Záhada TAčka  「シャコタン ライフ」

Záhada TAčka  「シャコタン ライフ」

Příspěvekod evlo » 20 dub 2016, 23:01

Dneska mě docela překvapilo TAčko, že se na tom dalo jet, měl jsem auto fest naložené - OEM podvozkem a dalšími věcmi v kufru a nějak mě to po wilsoňáku přišlo snesitelné.
Pak jsem jel celou D1 a úplně vpohodě, samo občas se na těch mostech, nebo co to je, projevil nesmyslný rebound TAčka, ale takové ty drncavé spáry to tlumilo fakt jako XM Y3.
Samozřejmě při dálničních rychlostech (120) TAčko fungovalo nejlíp i s prázdným autem.

Čím to je? Všiml jsem si, že pružiny má TAčko tak nějak omylem, protože když se coilover vyndá z auta tak nejsou vůbec napružené. Jsem zvědaví na cestu zpět, jestli oem bude ještě lepší.

Ale zatím se to teda chová jak dodávka s listovkama vzadu - takže možná stačí vozít v kufru kovadlinu a s TAčkem se dá žít. Rozhodně kovadlina je menší ojeb než měnit podvozek, ale asi to trochu zhorší použitelnost auta pro nákupy a tak.
evlo
 
Příspěvky: 852
Registrován: 24 zář 2011, 21:12

Re: Záhada TAčka  「シャコタン ライフ」

Příspěvekod m8rinek » 21 dub 2016, 09:02

Řekl bych, že podobnýho efektu dosáhneš, když pružinu předepneš, tj. přidat mezi pružinu kastli podložku...
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

Re: Záhada TAčka  「シャコタン ライフ」

Příspěvekod vhml » 21 dub 2016, 09:40

m8: tím akorát zvedneš auto, nic nepředepneš ( maximálně v rámci jiného rozložení váhy)
evlo: není důvod aby pružina byla předepnutá při vyndání z auta. Podle toho co popisuješ je auto přehnaně tvrdý. Zkus s ním ject hodně rychle po co nejrozbitější okresce. S velkou pravděpodobností to auto bude pohodlnější než při pomalé jízdě - odpužení bude dostávat dost velké impulzy na to aby se hýbalo. S prázdným autem pomalou jízdou to nepropruží kvůli tuhosti.
vhml
 
Příspěvky: 1071
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Záhada TAčka  「シャコタン ライフ」

Příspěvekod luv » 21 dub 2016, 11:08

.
Naposledy upravil luv dne 11 dub 2021, 21:10, celkově upraveno 1
luv
 
Příspěvky: 248
Registrován: 22 zář 2015, 02:50

Re: Záhada TAčka  「シャコタン ライフ」

Příspěvekod vhml » 21 dub 2016, 12:16

Na sundání pružin z tlumičů nepotřebuješ stahováky ani když máš snížené pružiny na běžných tlumičích. Jsou při povolení matice také téměř volně. OEM pružiny je potřeba trochu zmáčknout.
vhml
 
Příspěvky: 1071
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Záhada TAčka  「シャコタン ライフ」

Příspěvekod luv » 21 dub 2016, 14:08

.
Naposledy upravil luv dne 11 dub 2021, 21:02, celkově upraveno 1
luv
 
Příspěvky: 248
Registrován: 22 zář 2015, 02:50

Re: Záhada TAčka  「シャコタン ライフ」

Příspěvekod evlo » 21 dub 2016, 14:38

Nicmene i tak se ten nesmyslne rebound projevolal na vetsich hupech
evlo
 
Příspěvky: 852
Registrován: 24 zář 2011, 21:12

Re: Záhada TAčka  「シャコタン ライフ」

Příspěvekod AndrewG » 21 dub 2016, 21:34

hlavny problem TA a veľa lacných podvozkov hlavne na zadnej náprave (na miate) je dráha tlmiča. pokial nemá TZV extended tophats, tak si prakticky nonstop na dorazoch a potom sa dá ťažko hovoriť o nejakej charakteristike..
AndrewG
 
Příspěvky: 2285
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Záhada TAčka  「シャコタン ライフ」

Příspěvekod evlo » 21 dub 2016, 23:19

To si nemyslim, uz jen proto, ze TAcko nema dorazy :D
evlo
 
Příspěvky: 852
Registrován: 24 zář 2011, 21:12

Re: Záhada TAčka  「シャコタン ライフ」

Příspěvekod evlo » 24 dub 2016, 23:45

Tak po vymene nekterych "valecku" :D na podvozku a instlalaci NOVEHO oem setu (vyjma gumicek ulozeni :( ) hodnotim TAcko v jeho nejlepsim snazeni jako spatny vtip.

A co jsem ted zazil konecne OEM novy, tak ani nevim, jestli Ohlins je lepsi nebo ne, driv bych rekl, ze jo, ale tedka nevim.
evlo
 
Příspěvky: 852
Registrován: 24 zář 2011, 21:12


Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 8 návštevníků