Stránka 3 z 4

Re: Klima při stání ve vedrech nbfl

PříspěvekNapsal: 27 srp 2017, 11:28
od bkralik
Tak zaprvé TSlany má NBFL, takže určitě R-134a už od výroby. A nemám zrovna po ruce servisnávod na nbfl, ale v servisnávodu k NB se píše tohle:
klima_nb.png


Takže 550g tam je naprosto správně. 300 g jak navrhujete vy mi přijde strašně málo - znám auta kde je dokonce 1100 g chladiva v normálu...
Hlavně ať ten klimatizák otestuje tlaky v systému! Tam je vidět jestli tam je moc chladiva, jestli máš špatnej kompresor nebo expanzní ventil. Koukni na přiložené stránky:

klima_nb2.png

klima_nb3.png

Re: Klima při stání ve vedrech nbfl

PříspěvekNapsal: 27 srp 2017, 12:43
od Andre_fux
a to je právě ta drobnost..Klima u NB a NBfl má jiné množství náplně!

EDIT: Tam jsem našel i štítek z NBfl.
NB má náplň 600g
NBfl má náplň 400g

Re: Klima při stání ve vedrech nbfl

PříspěvekNapsal: 27 srp 2017, 15:38
od PeterS
bkralik píše:Tak zaprvé TSlany má NBFL, takže určitě R-134a už od výroby.

áno to je jasné to majú všetky MX-5ky okrem NA pred FL ktoré mali R12a.

bkralik píše:znám auta kde je dokonce 1100 g chladiva v normálu...

Poznám kde ide aj viac :D kedysi do starých áut išli "kilá" dnes do moderného ide pár gramov a to majú 2-oj 4-or zonové klímy.

U nových aut sa používa ešte chladivo HFO 1234yf. :idea:
Ja mám plničku a školenia na klímy a rovnako certifikát na F-plyny.

To čo som písal som písal z vlastnej skúsenosti :!: :!: :!: a AdreFux to dole potvrdil.

Prikladám z manuálu z NBfl pre rok 2002
NBfl AC.png

Ja som pri plnení vychádzal z internej pamete mojej plničky kde je tiež napísané myslím 500g alebo 550g a nakoniec to robilo zákaznikovy toto isté a museli sme ubrať. Tlaky oba dobré rovnako ventil, dehydratátor mal vymenený.

Btw. u NB a NBfl existujú 4 možno 5 variánt zapojenia klimatizácií a každá je inak velká.

Re: Klima při stání ve vedrech nbfl

PříspěvekNapsal: 27 srp 2017, 17:10
od bkralik
Ok, potom se omlouvám, příště si seženu správnej manuál než ze sebe budu dělat chytrýho ;)

Re: Klima při stání ve vedrech nbfl

PříspěvekNapsal: 27 srp 2017, 17:37
od PeterS
bkralik píše:Ok, potom se omlouvám, příště si seženu správnej manuál než ze sebe budu dělat chytrýho ;)

Ne tady o nic nejde ;) jenom jsem chtel pomoct svou zkušenosti

Re: Klima při stání ve vedrech nbfl

PříspěvekNapsal: 27 srp 2017, 18:13
od evlo
1100g chladiva mam v druhym aute taky spravne, nepijde me to divne, podle me to bude u dvouklimovych aut normal.

Jinak zadny servis me to neveril a nebyl ochotny to tam dat, proto si chci koupit tu vlastni plnicku, kdyz jsem se dival co stoji jen samotna vakuova pumpa, abych to udelal poradne, tak uz je priplatek za plnicku trapny.

Re: Klima při stání ve vedrech nbfl

PříspěvekNapsal: 27 srp 2017, 22:19
od Krenstik
Akorat ti nikdo bez skoleni na F plyny neproda chladovo, jen tak off topic ;-)

JInak staci vaha, flaska s chladivem, dva budiky, a vakuovka. Par penez a fungujes. Plnicka je pro blbce :-D

P.s. Dokonce to pro Behr skolim 8-) Jen ta cena toho chladiva leti pekne nahoru.

Re: Klima při stání ve vedrech nbfl

PříspěvekNapsal: 27 srp 2017, 22:40
od evlo
Uf, jeste, ze to zas vis lip nez ja, stejne jak mnozstvi chladiva, vedi v servisu lepe, jsem fakt rad, jak me pomahas.

Re: Klima při stání ve vedrech nbfl

PříspěvekNapsal: 30 srp 2017, 17:14
od tslany
Dík za vyčerpávající info :) Já mám mazdu dovezenou od pitomejch žabožroutů, proč tam sakra tu cedulku nikde nemám? :D

Kucí co máte ty plničky, kdo z vás to má k Brnu nejblíž a je ochotnej to naplnit na 100% správně na základě předchozích zkušeností s nbfl?

Re: Klima při stání ve vedrech nbfl

PříspěvekNapsal: 22 dub 2018, 19:20
od tslany
Tak mám naplněno, nevypíná se. Ale prostě jakmile to auto stojí v kolonách tak mi přijde že to oproti Hyundaiu, kterej tam má topivýho třílitra, prd chladí. Asi fakt to bude chtít nějaký lepší lopatky co by tam ten vzduch foukaly, neměnil třeba někdo s klimou chladiče za nějaký neorigo? Tam se nedával origo větráky nebo jo?