Centrální zamykání

Centrální zamykání

Příspěvekod rhodit » 20 úno 2014, 19:24

Zdravím,

chtěl bych vás touto cestou poprosit o radu. Přestalo mi u NB (r.v. 1998) fungovat centrální zamykání. Díval jsem se na pojistku do pojistkové skříně, co je vlevo pod volantem, a ta je i dle proměření v pořádku. Nevíte, kde by mohl být problém? Díky za jakoukoliv informaci.
Uživatelský avatar
rhodit
 
Příspěvky: 31
Obrázky: 3
Registrován: 04 lis 2013, 00:24
Bydliště: Brno

Re: Centrální zamykání

Příspěvekod Stepan P » 20 úno 2014, 20:37

Jestli je to problém s tím, že když otočíš klíčkem u řidiče, tak se neotevřou dveře u spolujezdce, pravděpodobně Ti odešel mikrospínač ve dveřích.
Tady je jedno řešení, ale trošku drahé.
http://www.ilmotorsport.de/shop/article ... 9a4210cddc
To relé je zobrazeno na druhém obrázku.

Řešil jsem drobet levněji :-) ...cca. za 20 Kč + práce, ale stejně se celý mechanismus musí vyndat.
Stačí zajít do GME a koupit podobný mikrospínač jako je http://www.gme.cz/mikrospinac-zippy-sm- ... z-p630-037 , ale nevím, jestli je to přesně tento.
Pak to trošku dotvoříš (ubrousit, přiohnout, přišroubovat, atd.)...nic složitého.

Už mi to takto běhá asi 4 roky.
NB98 supercharged + R888 ->>>> Most 1:58:10
MX-5 CUP pravidla pro rok 2019
Stepan P
 
Příspěvky: 160
Obrázky: 1
Registrován: 31 bře 2010, 23:07
Bydliště: Praha

Re: Centrální zamykání

Příspěvekod rhodit » 21 úno 2014, 22:05

Díky za odpověď. Ano, to je přesně ten problém. Po otevření dveří u řidiče se mi neotevřou ty u spolujezdce. Existuje někde návod pro blbý, jak se dostat k tomu mikrospínači? Možná je to triviální záležitost, ale nikdy jsem dveře nerozdělával, tak mám z toho mírné obavy. ;-)
Uživatelský avatar
rhodit
 
Příspěvky: 31
Obrázky: 3
Registrován: 04 lis 2013, 00:24
Bydliště: Brno

Re: Centrální zamykání

Příspěvekod widar » 22 úno 2014, 00:08

Jednoduché, sundáš tapec, folii (bacha na lepidlo, dost špiní) můžeš vyndat i tlumící polystyreny. Pak pokud máš šikovné prsty, můžeš zkusit spínač vymontovat nebo poklepovým šroubovákem vymontovat celý zámek. Je tam málo místa a je to jako ježek v kleci, ale nejhorší bylo upevnit nový spínač.

z mobilu
'98 MX-5 NB, 1.6, 81 kW, Lava orange mica (Mazdaspeed color), Nardi wheel, Bilstein
Obrázek
Uživatelský avatar
widar
 
Příspěvky: 1002
Obrázky: 8
Registrován: 29 čer 2011, 23:03
Bydliště: okres Karviná, Moravskoslezský kraj

Re: Centrální zamykání

Příspěvekod rhodit » 22 úno 2014, 21:15

Kluci, moc díky za pomoc, jakmile si udělám čas, pustím se do toho. ;)
Uživatelský avatar
rhodit
 
Příspěvky: 31
Obrázky: 3
Registrován: 04 lis 2013, 00:24
Bydliště: Brno

Re: Centrální zamykání

Příspěvekod Otatoy » 23 úno 2014, 14:53

Když už tam budeš, pořádně zámek vyčisti a znovu namaž. Když to samé uděláš i s mechanismem okýnek, poůjdou jak za mlada.. ;)
NB 1,8i 1999 10th Anniversary (2587/7500) -Mystique-
NA 1,6i 1991 US verze, automat -Mia-
NA 1,6i 1995

http://www.icabrio.cz
Uživatelský avatar
Otatoy
 
Příspěvky: 290
Obrázky: 5
Registrován: 30 lis 2013, 23:05
Bydliště: Praha 9

Re: Centrální zamykání

Příspěvekod rhodit » 23 úno 2014, 19:35

Výborně, díky za upozornění. Aspoň vyřeším dvě věci zaráz. :D
Uživatelský avatar
rhodit
 
Příspěvky: 31
Obrázky: 3
Registrován: 04 lis 2013, 00:24
Bydliště: Brno

Re: Centrální zamykání - oprava (OEM)

Příspěvekod widar » 02 bře 2014, 22:49

Na žádost rhodita zkusím trošku víc popsat jak na opravu spínače "centrálního" zamykání. Ten ač se tváří jako vodotěsný, resp. voděodolný, při běžném používání auta časem spínač uvnitř zkoroduje a kontakt v něm přestane plnit svou funkci.
Sundání tapecu popisovat nebudu, je to o třech šroubech, čtyřech "špuntech" a troše něžně hrubé síly.
photo20120705_0001.jpg
Dveře

