Stáčení brzdových kotoučů

Stáčení brzdových kotoučů

Příspěvekod mobby_6kl » 19 čer 2017, 20:56

Na STK mě otravovali kvůli povrchu kotoučů, ale mají ještě dostatečnou tloušťku (destičky taky ok) tak jsem chtěl je nechat stočit na soustruhu. Máte nějaké zkušenosti hlavně v/kolem Prahy? Co to stojí a jak rychle to udělají?

Samozřejmě záleží na ceně jestli to vůbec dává smysl. Kotouče jsou sice docela levné v eshopu ale jestli to nechám dělat v servisu, tak myslím že by to bylo přes 6 - žádná tragédie, ale radši si pořídím třeba rám :twisted:
Uživatelský avatar
mobby_6kl
 
Příspěvky: 113
Registrován: 13 kvě 2014, 20:53

Re: Stáčení brzdových kotoučů

Příspěvekod mojžo » 19 čer 2017, 21:17

podľa môjho názoru - úplná vyhodené peniaze. Proste treba kúpiť nové. Vymeníš si aj sám, je to easy job. U nás stojí stáčanie jedného kotúča cca 10€ - čiže 20€ za pár, to už takmer máš tie najlacnejšie kotúče.

Kotúče som naposledy stáčal na T613 - dôvod bol ale zjavný - ich absolútny nedostatok, čo u MX5 nie je problém.
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 919
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Re: Stáčení brzdových kotoučů

Příspěvekod m8rinek » 19 čer 2017, 22:06

Absolutní nesmysl.

Vzhledem k dnešní rychloprodukci ND pochybné kvality a nedodržení technologických postupů se dost často stane to, že se nový kotouč po tepelné zátěži zkřivý. U přetočeného kotouče, který je již vystárlý a tepelně stálý se to nestane nikdy.

Takže ano, pokud má kotouč dostatečnou tloušťku, tak stáčet, nicméně je nutno dodržet správnou házivost a drsnost povrchu....
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

Re: Stáčení brzdových kotoučů

Příspěvekod Safa » 19 čer 2017, 22:30

m8rinek píše:Absolutní nesmysl.
Vzhledem k dnešní rychloprodukci ND pochybné kvality a nedodržení technologických postupů se dost často stane to, že se nový kotouč po tepelné zátěži zkřivý. U přetočeného kotouče, který je již vystárlý a tepelně stálý se to nestane nikdy.
Takže ano, pokud má kotouč dostatečnou tloušťku, tak stáčet, nicméně je nutno dodržet správnou házivost a drsnost povrchu....

Ty mě děsíš. Příští týden chci po devíti letech provozu kupovat nový komplet do NC. Máš tedy aspoň nějaký tip, když už nový, tak jaký? Myslím firmu...
Kochám se, tedy jsem...
Videa z výletů - zde: http://www.youtube.com/user/Safabox/videos
Safa bloguje - zde: http://www.autickar.cz/blog/safablog
Uživatelský avatar
Safa
 
Příspěvky: 1312
Registrován: 08 čer 2015, 00:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Stáčení brzdových kotoučů

Příspěvekod vrana » 19 čer 2017, 23:11

m8rinek píše:Absolutní nesmysl.

Vzhledem k dnešní rychloprodukci ND pochybné kvality a nedodržení technologických postupů se dost často stane to, že se nový kotouč po tepelné zátěži zkřivý. U přetočeného kotouče, který je již vystárlý a tepelně stálý se to nestane nikdy.

Takže ano, pokud má kotouč dostatečnou tloušťku, tak stáčet, nicméně je nutno dodržet správnou házivost a drsnost povrchu....


Naprosty souhlas.
Nove, ne zrovna levne, kotouce, co jsem si poridil na NAcko, se zkroutili po par brzdenich a pretocene drzi v pohode.
Uživatelský avatar
vrana
 
Příspěvky: 130
Registrován: 31 bře 2011, 11:17
Bydliště: Praha

Re: Stáčení brzdových kotoučů

Příspěvekod m8rinek » 19 čer 2017, 23:28

Netřeba se děsit, stačí vybírat s rozvahou a stejně rozvážně i zajíždět (u kotoučů platí jiná pravidla než u destiček).

