Stránka 11 z 11

Re: Baterka kaput

PříspěvekNapsal: 20 dub 2019, 16:28
od Andre_fux
origo má 32Ah. Škoda,že aktuálně nikde není skladem. Po 20 letech ji potřebuji nahradit, tak asi vemu obyč malou 44Ah (Varta B18 či jí podobnou velikostně).Na origo baterce jsou i napsány rozměry náhrady.

Re: Baterka kaput

PříspěvekNapsal: 20 dub 2019, 20:11
od jarka
MacTeine píše:No nevim s těma 21Ah... Origo má o polovinu víc, ne?

Tak samo záleží na typu provozu, na cukání do města to asi nebude, ale u víkendovky na pohodu - měl jsem i 18Ah a nikdy nebyl problém.

Re: Baterka kaput

PříspěvekNapsal: 21 dub 2019, 14:28
od TeeJay
Dělají i větší Exide, 31 Ah a 430 A. Jen bude asi těžší :-)
https://m.heureka.cz/baterie-motocykl/e ... ecifikace/

Re: Baterka kaput

PříspěvekNapsal: 21 dub 2019, 19:25
od jarka
Když vezmu v úvahu, že při startování by motor potřeboval všech 350A co umí ta 21Ah menší dát a jedno startování by trvalo 10s (což je ukrutně dlouho), tak to na jedno startování odpovídá cca 1Ah. Tedy i ta malá musí vydržet s velkou rezervou 10 startů po sobě (teoreticky daleko víc). Když auto neprovozuju v zimě, tak mi to přijde na pohodu.

Re: Baterka kaput

PříspěvekNapsal: 21 dub 2019, 19:55
od TeeJay
Je to úplně v pohodě, spíš jsem myslel pro někoho, kdo by chtěl AGM alternativu a bál se té s menší kapacitou.

Doporučuju zkouknout tyhle dvě videa, dávali do okruhové Mazdičce LIFePO4 14.8V baterky, které jinak patří do RC autíček :) s jednou jedinou baterkou to nastartovalo, byť ne úplně přesvědčivě, se dvěma pararelně zapojenými to funguje perfektně a jezdí to i na daily MX-5, obě s OEM alternátorem, jedna s MS3 jednotkou, druhá se sérií. Obě dohromady mají 1,1 kg i s krabičkou.
https://youtu.be/axxDbXAfeSg
https://youtu.be/_M1lgugDrsY

Re: Baterka kaput

PříspěvekNapsal: 22 dub 2019, 08:13
od jarka
Ty jo, ještě že jsem o tyhle volbě nevěděl, bo červíček by hlodal :) (dalších 5kg :) ). A nejsou náhodou ty lipo aku náchylnější k požáru?

Re: Baterka kaput

PříspěvekNapsal: 22 dub 2019, 09:34
od TeeJay
Čisté LiPo ano, LiFePo už tolik ne https://youtu.be/XymqQ-YlfJ0 :)

A teď si představ, že můžeš odstranit i ty tlustý měděný kabely, co vedou přes celou délku auta od baterky ke startéru, to by byla další kila :) ale prý to zase může rozložit vyvážení auta o nějaké procento, nevím - coilovery a corner balancing a je po problému.

Taky mi to hlodá, mám tam asi 11kg Vartu :D

Re: Baterka kaput

PříspěvekNapsal: 22 dub 2019, 12:14
od Cores
Lipolky jezdime v modelech a jsou to fajn baterky. Daji i 200A kratkodobe,ale do auta bych je fakt nedal. Vadi jim zima,je nutny je nabijet kvalitni procesorovou nabijeckou a hlavne balancovat clanky. To je ten bilej malej konektor. Taky se nesmi podvybit pod jejich hranici,je na to pípák.Vydrzi zhruba dva roky,cenove se daji 700-1000 kc. Da se koupit nehorlavej sáček S life to bude obdobny,ale do rc se moc nechytli.

Chapu vasi snahu snizit vahu,ale radeji si nedam obed nez mit tohle v aute...

Re: Baterka kaput

PříspěvekNapsal: 22 dub 2019, 14:35
od jarka
To už je asi docela extrém, ale ta váha vypadá pěkně. No já dal tu exide a zatím startuje a vrčí jak má, a když jsem dal pryč rezervu tak už je to skoro 20kg a to už je na tunový miatě znát. Ještě chystám rádio, ale to jen pro to že ho nepoužívám a dám místo něj kastlik na mobil. Jinak na to prdím. K rozvážení reálně určitě dojde, při jízdě to ale nepozoruju (ale na váhy k jagymu se výhledově chystám :) ).

Re: Baterka kaput

PříspěvekNapsal: 27 dub 2019, 10:41
od Andre_fux
srovnání origo baterky s náhradní baterkou rozměry (207(L)x175(W)x175(H)). Objednal jsem nakonec tuto
WP_20190427_07_31_26_Pro.jpg
srovnání

tady je pak v autě
WP_20190427_08_10_19_Pro.jpg
v autě

Aby sedla,tak je potřeba vyhodit tu plastovou vaničku(nahrazena gumou), pak je potřeba trošku poladit držák (jedno to Lko narovnat), s překližky odstranit tu nanýtovanou zařážku. Jinak tam sedí celkem fajn, má dokonce i vývod výparů,který jde použít na origo hadičky.

Tady jsou jinak doporučené rozměry přímo mazdou (200(L); 171(W); 200(H))
WP_20190427_07_32_06_Pro.jpg
rozměry