Bilstein B6 a Eibach Pro kit - tvrdý zadek ale předek ok?

Bilstein B6 a Eibach Pro kit - tvrdý zadek ale předek ok?

Příspěvekod Stone7558 » 24 dub 2017, 10:13

Ahoj,

dával jsem Bilstein B6 a Eibach Pro kit. Zadek je úplně prkenej, skoro se to nezmáčne ani když zatlačím na kufr. Předek je naopak celkem v pohodě a při jízdě poměrně slušně filtruje nerovnosti. Pružiny jsm dal správně, na přední nápravu přední pružiny, na zadek zadní. Je mi to záhadou, být tvrdé odpružení u obou náprav, tak to beru, ale tahle nevyrovnanost je divná, přitom bych čekal, že předek bude tvrdší, protože je o kus nižší, než zadek.

Díky za reakce a objasnění této záhady :D

Tomáš
Mx-5 NA 1,8 RED
Uživatelský avatar
Stone7558
 
Příspěvky: 272
Obrázky: 0
Registrován: 29 pro 2015, 22:44

Re: Bilstein B6 a Eibach Pro kit - tvrdý zadek ale předek ok?

Příspěvekod vhml » 24 dub 2017, 10:35

NAčko bude vzadu ležet na dorazech
vhml
 
Příspěvky: 997
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Bilstein B6 a Eibach Pro kit - tvrdý zadek ale předek ok?

Příspěvekod Stone7558 » 24 dub 2017, 11:04

vhml a myslíš, že to ty 2cm podložky nějak extra zachráněj? pak by to mělo mít témeř původní výšku, takže to musí bejt dostačující. Já upřímně nechápu, jak s tím někdo může jezdit (a to že NA s b6 a prokitem jezdí prej hodně lidí), fakt to neodpruží na zadku skoro nic.

A co zkrátit dorazi, aspon o 1cm, má to smysl, nebo to zhorším tak, že to bude mít kam pružit ale doraz bude dost do tvrdýho?

Díkes Tomáš
Mx-5 NA 1,8 RED
Uživatelský avatar
Stone7558
 
Příspěvky: 272
Obrázky: 0
Registrován: 29 pro 2015, 22:44

Re: Bilstein B6 a Eibach Pro kit - tvrdý zadek ale předek ok?

Příspěvekod Winie » 24 dub 2017, 11:56

máš tam díly pro NA doufám? Prodali jsme toho dost a ještě jsem se s tím nesetkal.
Obrázek
Winie
 
Příspěvky: 3504
Obrázky: 1
Registrován: 19 led 2010, 22:39
Bydliště: Litoměřice

Re: Bilstein B6 a Eibach Pro kit - tvrdý zadek ale předek ok?

Příspěvekod evlo » 24 dub 2017, 12:32

1. NB ulozeni umoznuje o kousek delsi drahu tlumice. Samozrejme auto je pak o neco vys.
2. Doraz furt tlumi, je to soucast tlumice. Ze doraz netlumi a je to nejaky tvrdy konec je ceska (internetova) hovadina.
3. ze B6+eibach pro kit vzadu bude mit +- nulovou drahu pro tlumeni a bude to hrozny bych cekal. Ostatne B6 s progress je to stejne.
evlo
 
Příspěvky: 823
Registrován: 24 zář 2011, 21:12

Re: Bilstein B6 a Eibach Pro kit - tvrdý zadek ale předek ok?

Příspěvekod Stone7558 » 24 dub 2017, 13:39

winie - jj vše je na NA, takže zadky jsou v pohodě použitelný? u mě je použitelnej jen předek, zadek je fakt hoodně prkno


EVLO - 3. takže doporučuješ třeba 2cm podložku pod pružinu aby se tlumič povytáhhnul a běhal alesppon na těch 2-3cm ? pak by to mělo mít cca stejnou tráhu jako by měla b6 se seriovejma pružinama
2. konečně někdo kdo to vidí stejně :)
1. no já tam mam všechno na NA (uložení, pružinu i tlumič) a tak bych to rád necham, vše je dělaný na tenhle model, tak by to mělo být ok, b6 a prokit je snad dostatečně profláklá kombinace, na který jezdí hodně lidí, tak právě netuším, proč to u mě rozhodně slušně nefunguje :(

Díkes všem za reakce, snad na to společně příjdeme
Mx-5 NA 1,8 RED
Uživatelský avatar
Stone7558
 
Příspěvky: 272
Obrázky: 0
Registrován: 29 pro 2015, 22:44

Re: Bilstein B6 a Eibach Pro kit - tvrdý zadek ale předek ok?

