Baterka kaput

Re: Baterka kaput

Příspěvekod Raduna MX5 » 17 lis 2011, 20:27

kubec99 píše:Raduna MX5:
....po ceste ked som isiel len ne parkovackach mi zasa zacalo svietit dobijanie ....

Přesně, musel jsem jet bez světel, naštěstí bylo světlo, jen sem si počítal blikající auta na mě :lol:
Měl jsem to v servisu u známého, takže kdyby to šlo, tak by altík opravil, takhle sháněl jinej repas... no letos vodešla i baterka.
Ptal jsem se ho na silnější baterku a nedoporučuje to, neb altík bude dobíjet slaběji, než by ta silnější baterka chtěla....nevim, celej život dělá autoelektriku, tak se s nim nepřu ;) a na jaře dám novou "Božku", když už vim, že se vejde.
Řídit MX-5 je nejzábavnější činnost z těch, kdy člověk může zůstat oblečenej ;-)
Uživatelský avatar
Raduna MX5
Administrátor
 
Příspěvky: 588
Obrázky: 15
Registrován: 01 led 2010, 18:23
Bydliště: Děčín

Re: Baterka kaput

Příspěvekod Raduna MX5 » 17 lis 2011, 20:28

dopr píše:jo pasuji tam. My to tehdy shaneli hodne na rychlo. Byli jsme v Brne v servisu Auto Horak, kde nam pan prodal za 80 Kc nejake uhliky do altiku Mitsubishi tusim a pasovaly v pohode.

JJ, altík co mám novej je taky Mitsubishi.
Řídit MX-5 je nejzábavnější činnost z těch, kdy člověk může zůstat oblečenej ;-)
Uživatelský avatar
Raduna MX5
Administrátor
 
Příspěvky: 588
Obrázky: 15
Registrován: 01 led 2010, 18:23
Bydliště: Děčín

Re: Baterka kaput

Příspěvekod kousmen » 19 lis 2011, 20:26

Taky jsem na tom s altíkem bídně, kladka je zatuhlá a kvůli ní se přetrhl altíkovej řemen. Když jsem ho vyndal a vidím ho z blízka, tak to byl šok. Všude trhliny, odrovnaný šrouby atd. Kdyby někdo měl rozumnej 1.6 altík k prodeji, tak nabídněte... :?
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2931
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Baterka kaput

Příspěvekod Pavel260 » 19 lis 2011, 20:35

pavelN - z mé 1,6 by mohl mít ;)
147koní + jedna lama http://pavelmx-5.rajce.idnes.cz/
Pavel260
 
Příspěvky: 3601
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 17:17
Bydliště: Jaroměř

Re: Baterka kaput

Příspěvekod kousmen » 20 lis 2011, 17:56

Díky za tip. ;) Pokud pasuje z NB do NA, tak mám vyřešeno. :P
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2931
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Baterka kaput

Příspěvekod kubec99 » 22 led 2012, 13:39

kluciii...
Ako spravne napnut remen alternatora ked ho budem vymienat? Ako sa nastavuje...kontroluje?
Obrázek
NBfl Sportive r.2001 1.8l, Torsen, 6st. prevodovka, BC Racing 6/5, Buddy Club P1 Racing SF...
Uživatelský avatar
kubec99
 
Příspěvky: 249
Obrázky: 8
Registrován: 09 bře 2010, 01:54
Bydliště: Okres Ilava SLOVENSKO

Re: Baterka kaput

Příspěvekod Rudy » 22 led 2012, 13:47

Napni ho tak aby sa remeň keď naň v strede zatlačíš silou pohol tak 3 až 6mm. Ono to budeš cítiť či to je moc alebo málo.
Uživatelský avatar
Rudy
 
Příspěvky: 438
Obrázky: 2
Registrován: 16 led 2011, 12:02
Bydliště: Praha/Martin

Re: Baterka kaput

Příspěvekod jardaj. » 22 led 2012, 15:05

Dovolím se připojit se svojí zkušeností a myslím že za 50 roků ježdění už nějaké mám, ale k věci. V podstatě má pravdu PavelS. Baterka by měla být pořád nabitá na maximum. Pokud se nejezdí tak se samovybíjí, ze síranu olovnatého se na deskách stává sulfát, který je při nabíjení nerozpustný. Zkusil jsem nabíjet malým proudem (dobíječkou). Teklo do ní 0,3A asi tři dny a zlepšilo se to, ale je to otázka času, protože desky už budou dost zasulfátované a všechno se nerozpustilo. Já mám v NC baterii také Panasonic 35Ah!, což je na dvoulitr málo, ale je to originál a stačí to. Má futrál na takový blbý rozměr. Baterka je půdorysně malá ale vysoká. Slyšel jsem že na jeden start je potřeba aspoň 30km jízdy aby se doládovalo co se vybralo na start (lapidárně řečeno). Proto aby neměla baterka tolik nabíjecích cyklů je dobré jak doporučil Pavel dobíjet "chytrou" dobíječkou nebo jezdit. Sulfát způsobuje také drolení plusových desek a přes kal na dně baterky se vlastně články zkratují. Jednu takovou baterku jsem ošetřil desulfátorem (prodávali za bolševika), odsál jsem kal a vydrželo to na pár měsíců. Pak jsem baterku rozřezal a podíval se jak to tam vlastně vypadá. Z baterky jsem vytáhl jen minusové desky a separační folie a z plusových desek zůstaly jen vršky. Elektrolyt, černej humus. Protože se o baterku starám stejně jako o auto tak mě baterka vydržela zpravidla až 11 roků !!! Nabití baterky měřím hustoměrem. Snad to ještě prodávají. Je to užitečná věc. Čau Jarda
jardaj.
 
Příspěvky: 552
Registrován: 21 pro 2011, 18:38
Bydliště: Tišnov

Re: Baterka kaput

Příspěvekod Pochtli » 12 srp 2012, 10:19

Technický dotaz k baterce:
Po cca 50 km cestě a 10 minutách stání s vypnutým motorem a zaplými světly + rádiem byla baterka vyšťavená - auto nenastartovalo. Tak jsme to po vypnutí všech blbin (rádio, světla, foukání) pustili z kopce (cca 300 metrů), auto si svištělo samospádem celkem pěkně, ale nakopnout motor nešel. Po cca 15-20 minutách klidu to pak po chvilce kejhání nakonec naskočilo. Otázka zní - je v háji baterka nebo altík?
NB 1.8 -> NB 1.6 -> NBFL 1.8 -> NB 1.6 Miracle (2000)
Toyota Avensis kombi 2.0 VVTi (2005)
Suzuki Swift 1.3 (1999)
Uživatelský avatar
Pochtli
 
Příspěvky: 2005
Obrázky: 3
Registrován: 22 čer 2010, 20:08
Bydliště: Brno

Re: Baterka kaput

Příspěvekod Krenstik » 12 srp 2012, 11:15

Altik se da zmerit, tak jako baterka.... a uprimne, jestli tam mas tu malou original baterku, tak tech 10 minut sviceni hlavnimi svetly (110 W) + parkovačky vepředu, vzadu, osvětlení RZ (30 W) + pal. deska a interiér (35 W) dohromady odběr kolem 180 W. by nemělo být asi až tak hrozné.

Spíš je divné že ti to nechytlo z kopečka, Mazda umí i s kaput baterkou chytnout na 10 m....
Mazda 3 a k tomu nějaký fašista.....
Uživatelský avatar
Krenstik
 
Příspěvky: 743
Obrázky: 36
Registrován: 18 úno 2010, 20:46
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam a 9 návštevníků