Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod noose » 02 led 2017, 13:55

BorisB píše:Je mi jasné, že to není sadné, ale vypadá to, že odpověď pro mě je kompresor. Především proto, že hledám výkon dole a nehledám extra koně navíc oproti atmosféře :-)
Děkuji

Jj, to pak porid kompresor, posunes si tím výkon i kroutak cca o 1500rpm niz a kolem 5000 budeš mít příjemný bonus na rychlé předjeti nějaké rozdovadene Ochcavky :) Já osobně taky hledal výkon dole než koně navíc a to ti kompresor splní.
NA BRG
Uživatelský avatar
noose
 
Příspěvky: 610
Registrován: 21 led 2014, 00:49
Bydliště: Praha

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod PavelS » 25 srp 2018, 09:17

Pokud chceš výkon "dole" tak kompresor rozhodně není správná volba protože kompresor dává výkon v závislosti na otáčkách; )
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3906
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod cafe-racer » 25 srp 2018, 14:13

Jednoznacne kompresor.
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 807
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod Beny » 25 srp 2018, 15:58

PavelS píše:Pokud chceš výkon "dole" tak kompresor rozhodně není správná volba protože kompresor dává výkon v závislosti na otáčkách; )

A turbo ne? :)
ex: Almera Gti SR20DE; Crf 450R Supermoto
daily: Primera P11 SR20DE
weekend: MX 5 NA
Beny
 
Příspěvky: 178
Registrován: 11 úno 2018, 12:57
Bydliště: Katovice

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod froxic » 25 srp 2018, 17:14

Turbo může mít klidně plný tlak od 3000-3500 otáček. Tzn dole můžeš mít s turbem daleko více výkonu / kroutícího momentu. Kompresor dotahuje dech až někde okolo 5-7K, protože plnící tlak se odvíjí od otáček.
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 314
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod Beny » 25 srp 2018, 18:46

froxic píše:Turbo může mít klidně plný tlak od 3000-3500 otáček. Tzn dole můžeš mít s turbem daleko více výkonu / kroutícího momentu. Kompresor dotahuje dech až někde okolo 5-7K, protože plnící tlak se odvíjí od otáček.

Ale to jo, jen to není lineární jako u kompresoru o což asi šlo... Je fakt že dnešní turba mají spool-up daleko rychlejší než tomu bývalo. :)
ex: Almera Gti SR20DE; Crf 450R Supermoto
daily: Primera P11 SR20DE
weekend: MX 5 NA
Beny
 
Příspěvky: 178
Registrován: 11 úno 2018, 12:57
Bydliště: Katovice

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod Robo96 » 27 srp 2018, 08:17

vzdy je to o naladeni, (co moze byt u nas problem) aj s turbom ti vie ladic dosiahnut linearny priebeh a pritom mas lepsie moznosti hybat s vykonom ako s kompresorom. ale ked nehladas kone navyse ale vykon dole tak pre teba imo bude najlepsi swap 1.8TDI :D
2001 NBfl ̶1̶.̶6̶ 1.8 Brilliant Black
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 847
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08
Bydliště: Dubnica nad Vahom

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod martinpilot » 19 úno 2019, 22:36

Plácnu to sem neboť jsem nenašel zatím vhodnější vlákno...
Berme to tak že si dělám domácí úkol ... zn.turbo mám

Je možné udělat seznam použitelných řešení elektroniky při oturbení/okompresorování ?
TJ. modifikátory pulzů, ojeby :roll: a ECU - s nějakým ohodnocením (výhody/nevýhody)...

Má někdo tip z čeho pasují ojnice,případně písty aby se snížila komprese? (B6)
626 GC 1,6 - historie , NB 1,6 - popojíždědlo , RX-7 SA - v rekonstrukci , Legacy spec B. - bestie , Forester 2.0T - pan auto, AR 75 2.0 twinspark - milášek
martinpilot
 
Příspěvky: 19
Obrázky: 21
Registrován: 19 říj 2015, 22:31
Bydliště: Brno

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod elektron » 21 úno 2019, 00:05

Modifikator pulzov, ojeby.... toto bude zaujimavy turbo build.

Ojnice maju vsetky mx5 NA-NB (B6,BP) totozne. Piesty pouzi s co najnizsim CR, aby si mohol poriadne fukat, ked pouzijes ten modifikator pulzov a ojeby.
16 ND ceramic, recaro, bilstein
99 NB 1.8 vvt BP-Z3 turbo, 240hp, VICS, 6speed, 3.6 lsd, ME221, bosch EV14, Koni, brake swap
ex 00 NB 1.8 coldside mp62, 210hp, MS2 MSlabs
ex 90 NA 1.6 116hp
Uživatelský avatar
elektron
 
Příspěvky: 358
Registrován: 13 dub 2010, 22:36
Bydliště: Zilina

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod martinpilot » 21 úno 2019, 15:29

Co jsem zatím našel tak se používá pouze Megasquirt a nebo ME221 to není už jiného na celém světě ? :?

Ojeby jsem myslel ve stylu krabiček co dávají plynaři....
626 GC 1,6 - historie , NB 1,6 - popojíždědlo , RX-7 SA - v rekonstrukci , Legacy spec B. - bestie , Forester 2.0T - pan auto, AR 75 2.0 twinspark - milášek
martinpilot
 
Příspěvky: 19
Obrázky: 21
Registrován: 19 říj 2015, 22:31
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 18 návštevníků