Diagnostika opravitelnosti auta

Diagnostika opravitelnosti auta

Příspěvekod moah » 06 říj 2017, 00:34

Poraďte pls, jak poznat jestli je auto ještě opravitelné, popíšu situaci:

po nárazu zezdadu je ko plechařina a kastle v místě pro rezevu, to je celkem běžná věc... bohužel ale při zařazení rychlosti točí kardan a auto se ani nehne, tzn něco křáplo v diferáku. Ten je podezřele nízko a i řadička je o chlup níž a nejspíš se propadla převodovka.

Jak se dá zjistit, jestli se auto dá nějak opravit? Rady, které jsem v minulosti posbíral jsou:

1) zajet na geometrii a zjistit, jestli je auto dvoustopé a je stála nastavitelná správná goe
2) zkusit oměřit šrouby na kastli ...a tady končím, netuším, kde sehnat správné vzdálenosti atd a jak to naměřit



a pokud by někdo přidal informaci o tom, na kolik peněz vyjde přeskládání auta na novou kastli, klidně to přihoďte
moah
 
Příspěvky: 233
Registrován: 30 čer 2015, 00:09
Bydliště: Praha Nusle

Re: Diagnostika opravitelnosti auta

Příspěvekod david323 » 06 říj 2017, 19:04

Ahoj pravdepodobne sa odlomilo rameno diferaku tam kde je urobene to U alebo to volaju V a vypadla poloos preto sa neda hnut
david323
 
Příspěvky: 106
Registrován: 27 srp 2017, 14:15

Re: Diagnostika opravitelnosti auta

Příspěvekod michal80 » 06 říj 2017, 21:51

presně jak píše david - loni jsem taky dal ránu na zadek - prasknul držák-rameno diferáku (jde zavařit)
taky řadička dole, atd. S diferákem jsem po zavaření nic neměl, dal jsem jednu novou poloosu, dlouhej šroub do ramena a pak to bylo ok.
Asi to máš celý zkřížený teď a proto se to nehýbe.
Impreza WRX hatch + S2000 AP1 + ex...MX5_NB_1,8_6.gang
Uživatelský avatar
michal80
 
Příspěvky: 69
Obrázky: 4
Registrován: 05 led 2016, 22:51
Bydliště: Benešovsko

Re: Diagnostika opravitelnosti auta

Příspěvekod Dacan » 06 říj 2017, 22:51

odmer vzdálenosti zadních středů kol od nějakého bodu ve předu, měli by byt stejné, co se týče přeskládavání auta do jiné kastle tak já bych do toho podruhé nešel...nemá to cenu. mrknout se na dveře jestli škvíra u zámků je stále stejná.
Dacan
 
Příspěvky: 149
Registrován: 24 led 2015, 16:18

Re: Diagnostika opravitelnosti auta

Příspěvekod Muzzy » 07 říj 2017, 14:53

Nehybnost auta, jak uz tady kluci rikali, je zpusobena zlomenym ulozenim diferaku. Je to soucast zadniho vika a jde budto vymenit nebo zavarit....
S rovnosti kastle uz je to horsi no... Rozmery karoserie, resp. der na uchyceni naprav atd. jdou dohledat na netu, mozna bude i soucasti manualu na mellens.net ;)
Samotny mereni pak nekde na heveru....
A dobry zprava pro tebe - s opravenym vikem difu budes pravdepodobne pojizdnej :)
Obrázek servis & úpravy
Uživatelský avatar
Muzzy
 
Příspěvky: 322
Obrázky: 0
Registrován: 17 bře 2016, 00:05
Bydliště: Praha

Re: Diagnostika opravitelnosti auta

Příspěvekod moah » 18 říj 2017, 18:51

Takže diferák opravdu zlomen. Všem díky za rady, už to pomalu procesuju na opravu. Lehl jsem dneska pod auto a vizuálně to od nápravnice dopředu na kaši není, doopravdy se to zjistí po oměření, které příjde na řadu až na heveru.

Každopádně mi vysvětlete jednu věc, jak je možné, že diff nepřišel do kontaktu s ničím a přitom po nárazu zezadu prasknul.. mám podezření na to, že motor zůstal setrvačností na místě zatímco auto jelo a přes kardan poslal ránu do diferáku, a protože je hliník křehký, tak to neustál. Nemám pak zkontorolovat, jestli se náhodou netrhly siláče na motoru? Jinak i rádio vylítlo z přihrádky :shock:
moah
 
Příspěvky: 233
Registrován: 30 čer 2015, 00:09
Bydliště: Praha Nusle

Re: Diagnostika opravitelnosti auta

Příspěvekod michal80 » 18 říj 2017, 20:28

hele, při takové ráně je to na MX5 klasika, že rupne to rameno. Bylo mi to řečeno jako fakt, tak to nezkoumej - to je vlastnost :lol: :lol:
Měl jsem přesně to samé - i to rádio vylítlo z palubky a přervalo kabel od antény ;)
Impreza WRX hatch + S2000 AP1 + ex...MX5_NB_1,8_6.gang
Uživatelský avatar
michal80
 
Příspěvky: 69
Obrázky: 4
Registrován: 05 led 2016, 22:51
Bydliště: Benešovsko

Re: Diagnostika opravitelnosti auta

Příspěvekod evlo » 18 říj 2017, 21:09

Náraz se přenese do celého auta, diferenciál má místo kde se zlomit má, čímž, se malinko energie pohltí a hlavně většina jí navíc zůstane v zadní části auta, jinak by se přes powerplant frame přenesla dopředu auta a ve spoustě případu tě to celé mohlo poslat pod kamion víc než bez zlomení, místo toho aby zadní část fungovala jako efektivní zmačkatelná zóna.
Tak si to představuji já, asi by se na miata.net našel někdo kdo to vysvětlí doopravdy.
evlo
 
Příspěvky: 852
Registrován: 24 zář 2011, 21:12

Re: Diagnostika opravitelnosti auta

Příspěvekod moah » 18 říj 2017, 21:42

Tak sem hodim jeste v uvozovkach vtipnou poznamku - naraz me soupnoul dopredu a ja se prastil bokem do hlavy a tim, ze jsem mel nove sportovni sedacky, tak tak to vzala velka operka a ne ram (brachovi se naposledy postestil prave ten ram), ja neztratil na chvili vedomi a dupnul jsem na brzdu a tim zastavil 20 cm pred projizdejici tramvaji, ktera by me jinak nabrala z boku.

Beru tedy tyto sedacky jako bezpecnostni prvek. Kupujte a montujte sportovni sedacky :)
moah
 
Příspěvky: 233
Registrován: 30 čer 2015, 00:09
Bydliště: Praha Nusle

Re: Diagnostika opravitelnosti auta

Příspěvekod AndrewG » 19 říj 2017, 07:25

Dif praska pre to, ze pocas narazu stojis nabrzde/mas zaradene na 99percent. Pri velkej rane moze presknut aj bez toho, ale praskaju tie diferaky aj pri tukancoch v kolonach ked stojis na brzde

Btw miata je v predu prirodzene uzsia o cca 17mm dokopy tak sa nedes ak nameras zadok sirsi
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58


Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 105 návštevníků