Kouřivost při vyšších otáčkách bez plynu - proč?

Kouřivost při vyšších otáčkách bez plynu - proč?

Příspěvekod MarekFJ » 21 zář 2017, 09:16

Ahoj, už delší dobu na svojí sériový NA 1.6 1991 s 210kkm pozoruju vysokou kouřivost při brždění motorem. Ale i například když jedu cca 100kmh na pětku, přijíždím do vesnice, pustím plyn, auto pozvolně zpomaluje, cca v 65kmh dám čtyřku, auto zpomalí na 55 tacho, potom co zmáčku minimálně plyn, vyvalí se z výfuku bílo-šedej kouř. Auto nezakouří při akceleraci a to ani na plnej plyn. Kouří jen při otáčkách bez plynu, což nechápu. Mám - měl jsem za to, že když je fouklý tesnění pod hlavou, kouří to nejvíc při akceleraci. Všechno pozorování je samozřejmě při zahřátým motoru. Kouření jsem schopen vyřazováním na neutrál takřka úplně omezit. Začalo to takhle kouřit v Alpách, kde jsem jezdil do stoupání cca 30% a dolů brzdil motorem, ale nedělal jsem nic násilnýho, auto se nijak znatelně netrápilo, nenaráželo na omezovač, nepřehřívalo se atd.
Vodu to přes léto sežralo asi tak 0,5l/1000km, olej bere cca 0,6l/1kkm.

Co to může být? Nějaký nápady?
MarekFJ
 
Příspěvky: 16
Registrován: 23 bře 2017, 19:46

Re: Kouřivost při vyšších otáčkách bez plynu - proč?

Příspěvekod Tečka » 21 zář 2017, 09:45

Jednoznačně pístní kroužky plus gufera ventilů. Na 105 procent. Tom.
Tečka
 
Příspěvky: 40
Obrázky: 0
Registrován: 25 srp 2017, 13:10
Bydliště: Mnichovo Hradiště

Re: Kouřivost při vyšších otáčkách bez plynu - proč?

Příspěvekod MarekFJ » 21 zář 2017, 10:57

Dík za diagnózu. To je docela nákladná oprava, ne? (Sám bych se do toho nepouštěl.) Jak dlouho s tím tak můžu jezdit, než se to úplně rozpadne?
MarekFJ
 
Příspěvky: 16
Registrován: 23 bře 2017, 19:46

Re: Kouřivost při vyšších otáčkách bez plynu - proč?

Příspěvekod Skrblík » 21 zář 2017, 19:22

když budeš hlídat olej, tak to může jezdit ještě hodně dlouho :D
Skrblík
 
Příspěvky: 335
Registrován: 24 led 2015, 17:52

Re: Kouřivost při vyšších otáčkách bez plynu - proč?

Příspěvekod AndrewG » 21 zář 2017, 21:26

Skorej ako piestne kruzky to budu fakt len toe gufera,co je celkom lacna oprava, podla sikovnosti. Cize od 20€ po niekolko 100€.
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Kouřivost při vyšších otáčkách bez plynu - proč?

Příspěvekod OndřejS » 27 zář 2017, 21:29

U mně to vyřešily gufera na ventilech. Když uděláš komplet hlavu, nemuselo by to brát ani tu vodu :)
96 Miata - 1.8l - Black/Tan http://ondrejsedlacik.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
OndřejS
 
Příspěvky: 194
Registrován: 04 říj 2015, 17:40
Bydliště: Krmelín (OSTRAVA)


Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam a 93 návštevníků