Přehřívání motoru

Přehřívání motoru

Příspěvekod Turbomazda » 26 črc 2010, 11:05

Zdravím,

máte někdo zkušenost s přehříváním motoru. Za normálního provozu drží ručka teploměru vprostřed jako přišitá, elektrický větrák funguje. Ale při venkovní teplotě přes 30 a rychlosti asi 180 vyběhne ručka tak do 3/4.

Je to OK? kde začíná nebezpečná teplota?

když tak nafotím motor a pověsím to tady
NA 1,6 s dodělaným turbem
Vlada dík za náměty
Turbomazda
 
Příspěvky: 14
Registrován: 30 bře 2010, 10:43

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod Winie » 26 črc 2010, 11:20

to nebude problem. kdyztak zkus vymenit termostat, ja nez sem ho vymenil, tak sem mel rucicku pravidelne nahore, ale myslim si ze to nebude problem. ;) btw. jak mas dodelany to turbo? taky sem to chtel udelat, ale docela se toho bojim. jak mas vyresenou jednotku? a jakej mas plnici tlak? a turbo pouzivas jaky? kolik si s tim uz najel?
ITB Miata
LOW Prelude
SLOW Datsun
ToyToyka v procesu

https://www.instagram.com/petroldaddie/
Winie
 
Příspěvky: 3552
Obrázky: 1
Registrován: 19 led 2010, 22:39
Bydliště: Litoměřice

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod Ryba » 26 črc 2010, 11:42

než budem řešit kde je příčina. Jak máš řešenou přední spz? :)
Uživatelský avatar
Ryba
špion
 
Příspěvky: 1031
Registrován: 26 led 2010, 01:02

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod dopr » 26 črc 2010, 12:09

ryba: dobry poznatek :D
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3487
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod Turbomazda » 27 črc 2010, 09:11

Ryba píše:než budem řešit kde je příčina. Jak máš řešenou přední spz? :)


SPZku jsem dal nahoru na kapotu a moc to nepomohlo.
Turbomazda
 
Příspěvky: 14
Registrován: 30 bře 2010, 10:43

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod Turbomazda » 27 črc 2010, 10:34

IMG_3207.JPG
IMG_3204.JPG
IMG_3203.JPG
Winie píše:to nebude problem. kdyztak zkus vymenit termostat, ja nez sem ho vymenil, tak sem mel rucicku pravidelne nahore, ale myslim si ze to nebude problem. ;) btw. jak mas dodelany to turbo? taky sem to chtel udelat, ale docela se toho bojim. jak mas vyresenou jednotku? a jakej mas plnici tlak? a turbo pouzivas jaky? kolik si s tim uz najel?



Koupil jsem to hotový dělal to někdo v Rakousku, tachometr ukazuje 25000 já s tim najel asi 5tis, výkon to má ohrommnej. Mám pocit že to přehřívání je daný tím velkým výkonem. Ještě jedna věc místo mechanickýho to má elektrický větrák. Přidávám pár foto motoru. Tlak na turbu ukazuje asi 0,6 bar při max. otáčkách.
Turbomazda
 
Příspěvky: 14
Registrován: 30 bře 2010, 10:43

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod Ryba » 29 črc 2010, 22:45

fpr i vstřiky zbytečnost... Každopádně řešíte tu uplně něco jinýho než by se mělo. Navrhuju to tu promazat.

Ten termostat si zkoušel? Chladič máš seriovej? přístup vzduchu dírou v nárazníku k chladiči je volnej celou svou plochou?

Každopádně 3/4 je eště celkem OK a ani bych se nedivil kdyby ti to dost ohřívalo to turbo, je i dost blízko motoru a taky všichni moc dobře víme, jak debilně je řešenej chladící okruh na mx5 a že seriovej chladič neni to pravý ořechový na oturbený mx5...

Asi bych doporučil se poohlídnout po kvalitnějšim chladiči typu KOYO, či MISHIMOTO...
Uživatelský avatar
Ryba
špion
 
Příspěvky: 1031
Registrován: 26 led 2010, 01:02

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod seatik » 29 črc 2010, 23:33

Ted sem mluvil s jednim nadsencem od mazdicky (zdravim:-) )Rybka dodaval watanabe 14 a ten mel problem v zarostlem chladici..doporucuji prozkoumat i tuto vec ;) :D
Mx5 red NA 1.8 16v 96 kw, m-edition prodáno :-(
Subaru BRZ 2.0 WRB MT new
Subaru Forester XT 2.5T 2007
Uživatelský avatar
seatik
 
Příspěvky: 1970
Obrázky: 1
Registrován: 01 bře 2010, 23:35
Bydliště: Přeštice

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod Lukáš MX » 31 črc 2010, 02:10

Ryba píše:fpr i vstřiky zbytečnost... Každopádně řešíte tu uplně něco jinýho než by se mělo. Navrhuju to tu promazat.

Ten termostat si zkoušel? Chladič máš seriovej? přístup vzduchu dírou v nárazníku k chladiči je volnej celou svou plochou?

Každopádně 3/4 je eště celkem OK a ani bych se nedivil kdyby ti to dost ohřívalo to turbo, je i dost blízko motoru a taky všichni moc dobře víme, jak debilně je řešenej chladící okruh na mx5 a že seriovej chladič neni to pravý ořechový na oturbený mx5...

Asi bych doporučil se poohlídnout po kvalitnějšim chladiči typu KOYO, či MISHIMOTO...

tak FPR i vstřiky podle mě je základ těžko serie 230cc nebo kolik to má bude zvládat turbo nic méně to neřeší přehřívání ideálně vem flexu a rozřež nárazník a :D máš po problému
Obrázek
Lukáš MX
 
Příspěvky: 100
Registrován: 23 led 2010, 20:36

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod elektron » 02 srp 2010, 00:18

Urcite treba spravit aspon coolant reroute - 3/4 je uz dost (cca 110-115C, ukazovatel teploty nie je linearny,tiez sa ale da jednoducho upravit),ide vlastne len o prehodenie termostatu z prednej casti motora do zadu za 4.valec.Povodne bol tento motor osadeny napriec v 323-ke ,tam to nie je problem ,v miate je umiestneny pozdlzne - chlad. kvapalina pri 3.a 4. valci ma uz vyssiu teplotu.
http://www.youtube.com/watch?v=mRharubfD1E
16 ND ceramic, recaro, bilstein
99 NB 1.8 vvt BP-Z3 turbo, 240hp, VICS, 6speed, 3.6 lsd, ME221, bosch EV14, Koni, brake swap
ex 00 NB 1.8 coldside mp62, 210hp, MS2 MSlabs
ex 90 NA 1.6 116hp
Uživatelský avatar
elektron
 
Příspěvky: 360
Registrován: 13 dub 2010, 22:36
Bydliště: Zilina

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam a 87 návštevníků