4.3 finální převod + 6 spd

Re: 4.3 finální převod + 6 spd

Příspěvekod vhml » 28 lis 2017, 16:16

Že to neumíš ty, neznamená, že to neumím já :lol: Jen těch dílů na škodovky se mi tu zatím pořád ještě válí víc než Mazdu :D
10260_2015-03-18_19-21-27_12.jpg
10173740_10202847330777023_6483617046740274869_n.jpg
7571_2011-03-12_17-01-36_10.jpg
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: 4.3 finální převod + 6 spd

Příspěvekod jarka » 28 lis 2017, 18:05

Jako tohle už je pěkná strojařina, to už klobouk dolů. Jen teda z mýho pohledu trochu nechápu touhu po dlouhý 6 ve sportovním roadsteru, ale proti gustu... Se mi naopak na tý 6st převodovce z NB líbí, jak se zmenšují otáčkový rozdíly mezi rychlostma směrem nahoru a i ta 6 je po zkrácení plnohodnotná rychlost na okruh a okresku.
23tis. km ... 12,4 l
jarka
 
Příspěvky: 213
Registrován: 29 říj 2015, 00:22

Re: 4.3 finální převod + 6 spd

Příspěvekod AndrewG » 28 lis 2017, 18:18

jarka píše:Jako tohle už je pěkná strojařina, to už klobouk dolů. Jen teda z mýho pohledu trochu nechápu touhu po dlouhý 6 ve sportovním roadsteru, ale proti gustu... Se mi naopak na tý 6st převodovce z NB líbí, jak se zmenšují otáčkový rozdíly mezi rychlostma směrem nahoru a i ta 6 je po zkrácení plnohodnotná rychlost na okruh a okresku.



pokial to ma byt len rychle auto na okresky s tym ze snim stale je tvoja polovicka ochotna jazdit aj dlhsie trasy po dialnici tak to inak ako dlhou 5/6kou nejde. Ja tocim na dialnici okolo 5tis otacok, teplo od vyfuku, hluk od motora a vyfuku je za trest na cestovanie. Ano auto taha do obmedzovaca velmi ochotne ale kolko krat to realne na okruhu potrebujes ? ak to je plnohodnotne auto postavene na okruh tak je to o inom samozrejme.
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: 4.3 finální převod + 6 spd

Příspěvekod jarka » 28 lis 2017, 20:08

Ale jo jak píšu, 100 soudruhů 101 chutí - jen pro mě je ta 6s převodovka poskládaná moc hezky. Jsem s tím 4.3 převodem a malýma gumama jel na ring a dálniční tempo cca 130kmh úplně na pohodu - spotřeba kolem 7.5...
23tis. km ... 12,4 l
jarka
 
Příspěvky: 213
Registrován: 29 říj 2015, 00:22

Re: 4.3 finální převod + 6 spd

Příspěvekod AndrewG » 28 lis 2017, 23:43

jarka píše:Ale jo jak píšu, 100 soudruhů 101 chutí - jen pro mě je ta 6s převodovka poskládaná moc hezky. Jsem s tím 4.3 převodem a malýma gumama jel na ring a dálniční tempo cca 130kmh úplně na pohodu - spotřeba kolem 7.5...


6Q s 4.3 je asi najlepsia kombinacia v mojich ociach na auto ktore ma byt este jazdene na cestach a chodit na akcie po vlastnych.... je to prakticky rovnake nieco ako mam ja 5q s 4.625 koncakom. ja som zvedavy na 4.625 so 6q, ale to uz je nezmysel na auto so seriovym motorom samozrejme.
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: 4.3 finální převod + 6 spd

Příspěvekod jarka » 29 lis 2017, 00:14

Pro mě je to jen malinko posunutý a jako optimální mám 6q s 4.44 převodem (to vlastně odpovídá tvý 5q s 4.625 :) graf) a neměl jsem problém během jednoho dne přejet čr od Lib po Rožnov a zpět - ono jak je střecha dole, tak nějaký otáčky člověk stejně neřeší (vítr všechno přebije :) ).

Ad. sériový motor a převod: to s tebou nesouhlasím, naopak si myslím nechat sériový motor (úpravy jako filtr, decat nepočítám - to je jen kosmetika) a dát co nejvíc "do závodna" převodovku (tzn. jen maximálně zkrátit dle použití), pak máš optimální poměr cena/výkon. Ale samo, optimum je vždy obojí, jen prostě na atmo motoru jsou ty koně extra drahý.
23tis. km ... 12,4 l
jarka
 
Příspěvky: 213
Registrován: 29 říj 2015, 00:22

Re: 4.3 finální převod + 6 spd

Příspěvekod AndrewG » 29 lis 2017, 10:54

Mal by si tuto tabulku v exceli alebo v ibakaom formate? Ja mam iba doslova tabulku bez grafu a nie som celkom fanusik excelu a som hlavne lenivy robit graf.vien ze to zabere 5minut ked mam data :)
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: 4.3 finální převod + 6 spd

Příspěvekod jarka » 29 lis 2017, 12:06

Jo, to já jsem naopak teoretik a tabulky mám rád :) - tady to je: link. Stačí měnit jen ty červený čísla ve žlutých a oranžových polích. Pro 5s převodovku pak stačí dát stejný převod 5 a 6 aby to bylo přes sebe a nerušilo to, případně úplně nahoře je ještě výpočet obvodu gumy.
23tis. km ... 12,4 l
jarka
 
Příspěvky: 213
Registrován: 29 říj 2015, 00:22

Re: 4.3 finální převod + 6 spd

Příspěvekod moah » 29 lis 2017, 23:01

Respect to link :) pekna prace
moah
 
Příspěvky: 233
Registrován: 30 čer 2015, 00:09
Bydliště: Praha Nusle

Re: 4.3 finální převod + 6 spd

Příspěvekod elektron » 30 lis 2017, 23:44

3,63 + 6 kvalt skoro 260 :) v miate, az sa mi to nechce verit
16 ND ceramic, recaro, bilstein
99 NB 1.8 vvt BP-Z3 turbo, 240hp, VICS, 6speed, 3.6 lsd, ME221, bosch EV14, Koni, brake swap
ex 00 NB 1.8 coldside mp62, 210hp, MS2 MSlabs
ex 90 NA 1.6 116hp
Uživatelský avatar
elektron
 
Příspěvky: 360
Registrován: 13 dub 2010, 22:36
Bydliště: Zilina

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 106 návštevníků

cron