Okno nechat nahoře a doporučuju vytáhnout ty dva polystyreny (1. a 2.), které drží na dvou šroubech
Zámek drží na třech šroubech (3.) (jsou z boku, takže nejsou na fotce. Doporučuju zkusit je nejdřív opatrně povolit, já kdybych neměl kámoše s poklepovým šroubovákem, tak bych akorát zničil křížovou hlavu šroubů a byl v pr... . Pokud se povolení šroubů povede, tak odpojit táhla k zámku (4.) (stačí otočit tím plastem a tyčku táhla vytáhnout), pak vyšroubovat šrouby a ve stylu ježka v kleci vytáhnout zámek ze dveří.
Pokud se šrouby nepovedou povolit, nic není ztraceno, jen Vás čeká gynekologické vyšetření vzpurného japonského androida. Doporučuju k tomu malou baterku a aspoň jedno kapesní zrcátko.
1-Mia - Mix.jpg
OEM spínač

Spínač je k zámku připevněn jedním šroubem, takže svítit baterkou, koukat do zrcátka, vrazit do dveří nejlíp obě ruce s klíčema (je tam 6ka, 8ka nebo 10ka, už si nepamaju). Volbu otvorů ve dveřích nechám na Vás, záleží na velikosti a ohebnosti rukou, ale nejlepší je na to ručka ženská, která se neštítí špíny. Povolit šroub a spínač vytáhnout, konektor odpojit (5.), vylovit ze dveří matku s podložkou...
Bohužel už si nepamatuju jak je spínač zapojený, ale protože ho měníte, už je k ničemu, takže rozkuchat a nový připájet stejně ;)
Já jsem měl největší problém s tím, že otvory v nové spínači neseděly s originálem (důležitý je ten krátký "kolík" na spínači), takže jsem si pomohl samodomo mezikusem (bohužel bez fotky).
Ze všeho nejhorší je pak namontovat spínač zpátky do zámku ve dveřích, k tomu doporučuju spoustu trpělivosti a sborník sprostých slov. Ti šťastnější co dostali ven celý zámek, v klidu si nastole vyměnili spínač a vyzkoušeli si funkčnost (velmi doporučuju před montáží spínače do auta si připojit konektor a vyzkoušet si jestli spínač funguje jak má!!!) si jen zase zahrajou ježka v kleci. Zbytek je předpokládám jasný. :)
Já měl sice napoprvé celý zámek venku, takže jsem si to celé prohlídnul, ale při samotné opravě už jsem neměl poklepový šroubovák, takže jsem to celé dělal se zámkem ve dveřích a dá se to. Adixovi jsem dokonce měnil nefunkční oem spínač za funkční oem spínač a kdyby mi furt nepadala matička s podložkou do dveří, tak vymontování nefunkčního spínače ze dveří a vymontování a namontování funkčního spínače by zabralo ani ne 15 minut.
'98 MX-5 NB, 1.6, 81 kW, Lava orange mica (Mazdaspeed color), Nardi wheel, Bilstein
Obrázek
Uživatelský avatar
widar
 
Příspěvky: 1002
Obrázky: 8
Registrován: 29 čer 2011, 23:03
Bydliště: okres Karviná, Moravskoslezský kraj

Re: Centrální zamykání

Příspěvekod rhodit » 03 bře 2014, 00:13

Aha...tak koukám, že jsem zůstal před branami. Tři šrouby ve dveřích, co drží zámek, mi šly krásně povolit a měl jsem je venku. Táhla, co máš označeny červenou barvou s číslem 4, tak ty jsem taky oddělal. Akorát zámek ven nešel a připadalo mi to, jakoby držel ještě na jednom táhlu, co vede ke klice. To jsem ale oddělat nedokázal. No...zítra se pokusím vyndat zámek a pokud to nepůjde, stane se ze mě asi ten gynekolog vzpurného japonského androida. Jo a to s těma kolíčkama je taky dobrý nápad. :D Díky za rady, uvidím zítra.
Uživatelský avatar
rhodit
 
Příspěvky: 31
Obrázky: 3
Registrován: 04 lis 2013, 00:24
Bydliště: Brno

Re: Centrální zamykání

Příspěvekod widar » 03 bře 2014, 15:18

Je možné, že tam je ještě jedno táhlo a je k němu přístup jak k "G" bodu (když už jsme u té gyneko-terminologie, puritáni a dámy prominou). Už si to moc nepamatuju a fotku jsem našel jen tu jednu. Ještě ti to může viset na tom kabliku od spínače. Ten drží na dveřích na takových svorkách, tak si ho nejdřív uvolni. Zámek pak myslím budeš muset obtočit kolem té vodící lišty okna. Jestli máš povolené šrouby, tak je to hračka ;-)

z mobilu
'98 MX-5 NB, 1.6, 81 kW, Lava orange mica (Mazdaspeed color), Nardi wheel, Bilstein
Obrázek
Uživatelský avatar
widar
 
Příspěvky: 1002
Obrázky: 8
Registrován: 29 čer 2011, 23:03
Bydliště: okres Karviná, Moravskoslezský kraj

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 16 návštevníků