Stránka 1 z 2

Cívky, modul zapalování 1.6 NB (NBFL)

PříspěvekNapsal: 19 pro 2017, 13:41
od PetrT2.0
Zdravím,
mám takový asi známý problém...odcházejí mi cívky na 1.6 NB (cuká kolem 1700-2000 otáček a málo plynu). Podotýkám že mám nové svíčky a kabely Jackson racing.
Samozřejmě nejjednodušší cesta jsou nové z IL za cca 6tis, ale jde mi o to, zda někdo neřešil případnou náhradu.
Buď vyhodit kabely a dát cívku rovnou nad svíčku (typ? cena?), nebo jiný zapalovací modul? (VW na golf 1.6 16v cena 1500 - kamarád má na Saxu VTS a pohoda)

Díky za reakci

Re: Cívky, modul zapalování 1.6 NB (NBFL)

PříspěvekNapsal: 19 pro 2017, 19:42
od Pochtli
Na ebay se dají koupit nové na 1.8 (kupovali jsme je, i s poštovným za cca 2500), jen to musí mít stejný konektory a pak stačí trocha opruzu při přidělávání cívek a přeházení pořadí zapojení káblů od svíček.

Re: Cívky, modul zapalování 1.6 NB (NBFL)

PříspěvekNapsal: 19 pro 2017, 23:35
od elektron
Rovno prerobit na COPs, je to lacnejsie aj krajsie.

Re: Cívky, modul zapalování 1.6 NB (NBFL)

PříspěvekNapsal: 21 pro 2017, 14:12
od PetrT2.0
Tak jsem trochu googlil ohledně toyota coil on plug a potřebný typ cívky se nezdá být problém, i cena je pár stovek za kus, ale sehnat konektor je oříšek, nehledě na to, že zřejmě budu potřebovat ještě víc věcí než jen civky a kabely..

Re: Cívky, modul zapalování 1.6 NB (NBFL)

PříspěvekNapsal: 21 pro 2017, 17:25
od bkralik
Co se týká COPS, tak mám pocit, že Toyotí cívky nejsou úplně vhodné. Když jsem to googlil, tak jsem našel, že dwell sériové jednotky a potřebný dwell pro tyhle Toyotí cops je jiný. Nehledě na to, že je potřeba vyrobit nějaký držák nebo vrtat díry do ventildeklu, aby tam ty cívky držely...

Daleko lepší alternativa se mi zdá COPS kit s cívkama z Hondích motorek. Jako hotovou věc to prodává fab9 (odkaz: https://fab9tuning.com/fab9tuning-plug- ... rsion-kit/ ), ale neměl by problém být poskládat si to sám - jsou to cívky Denso 129700-5150 a Ingnition driver Bosch 0 227 100 211. Ty cívky moc použité sehnat nejdou (jsou z CBR1000RR mezi roky 2008 a 2011), ale ten driver (prakticky to je tranzistor v neprůstřelném balení) se na vrakáčích / allegrech sehnat dá.

Ty Hondí cívky by měly mít výhodu primárně v tom, že Miatí seriový dwell (délka "sepnutí" cívky) je pro ně optimální - nebudou se ani přehřívat (to se děje když je dwellu moc), ani nebudou "podtaktované" (to se děje, když je dwell malý). A zároveň jsou "zastrkovací" - drží ve svíčkovém kanálu a na koncovce svíčky, není potřeba nikde nic vrtat/lepit/bastlit.

Jediný problém se opět s konektorama. Ale ty se sehnat dají na zahraničních eshopech, případně ve větším balení (1000 ks :P ) v Číně - aby se vyplatilo to, tak by se asi musel udělat group-buy na COPS kity :D

Re: Cívky, modul zapalování 1.6 NB (NBFL)

PříspěvekNapsal: 21 pro 2017, 17:47
od Pochtli
Hoši, COPs jsou sice pěkná varianta, ale pokud si sečtete, za kolik ty vaše návrhy dílů stojí, plus doprava a sraní se s tím vším okolo, tak to si už může koupit ty z ILu za šest :lol:
Ty cívky pro 1.8 za ~2500,- v mém autě už jezdí přes rok a v pohodě. Prostě jsem to riskl na základě pár info z netu a díky Mojžovi, který to udělal stejně a prostě to funguje. Asi sem hodím pár fotek z montáže a pokec co a jak, když to tu vidím..

Re: Cívky, modul zapalování 1.6 NB (NBFL)

PříspěvekNapsal: 21 pro 2017, 18:59
od TeeJay
Na druhou stranu problémů s cívkami jsem tu viděl už hodně a než každých pár let kupovat cívky, které zase odejdou za kratší či o něco delší dobu, a k tomu slušný kabely za ne úplně málo peněz, tak radši zainvestuju :) ale já mám NBfl s COPS z výroby, tak to nechám na vás :D

Re: Cívky, modul zapalování 1.6 NB (NBFL)

PříspěvekNapsal: 22 pro 2017, 14:26
od PetrT2.0
Na Hondí COP se mrknu, Toyota COP bych sehnal 1Ks za 360Kč nový (blue print) plech je to nejmenší (dělám v nástrojárně), ale problém je prý (podle zahraničního fóra) v ECU... tak už se v tom začínám ztrácet. :-D

Re: Cívky, modul zapalování 1.6 NB (NBFL)

PříspěvekNapsal: 22 pro 2017, 21:19
od Pochtli
TeeJay: On je taky rozdíl, zda na tom člověk nalítá 2-3 nebo 10+ tisíc km ročně a chce si auto nechat 2 roky nebo do rozpadnutí. V prvním případě stačí řešení "za pár šupů".

Re: Cívky, modul zapalování 1.6 NB (NBFL)

PříspěvekNapsal: 05 led 2018, 11:06
od PetrT2.0
Auto používám jako víkendovku s ročním nájezdem do 4tis. Ovšem plánuju si auto nechat a problém neřešit opět za pár let... Povedlo se mi od kamaráda sehnat prakticky za levno funkční cívky z NB 1.8, takže se pustím do předělání a uvidíme.
Každopádně díky za tipy a rady.