Nicméně nesmysly a polopravdy o stáčení kotoučů nebrat v úvahu. Samosebou nebudu přetáčet kotouč s 0,2mm nad minimální tloušťkou, na druhou stranu pokud bude mít kotouč 0,5mm masa nad minimem po stočení, tak je to sice málo, nicméně je třeba si uvědomit, že je to 1/4 životnosti!
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

Re: Stáčení brzdových kotoučů

Příspěvekod Safa » 19 čer 2017, 23:43

m8rinek píše:Netřeba se děsit, stačí vybírat s rozvahou a stejně rozvážně i zajíždět (u kotoučů platí jiná pravidla než u destiček).
Nicméně nesmysly a polopravdy o stáčení kotoučů nebrat v úvahu. Samosebou nebudu přetáčet kotouč s 0,2mm nad minimální tloušťkou, na druhou stranu pokud bude mít kotouč 0,5mm masa nad minimem po stočení, tak je to sice málo, nicméně je třeba si uvědomit, že je to 1/4 životnosti!

Předem se autorovi vlákna moc omlouvám, že to tu tak trošku spamuju. Ale když už se to nakouslo, třeba to někoho taky zajímá...
Řekněme, že jsem technický laik.
1. Kdy se tedy vyplatí stáčet, a kdy naopak pořídit nové brzdy?
2. Když už se rozhodnu pro nové brzdy, co je to podle tebe "vybírat s rozumem"? Jaké jsou "rozumné značky"?
3. A konečně, jak se správně zajíždí nový brzdový komplet (desky + disky, případně co je ještě dobré při akci zvané "nové brzdy" vyměnit - brzdovka je asi jasná, že)?
Děkuji předem za odpovědi jak tobě, tak i případně ostatním, kteří tomu rozumějí...
Kochám se, tedy jsem...
Videa z výletů - zde: http://www.youtube.com/user/Safabox/videos
Safa bloguje - zde: http://www.autickar.cz/blog/safablog
Uživatelský avatar
Safa
 
Příspěvky: 1312
Registrován: 08 čer 2015, 00:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Stáčení brzdových kotoučů

Příspěvekod m8rinek » 20 čer 2017, 00:04

1) vyplatí se atáčet právě nové kotouče co hází, respektive je to možnost jak si je užít než je rovnou vyhodit. Znovu se nezkroutí. Dál kotouče kde se dá po stočení očekávat alespoň 0,5mm masa. tj. revize rýh, narezlých krajů atp. Ideální je pak dát nové desky, nebo staré líznout na magnetce.

2) nové brzdy při minimálním množství materiálu, špatně zvolené kombinaci komponent nebo při velkých lokálních poškozeních (hluboké vyrezlé plochy). Komponenty brát od výrobců, ne přebalovačů. Nešetřit. Zbytečně nekombinovat různé výrobce. Nebrat internetové reference jako zcela 100%

3)http://www.mjauto.cz/zajizdeni-brzdovych-desticek-a-kotoucu
http://www.renovak.cz/editor/filestore/ ... %20kotoucu
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

Re: Stáčení brzdových kotoučů

Příspěvekod Skrblík » 20 čer 2017, 05:52

Přetáčel jsem kotouče na STI a ani po 5000km (i okruh) fungují bez sebemenšího problému :)
Důležité je, aby kotouč neházel a byl rovný povrch ( konkrétně u STI byl rozdíl v šířce na vnějšku/ vnitřku 0.01mm)
20160617_072603.jpg
Skrblík
 
Příspěvky: 335
Registrován: 24 led 2015, 17:52

Re: Stáčení brzdových kotoučů

Příspěvekod Safa » 20 čer 2017, 08:06

m8rinek píše:1) vyplatí se atáčet právě nové kotouče co hází, respektive je to možnost jak si je užít než je rovnou vyhodit. Znovu se nezkroutí. Dál kotouče kde se dá po stočení očekávat alespoň 0,5mm masa. tj. revize rýh, narezlých krajů atp. Ideální je pak dát nové desky, nebo staré líznout na magnetce.

2) nové brzdy při minimálním množství materiálu, špatně zvolené kombinaci komponent nebo při velkých lokálních poškozeních (hluboké vyrezlé plochy). Komponenty brát od výrobců, ne přebalovačů. Nešetřit. Zbytečně nekombinovat různé výrobce. Nebrat internetové reference jako zcela 100%

3)http://www.mjauto.cz/zajizdeni-brzdovych-desticek-a-kotoucu
http://www.renovak.cz/editor/filestore/ ... %20kotoucu

Díky moc. Jen tedy ten odkaz na stránky Renovaku bohužel nefunguje...
Kochám se, tedy jsem...
Videa z výletů - zde: http://www.youtube.com/user/Safabox/videos
Safa bloguje - zde: http://www.autickar.cz/blog/safablog
Uživatelský avatar
Safa
 
Příspěvky: 1312
Registrován: 08 čer 2015, 00:02
Bydliště: Praha-západ

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 105 návštevníků