Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod Tommy014 » 15 zář 2016, 11:45

TeeJay píše:Když si smažeš "m" z URL, tak se dostaneš na ne-mobilní web, čili na ten normální, a jsi přesměrován na uzavřenou skupinu, takže je jasné, že b) je správně - nemáš práva, protože nejsi člen skupiny. :D
PS: No worries, já taky ne.


Tak třeba nám Noose prozradí kde to na něj vyskočilo :-P
Tommy014
 
Příspěvky: 651
Obrázky: 2
Registrován: 16 lis 2014, 11:37
Bydliště: Praha

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod noose » 15 zář 2016, 16:09

Obrázek
NA BRG
Uživatelský avatar
noose
 
Příspěvky: 610
Registrován: 21 led 2014, 00:49
Bydliště: Praha

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod Tommy014 » 15 zář 2016, 16:34

noose píše:Obrázek


Pěkné :-D..ale pořád nám to moc nepomohlo, co za to vůbec chce?:-D
Tommy014
 
Příspěvky: 651
Obrázky: 2
Registrován: 16 lis 2014, 11:37
Bydliště: Praha

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod Skrblík » 15 zář 2016, 17:52

850 liber, je to ve skupině MX5 BUY AND SELL
"Jackson racing super charger. As per pictures.
Fully refurbished internals. Will fit 1.6, or 1.8 Mk1. I have no idea if it fits a mk2
All new bearings, nose, and rears included. New coupler, and filled with fresh oil, which is good for around 50k miles.
Comes complete with mounting bracket, inlet manifold, outlet manifold, throttle body, and bypass valve. Rotors in great condition. Just about everything need to just bolt it on.
£850.00 collected, delivery at cost.
Crossover pipe available if you want to run it without an intercooler. £60.00
The charger was removed from my own car as I though I had seized it, when in fact it was just the coupler that broken and jammed."
Skrblík
 
Příspěvky: 335
Registrován: 24 led 2015, 17:52

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod noose » 15 zář 2016, 19:18

Obrázek
NA BRG
Uživatelský avatar
noose
 
Příspěvky: 610
Registrován: 21 led 2014, 00:49
Bydliště: Praha

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod bkralik » 16 zář 2016, 11:09

Soudil bych spíš že to je 45ka. Ale přijde mi to lehce podivný - zaprvé myslím, že kity pro 1.6 a 1.8 nejsou stejný (alespoň u NB, u 1.8 se prý kompresor chytá za šteft svodů), zadruhý na obrázku nevidím plate na uchycení servopumpy s napínacíma/vodícíma kladkama, což mi přijde jako jedna z nejdúležitějších věcí.
Ale třeba se na té stránce píše něco víc, jenom se tam (taky) nemůžu dostat...

(odpovídal jsem na někoho, kdo se ptal, jestli to je 45/62 a mezitím to smazal)
1.6 NB (rv. 2000) Twilight blue - Španělka

další šroty:
Mazda RX-8 (rv. 2006, 1.3 wankel, 170 kW) - WinterCar
Alfa Romeo GTV6 (rv. 1980, 3.0 V6, ~ 130 kW) - Červená - Historik hysterik
Uživatelský avatar
bkralik
 
Příspěvky: 126
Registrován: 24 črc 2015, 20:08
Bydliště: Královehradecko

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod Rudy » 16 zář 2016, 12:02

Je to m45 kit pre M62 vyzerá uplne inak. A JR ho vyrábal veľmi kratko, ak je nejky napredaj v 90% prípadoch je od inaj značky.

Myslím že predavajúci robí upgrade na iný kompresor preto si nechal nietoré koponenty. Kompletný kit vezará takto:
20141021_160645.jpg


Bracket pod štefty sa používa aj na 1.6 aj na 1.8 (prvé kity pre 1.6 tento bracket nemali, po tom ako niekoľko hláv prasklo tak ho pridali), tento diel nie je kompatibilný zvyšok kompatibilný je. Aj keď z môjho pohľadu m45 na 1.8 nie je žiadny zázrak a už aj na 1.6 je to drahá úprava.
0104scc_projmiata01_zoom.jpg


Za najdôležitejšie komponenty pokladám prave inlet, outlet a bypass, zvyšok sa dá kupiť (Moss, Track Dog Racing).
Uživatelský avatar
Rudy
 
Příspěvky: 438
Obrázky: 2
Registrován: 16 led 2011, 12:02
Bydliště: Praha/Martin

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod Tomik_84 » 16 zář 2016, 21:33

Ten dotaz 45 vs 62 byl můj, pak jsem si všimnul nadpisu a radši to smazal :-D

Opět dám konkrétní dotazy.

1.) U turba TD04-13t má ta hliníková půlka šneku (kompresorová část) na výstupu průměr cca 50mm. Vstup intercooleru má nejčastěji 63mm. Rád bych pochopil, jestli má nějaké reálné opodstatnění vést potrubí od turba do intercooleru v 63mm trubce, oproti tomu pokračovat dál jen v 50mm trubce a zvětšit ji až těsně před intercoolerem. Turbulence jsou podle mě při každé změně průměru potrubí a před intercoolerem se jim tak jako tak stejně nebráním, ne? Za intercoolerem už samozřejmě pokračovat v 63mm.

- chápu že vzhledově je hezčí mít velké potrubí stejně tlusté, taky kupujete jen jednu dimenzi potrubí, ale zase mám menší objem vzduchu v okruhu a průtok nijak neomezím, ne?

