Baterka kaput

Re: Baterka kaput

Příspěvekod Andre_fux » 20 dub 2019, 16:28

origo má 32Ah. Škoda,že aktuálně nikde není skladem. Po 20 letech ji potřebuji nahradit, tak asi vemu obyč malou 44Ah (Varta B18 či jí podobnou velikostně).Na origo baterce jsou i napsány rozměry náhrady.
NB 1.6 (81kW) 11.09.1999 Titanium Gray II
NA 1.6 (66kW) 28.10.1996 Montego Blue Mica
„Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.“ - Baťa
Organizace hromadných nákupů na IL se slevou Aktuální kolo
Uživatelský avatar
Andre_fux
 
Příspěvky: 2118
Obrázky: 1
Registrován: 28 čer 2011, 19:10
Bydliště: 1% Jihomoravský kraj, 99% Středočeský kraj :(

Re: Baterka kaput

Příspěvekod jarka » 20 dub 2019, 20:11

MacTeine píše:No nevim s těma 21Ah... Origo má o polovinu víc, ne?

Tak samo záleží na typu provozu, na cukání do města to asi nebude, ale u víkendovky na pohodu - měl jsem i 18Ah a nikdy nebyl problém.
23tis. km ... 12,4 l
jarka
 
Příspěvky: 213
Registrován: 29 říj 2015, 00:22

Re: Baterka kaput

Příspěvekod TeeJay » 21 dub 2019, 14:28

Dělají i větší Exide, 31 Ah a 430 A. Jen bude asi těžší :-)
https://m.heureka.cz/baterie-motocykl/e ... ecifikace/
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Baterka kaput

Příspěvekod jarka » 21 dub 2019, 19:25

Když vezmu v úvahu, že při startování by motor potřeboval všech 350A co umí ta 21Ah menší dát a jedno startování by trvalo 10s (což je ukrutně dlouho), tak to na jedno startování odpovídá cca 1Ah. Tedy i ta malá musí vydržet s velkou rezervou 10 startů po sobě (teoreticky daleko víc). Když auto neprovozuju v zimě, tak mi to přijde na pohodu.
23tis. km ... 12,4 l
jarka
 
Příspěvky: 213
Registrován: 29 říj 2015, 00:22

Re: Baterka kaput

Příspěvekod TeeJay » 21 dub 2019, 19:55

Je to úplně v pohodě, spíš jsem myslel pro někoho, kdo by chtěl AGM alternativu a bál se té s menší kapacitou.

Doporučuju zkouknout tyhle dvě videa, dávali do okruhové Mazdičce LIFePO4 14.8V baterky, které jinak patří do RC autíček :) s jednou jedinou baterkou to nastartovalo, byť ne úplně přesvědčivě, se dvěma pararelně zapojenými to funguje perfektně a jezdí to i na daily MX-5, obě s OEM alternátorem, jedna s MS3 jednotkou, druhá se sérií. Obě dohromady mají 1,1 kg i s krabičkou.
https://youtu.be/axxDbXAfeSg
https://youtu.be/_M1lgugDrsY
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Baterka kaput

Příspěvekod jarka » 22 dub 2019, 08:13

Ty jo, ještě že jsem o tyhle volbě nevěděl, bo červíček by hlodal :) (dalších 5kg :) ). A nejsou náhodou ty lipo aku náchylnější k požáru?
23tis. km ... 12,4 l
jarka
 
Příspěvky: 213
Registrován: 29 říj 2015, 00:22

Re: Baterka kaput

Příspěvekod TeeJay » 22 dub 2019, 09:34

Čisté LiPo ano, LiFePo už tolik ne https://youtu.be/XymqQ-YlfJ0 :)

A teď si představ, že můžeš odstranit i ty tlustý měděný kabely, co vedou přes celou délku auta od baterky ke startéru, to by byla další kila :) ale prý to zase může rozložit vyvážení auta o nějaké procento, nevím - coilovery a corner balancing a je po problému.

Taky mi to hlodá, mám tam asi 11kg Vartu :D
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Baterka kaput

Příspěvekod Cores » 22 dub 2019, 12:14

Lipolky jezdime v modelech a jsou to fajn baterky. Daji i 200A kratkodobe,ale do auta bych je fakt nedal. Vadi jim zima,je nutny je nabijet kvalitni procesorovou nabijeckou a hlavne balancovat clanky. To je ten bilej malej konektor. Taky se nesmi podvybit pod jejich hranici,je na to pípák.Vydrzi zhruba dva roky,cenove se daji 700-1000 kc. Da se koupit nehorlavej sáček S life to bude obdobny,ale do rc se moc nechytli.

Chapu vasi snahu snizit vahu,ale radeji si nedam obed nez mit tohle v aute...
CNC 2.0 PRHT Stormy blue
Cores
 
Příspěvky: 233
Registrován: 22 bře 2017, 21:15

Re: Baterka kaput

Příspěvekod jarka » 22 dub 2019, 14:35

To už je asi docela extrém, ale ta váha vypadá pěkně. No já dal tu exide a zatím startuje a vrčí jak má, a když jsem dal pryč rezervu tak už je to skoro 20kg a to už je na tunový miatě znát. Ještě chystám rádio, ale to jen pro to že ho nepoužívám a dám místo něj kastlik na mobil. Jinak na to prdím. K rozvážení reálně určitě dojde, při jízdě to ale nepozoruju (ale na váhy k jagymu se výhledově chystám :) ).
23tis. km ... 12,4 l
jarka
 
Příspěvky: 213
Registrován: 29 říj 2015, 00:22

Re: Baterka kaput

Příspěvekod Andre_fux » 27 dub 2019, 10:41

srovnání origo baterky s náhradní baterkou rozměry (207(L)x175(W)x175(H)). Objednal jsem nakonec tuto
WP_20190427_07_31_26_Pro.jpg
srovnání

tady je pak v autě
WP_20190427_08_10_19_Pro.jpg
v autě

Aby sedla,tak je potřeba vyhodit tu plastovou vaničku(nahrazena gumou), pak je potřeba trošku poladit držák (jedno to Lko narovnat), s překližky odstranit tu nanýtovanou zařážku. Jinak tam sedí celkem fajn, má dokonce i vývod výparů,který jde použít na origo hadičky.

Tady jsou jinak doporučené rozměry přímo mazdou (200(L); 171(W); 200(H))
WP_20190427_07_32_06_Pro.jpg
rozměry
NB 1.6 (81kW) 11.09.1999 Titanium Gray II
NA 1.6 (66kW) 28.10.1996 Montego Blue Mica
„Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.“ - Baťa
Organizace hromadných nákupů na IL se slevou Aktuální kolo
Uživatelský avatar
Andre_fux
 
Příspěvky: 2118
Obrázky: 1
Registrován: 28 čer 2011, 19:10
Bydliště: 1% Jihomoravský kraj, 99% Středočeský kraj :(

Předchozí

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam a 126 návštevníků

cron