Příspěvekod evlo » 24 dub 2017, 13:47

Projed si to u nekoho jineho, hodne lidi rika jak jim to funguje, ale maji proste jiny ideal nez ty, tak si tezko budete rozumet. Jsou lidi co i o TAcku tvrdi, ze funguje lepe nez original, jestli si neco nalhavaj, nebo jestli originaly po smrti, to zustava otazkou, proste internet snese hodne.

Nevim, nikdy jsem nepochopil jak ty podlozky funguji, jestli se davaji mezi pruzinu a ulozeni a pruzina ma dost mista kam se stlacit a rozumnou tuhost, tak by to pomoct mohlo, otazka je bezpecnost takoveho reseni.

Seriove je vzadu jaka draha s NA ulozenim - tak 3cm k dorazu? Asi ani to ne
Obrázek

Ja jit do aftermarketu, tak beru ohlins DFV, teoreticky by mohla byt XIDA lepsi, ale nemam chut prijit na to, ze neni.
evlo
 
Příspěvky: 823
Registrován: 24 zář 2011, 21:12

Re: Bilstein B6 a Eibach Pro kit - tvrdý zadek ale předek ok?

Příspěvekod Stone7558 » 24 dub 2017, 13:58

EVLO

jj zkusím někoho najít, i tahle diskuze je k tomu, že se třeba někdo ozve, kdo mě s b6 a prokitem sveze :)

Hele já přecházím z TA (tak jsem to auto koupil, sérii jsem nikdy nejel) a TA se na zadku chová podobně, prostě při větší ráně tě kopne a doslova nadhodí zadek, což jsem dával za vinu krátký dráze tlumiče, která velmi brzo narazí na doraz, kterej chod dost přitvrdí.

Podložky se dávaj mazi pružinu a horní uložení, dělá to vhml a vozí to dost lidí a taky prej v poho, ale to jsem slyšel i o b6 a prokitu, takže už jsem trochu víc obezřetnej :-(

Je to divný série je vzadu hodně vysoká a přitom má s propruženením větší probllém jak předek,k kterej je nízko. Já jsem s TA ani neměl takovej problém s předekm, ale spíš se zadkem, kterej šel na doraz i když jsem měl přední i zadní tlumiče co nejvejš to šlo, a přesně to mě nejvíc stvalo a ted mi to dělá na novym a ne zrovna levnym podvozku znova :-(
Mx-5 NA 1,8 RED
Uživatelský avatar
Stone7558
 
Příspěvky: 272
Obrázky: 0
Registrován: 29 pro 2015, 22:44

Re: Bilstein B6 a Eibach Pro kit - tvrdý zadek ale předek ok?

Příspěvekod TeeJay » 24 dub 2017, 14:55

B6 není úplně ideální volba na krátký pružiny, na to je B8. A když už máš kratší pružiny, určitě měl bys mít kratší/zkrácený dorazy.
Dorazy tlumí, ale jen tak, aby ti tlumič neproskočil skrz kastli, když najedeš na díru a dráha tlumiče je na utlumení krátká - tlumení přes dorazy je pro posádku vždycky nepříjemná rána.

Podložka je mezi pružinou a horním uložením, takže ti zkrátka zajistí vyšší výšku auta, delší dráhu tlumiče. To ti pomůže za předpokladu, že problém je v krátké dráze tlumiče.
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1380
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Bilstein B6 a Eibach Pro kit - tvrdý zadek ale předek ok?

Příspěvekod vhml » 24 dub 2017, 15:00

evlo: vkládají se mezi pružinu a uložení. Existuje i řešení vkládat podložku mezi uložení a kastli, jenže to pouze zvedne auto, ale stejným zdvihem tlumičem, který je, především u NA prostě problematický. NB už má horní uložení řešené trochu lépe. Bohužel předělávání uložení ( na vyšší než má NB) nijak zvlášť nepomůže, narazíš pak na to, že při plným propružení( především, když si někde skočíš ) prozměnu třískneš podlahou o zem. Moje šrouby výztuh zadních ramen by o tom mohly dlouze vyprávět :lol: O bezpečnosti podložek pod pružiny není potřeba pochybovat, je to zastředěné v uložení i pružině a o prasknutí na tlak nemůže být vzhledem k materiálu ani řeč :-)

TJ: hele dal jsem B8 a oni mají zákeřně stejnou délku těla. Takže to jen kvůli kratší pístnici jde nahovno složit, ale na dorazy to chodí úplně stejně. Pomohlo by to jen v případě varianty zkracování dorozu/prodloužení uložení. Ale narazíš na problém viz. výše.

Jinak sériové tlumiče mi chodily na doraz celkem statečně a nepříjemně. B8 se stejnou pružinou a podložkou jde na dorazy jen když to skočí.
vhml
 
Příspěvky: 997
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam a 12 návštevníků