2.) Pro koho má význam udělat si výfukové potrubí v 3" průměru? To už je roura co budí docela respekt. Pro jaký výkon mi púřestává stačit 2,5" výfukové potrubí?

3.) Taky by mě zajímalo, jaký efekt má velikost vzduchového intercooleru u mx5. Vzhledem k otvoru v čumáku NBFL mi přijde jako nej volba úzký a dlouhý intercooler, např 550x140x65 - stačí efektivně na max. 220hp? Nebo si můžu dovolit i menší 450x160x65?

4.) Jaké jsou běžné teploty stlačeného vzduchu v systému před a za intercoolerem? (u 190-220 hp systému)

5.) Pro zajímavost, když má někdo turbo kit bez chlazení vzduchu, kolik výkonu získá instalací intercooleru?

6.) A co Intercooler chlazený vodou, místo vzduchem? Vedení vzduchu pak neproplétám spodem skrze čumák, ale můžu jít téměř stávající cestou jako sériový přívod vzduchu. Odezva na plyn by mohla být lepší a v kombinaci se silnějším vodním chladičem by to mělo být funkční řešení, ne? Proč to nikdo nepoužívá?


Díky
Uživatelský avatar
Tomik_84
 
Příspěvky: 120
Registrován: 18 srp 2010, 01:36
Bydliště: Vyškov

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod MiataTurbo » 17 zář 2016, 15:50

5.) Ten rozdíl by mě taky zajímal, ale můžu to změřit, v zimě chci dodělat intercooler, tak by nebyl problém zajet na brzdu :)
Miata 1992 1.6 turbo-fun
GReddy original turbo kit

Mini Cooper S R56 235whp
Uživatelský avatar
MiataTurbo
 
Příspěvky: 90
Registrován: 31 bře 2014, 16:41

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod Rudy » 17 zář 2016, 19:44

1. Outlet TD04 ma OD 48mm, ID ≈44mm, škrtiaca klapka ma priemer 53mm ak sa nemýlim
Nežiadduce turbulencie (odhliadnuc od toho že system je pod tlakom) v trubke vznikaju keď má vzduch rýchlost okolo 0.4mach. Pri 2.5" pipingu a 7200rpm, VE = 0.8 a AFR = 11.5 motor spotrebuje cca 6.3m3 to znamená, že rýchlost vzduchu v 2.5" pipingu je menej ako 0.1 mach.

Inak povedané 2.5" piping sa použiva na r32 skylinoch so 700konmi.

Objemovo je medzi potrubiami rozdiel ≈1.6 litra, pri tlaku 0.5bar potrebuje turbo natlačit 2.4L naviac do systému. To ako rýchlo a aký rozdiel to spravý zaleží na otáčkach.

2.5" je over kill a nie som si istý či to vyzerá lepšie, a či už pred alebo za IC pri takýchto ralatívne smiešnych číslach je to jedno.

ncmbt.jpg




2. čo sa týka peak power rozdiel tam nie je (do cca 230hp), čo sa týka spool-u tak čím menši back pressure tým lepšie.

3. Oba IC su over kill, ale 550x180(160) vyzerá pekne pretože presne vyplnuje "tlamu". Vstup na týchto veľkostiach je 57-60mm, pri menších je vstup menší. A tým sa vracam k otazke 1. a to, že tie vstupy zaležia od toho čo ten IC zvladne 63mm nie je pravidlo ale veci na ebay predavaju čisla a "väčšie je lepšie"

4. Ak nasavaš 35°C vzduch a použiješ "Charles law", tj. P1/T1 = P2/T2 potom vzduch stlačený na na 1.5 bar absolutneho tlaku .... Vymazane na podnet 'bkralik'-a
Meranie ukázalo 70°C-80°C priamo v saní pri plniaocm tlaku 0.5bar.

5. Podľa nasledujuceho vzorca a špecifickej konštanty popisujucej niečo medzi vzduchom a vodnou parou (vzduch nie je doknale suchý) -- teraz som si uvedomil, že tomto pripade je to len konštanta a nič to nemeni na veci --
prideme na to že:
hustota vztuchu pri 35°C : hustota vztuchu pri 52.°C
1.057 : 1

a teda vďaka IC dostaneš do systemu 1.057x viac vzduchu
Teda ak motor vyprodukuje 10hp na každých 0.45kg/m (zasa raz konštanta čo nič na komparatívnom výsledku nič nemení, a teda zbytočný výpočet) vzduchu potom pri motore čo ma 170hp na zotrvačniku bez IC budeš mať cca 180 koni s IC.

Čo je trošku utopia, koli spomynanému heat soak-u.

6. voda ma lepšiu tepelnú vodivost ako vzduch teda pri "water to air" intercoolery može byt jeho veľkos menšia a teda menši pressure drop. Nevyhoda ja že je to komplikovanišie, tažšie a kazovejšie.
Okrem vymeniku voda-vzduch potrebuješ dalši výmeník vzduch-voda, čerpadlo, hadice no a samozrejme cele to je napustené vodou čo nie je nič ľahké.
Naposledy upravil Rudy dne 17 zář 2016, 23:34, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Rudy
 
Příspěvky: 438
Obrázky: 2
Registrován: 16 led 2011, 12:02
Bydliště: Praha/Martin

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] a 120 návštevníků

cron