Stránka 1 z 4

Cukání motoru, otáčky pod volnoběhem

PříspěvekNapsal: 11 črc 2014, 08:38
od Gomez
Zdravím, klucí.

Chci se zeptat, nemá z Vás někdo tušení, co by mohlo být na autě vadné, když se mi sice velmi zřídka, nicméně stává následující věc:
- nastartuji zcela normálně a popojedu jen malou vzdálenost (cca 2 km), chcípnu motor. No problemo
- když znovu sedám do auta a startuji, motor zase chytne, ale běžně mi vylétnou otáčky motoru nad volnoběh a poté slezou na volnoběžnou hodnotu, zatímco v tomto případě se stane, že otáčky vylétnou, a pak klesají do hodnot, při nichž se motor dusí, cuká, dáví (400-500). Prošlápnutí plynu nepomáhá. Auto se cuká a je bez výkonu. Někdy se motor srovná během chvíle, jindy mu to trvá delší dobu
- motor bývá většinou zahřátý, když se mi to stane. Při studeném motoru se mi to ještě nestalo
- chcípnutí a opětovné nastartování nepomáhá - opět se motor dusí
- jednou jsem s tím zkusil jet..i na dvojku auto nemělo výkon..a pak najednou se motor chytl a mě to koplo do sedačky

V autech se nevyznám, ale mám pocit, jak kdyby auto jelo na 3 válce..mohlo by to být ono?

Za každou zkušenost, radu, tip dík!

Gomez

PS: Známému to samé dělá vymazlená Celica. Nechává to být, prý to vždy přejde..a to je to mechanik :shock:

Re: Cukání motoru, otáčky pod volnoběhem

PříspěvekNapsal: 11 črc 2014, 08:52
od Mike
já bych začal svíčkama, stojí to pár korun a je to práce na hodinu a to ještě když se s tim hodně flákáš. Pokud tedy nebyly měněný nedávno. Potom zkus zjistit, kterej válec nejede (pokud je to teda tim, že jeden válec vynechává)...vytahováním kabelů od svíček. Když vytáhneš kabel o pálícího válce, tak se to rapidně zhořší, zřejmě to úplně zdechne, páč to pojede už jenom na dva a když od nepálícího, tak překvapivě k žádný změně nedojde:)
I když pokud by jeden válec nejel, tak to pojede a vcelku to potáhne, ale samozřejmě hůř, ale nemělo by to mít tendenci vůbec nejít za plynem - to by potom vypadalo spíš na nějakou chybku v elektrice, čidlo na vačce, váha vzduchu...

Re: Cukání motoru, otáčky pod volnoběhem

PříspěvekNapsal: 11 črc 2014, 09:02
od mastercs999
Zkusíš svíčky, kabely, promazávat a čistit všechno možný v naději, že nebudeš muset měnit cívky....no a stejně je nakonec koupíš a problém jako zázrakem zmizí :D

Re: Cukání motoru, otáčky pod volnoběhem

PříspěvekNapsal: 11 črc 2014, 09:53
od dopr
Symptomy tak jak je popisujes ukazuji podle mych zkusenosti na vadnou civku. Zkus vypojit a zapojit jeden a druhy konektor od civek. Vsadim se ze odpojenim te potencialne vadne se beh motoru nezmeni. Docasne muzes zkusit s konektorem zahybat, melo by se to chytnout, ale neresi to problem, protoze symptomy se budou opakovat v cim dal vetsi frekvenci az jednoho kasneho dne civka zakuka uplne.

P.S. Jestli mas motor NB 1.8, tak mam jednu civku k mani ;-)

Re: Cukání motoru, otáčky pod volnoběhem

PříspěvekNapsal: 11 črc 2014, 12:14
od Gomez
Vy mě trošku děsíte, klucí :?

Vzhledem k tomu, že kabely a svíčky by měly být ok (nové), začínám věřit těm cívkám..prašivým. Takže k Tvému doporučení (2 dopr), mám postupně zkusit odpojit konektory cívek v momentě, kdy se mi to stane, right? Případně fotečka motoru kde konektory najdu by nebyla? :oops: Fakt jsem v tomto těžkým nováčkem..

Každopádně všem MOC díky!

Mám NB 1.6, jak na potvoru. Btw. na kolik taká cívka vyjde? Počítám, že to asi nebude rutinní oprava..což?

Re: Cukání motoru, otáčky pod volnoběhem

PříspěvekNapsal: 11 črc 2014, 12:20
od AndrewG
skus napisat pavloviS alebo niekomu z prahy maju 1.6 nb na diely

Re: Cukání motoru, otáčky pod volnoběhem

PříspěvekNapsal: 11 črc 2014, 12:30
od dopr
Jsou vzadu na motoru u prepazky. Ostatne, vedou do nich zapalovaci kabely :) Jsou to dva kusy civek na kovovem drzaku. Ke kazde vede zvrchu jeden konektor.

Re: Cukání motoru, otáčky pod volnoběhem

PříspěvekNapsal: 11 črc 2014, 12:40
od Gomez
Díky, našel jsem na netu pár obrázků, tak budu doma hledat :) Zkusím ty konektory.Trošku mě děsí, že se to bude časem zhoršovat, měl jsem v plánu vyjet na dlouhou dovolenou pryč :(

Jinak co říkáte na tuto: http://s2-group.cz/news_products/3819,zapalovac-c-vka-mazda-323-323f-bj-1-5i-16v-1-6i.html

Mohlo by být? Jsem našel vlákno, kde někdo píše, že za originál chtějí v Mazdě asi 30 k :shock: to mi rozetřáslo kolena, byť nejsem nejstarší..

Re: Cukání motoru, otáčky pod volnoběhem

PříspěvekNapsal: 11 črc 2014, 13:19
od dopr
Poslal jsem ti SZ.

Re: Cukání motoru, otáčky pod volnoběhem

PříspěvekNapsal: 07 dub 2015, 10:06
od Gomez
Klucí..a co takhle lambda senzor? Nemohlo by to být ono? Nestává se mi to pravidelně..teď spíš zřídka, ale motor v autě se občas po startu cuká, div nevyskočí z auta. napadlo mě, zda to nehází špatnou směs do motoru..po chvíli se otáčky vyhoupnou a motor naskočí do normálu. Fakt se to stává ojediněle..

Svíčky relativně nové (a nové mám koupené), kabely na cestě - byť jsem při cukání postupně po jednom vytahal všechny kabely ke svíčkám a chod motoru to nezměnilo :shock: ..pak se to chytlo..takže jsem nestihl odpojit cívky..a teď mě napadl ten O2 senzor. Cívka - no, nechávám jako poslední možnost. Mechoš to také tipl na lambdu. Co myslíte? Mohlo by to být ono, nebo je to nesmysl?

http://www.autodily-hlubina.cz/lambda-sonda-c14_6903_4.htm - že bych ji vzal