr. » 21 pro 2013, 12:12

Tak abych zbytečně nezakládal nové téma. Prosil bych o radu, co vše je potřeba k vyndání skříně diferenciálu. Hlavně pak, co všechno se musí povolit :). Nějaké speciální nářadí?

Díky!
Uživatelský avatar
Jr.
 
Příspěvky: 664
Obrázky: 2
Registrován: 04 kvě 2013, 23:26

Re: Špéra / LSD / Torsen

Příspěvekod ADix » 21 pro 2013, 18:39

Stačí ti obyčejná gola sada. jak sme rozebíral miatu tak golou a pár torxama nic víc...
...because still in progress...
ADix
 
Příspěvky: 1582
Registrován: 28 úno 2011, 13:13
Bydliště: Orlová, Moskva

Re: Špéra / LSD / Torsen

Příspěvekod Jr. » 21 pro 2013, 19:11

Tak nářadí by bylo :). Teď mi jde spíš o to, jak moc je potřeba rozebrat zadní nápravy...nebo jestli stačí odpojit všechny osy a už půjde ven :)
Uživatelský avatar
Jr.
 
Příspěvky: 664
Obrázky: 2
Registrován: 04 kvě 2013, 23:26

Re: Špéra / LSD / Torsen

Příspěvekod radep » 22 pro 2013, 14:26

Zadní nápravy nemusíš skoro vůbec... respektive, stačí povolit jeden hlavní dlouhý šroub na rameni dole - abys mohl náboj kola nadzvednout a poloosa vyklouzla ven z diferáku. Tak jsem to dělal já.
Jinak povolit 4 šrouby na karanu. A 2 šrouby držíčí diferák v rámu.
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 777
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Špéra / LSD / Torsen

Příspěvekod Jr. » 22 pro 2013, 17:57

Skvělý :). Tohle přesně ušetří dost času. Díky moc.
Uživatelský avatar
Jr.
 
Příspěvky: 664
Obrázky: 2
Registrován: 04 kvě 2013, 23:26

Re: Špéra / LSD / Torsen

Příspěvekod Jr. » 28 pro 2013, 00:45

Tak, trošku s tím bojuju, aktuálně řeším, jak vyndat poloosy z difu (samozřejmě jen ty části, které jdou přímo do skříně, zbytek zůstal na autě). Je potřeba pouze hrubá síla? Akutní! Děkuju
Uživatelský avatar
Jr.
 
Příspěvky: 664
Obrázky: 2
Registrován: 04 kvě 2013, 23:26

Re: Špéra / LSD / Torsen

Příspěvekod radep » 29 pro 2013, 03:33

Ano, poloosy z diffu vypáčit - jsou tam jenom zacvaklé/zarezlé.
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 777
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam a 9 návštevníků