Oměření rozměrů tlumičů Bilstein

Re: Oměření rozměrů tlumičů Bilstein

Příspěvekod froxic » 26 bře 2018, 22:12

TeeJay píše:Řešením pro tebe jsou dorazy nebo podložky pod pružiny (úplně na zemi to stejně nepotřebuješ), ideálně oboje, vsadím se, že se pak chování tlumičů zlepší.


No kdybych dával už jiné dorazy, tak by asi bylo za vhodno to předělat na coilover.

http://5xracing.com/i-20921922-5x-racin ... ry:1231717

Kit includes: two 36mm front bump stops with your choice of density (soft, medium, hard), two 46mm "comfort" bump stops for the rear

Sport Yellow (soft) Kits: The Yellow kits contain our special 100 in/lb Yellow (soft) 36mm bump stops, which are designed for drivers who desire a comfortable ride quality and want the car to have slightly less bias towards understeer then the factory intended, but still understeer at the limit. Best suited for those who daily drive and have a lowered suspension mostly for looks, but want to have a comfortable ride
Sport Blue (medium) Kits: The Blue kits contain our special 200 in/lb Blue (medium) 36mm bump stops which are designed for drivers who desire a sporty ride quality. Best "all-around" choice suitable for street/sport/auto-x use. These will bias the car more towards a neutral balance and are perfect for an enthusiastic driver who wants to drive spirited, but maintain a more compliant ride quality for the majority of driving time
Sport Black (Hard) Kits: The Black kits contain our special 300 in/lb Black (hard) 36mm bump stops which are designed for a driver who desires the ability to "throw the car around" better, perhaps during an auto-x event or track event. These kits are replicas of the original Fat Cat Sport kits, which were best suited for those who want to balance the car towards having more oversteer, counteracting the natural built-in tendency of the Miata to want to understeer.

Asi stačí ten soft / Yellow kit ne?
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 284
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: Oměření rozměrů tlumičů Bilstein

Příspěvekod Muzzy » 26 bře 2018, 23:01

Rada je to prave velice dobra, i kdyz chapu, ze jeji strucnost muze pusobit drazdive. Uz jsem to na foru psal, ale asi nikde to neni vsechno pokupe, takze tady Vaskovi jeste trochu zasvinime vlakno na tema bilstein a prokit :roll:

moje vlastni zkusenost s bilstein B8 a eibach prokit:
Muzzy píše:...auto mi sedlo brutalne nizko, na vypukly silnici jsem skrtal brichem a hlavne chod tlumice byl extremne kratky - cca 2 cm vpredu a 3 cm vzadu. Je jasny, ze jsem jezdil pri sebemensi nerovnosti po dorazech...

Muzzy píše:...Eibach pro-kit pruzina je vzhledem ke svemu snizeni moc mekka. Zbyly chod tlumice tedy nedokaze efektivne zvladnout a dochazi k castemu propruzeni na dorazy - to si myslim, ze neni o vnimani spravne funkce, ale o jasne disfunkci. Ostatne uz jsem se setkal i se situaci, ze se doraz vlastne na tlumic uz ani nevejde...

Pro stouraly dodavam, ze se jedna o kompletni NB set (tlumic, pruzina, horni ulozeni) na NA karoserii....

A dalsi na toto tema, tentokrat z FlyinMiata:
Mike Usrey píše:We don’t recommend the Miata specific Eibach Pro kit for Miatas as the spring rates are not adequate enough to keep the weight of a Miata from blowing through its available suspension travel. Since you have adjustable shocks that are able to handle higher spring rates, it would be a better match to choose something closer to rates that we use with our springs.

Mike Usrey píše:It’s been a long time since we’ve tried the Miata specific Eibach pro spring kit here at FM but from what we experienced, they used too soft a spring rate for too low a ride height. This means that they would allow the Miata to blow through all of its available compression travel and end up on the bump stops the majority of the time. It just wasn’t a very good combination of rates and lengths for what they were advertised to do. If you’re looking for low but don’t care about ride quality, then they will certainly lower the car at the expense of a decent ride.


Ve zkratce tedy Mike z FM tvrdi to same, co jsem si vyzkousel i ja. Prokit ma na svoje snizeni velmi maly springrate a dochazi velice casto k propruzeni na doraz, resp. k jizde primo po dorazu po vetsinu doby. Aftermarket Bilstein tlumice to jeste umocnuji svymi vlastnostmi, tedy nizzsi komprese a vysoky rebound, a tim sklonem ke skladani komprese pri prejizdeni navazujicich nerovnosti. A prave vyssi springrate je to, co tomu zabrani (mimo nesmyslne vysky auta i temer nuloveho chodu tlumice).
Doraz v tomto pripade vlastne funguje jako pritvzeni pruziny, protoze je v akce vlastne porad.... Pomohou podlozky pod pruzinu od Vaska, pripadne i toto jeho reseni, prijde mi ale zbytecny zachranovat nesmyslnou pruzinu dalsima pridanyma vecma, ani nemluve o prodlouzenych hornich ulozenich ;)

Jeste dodam poznamku k B12 a B14 setu - sam nechapu, jak muzou tyhle sety fungovat a osobne jsem jeste zadny na aute nevidel. Vysvetlit mi to ovsem nedokazal ani nikdo z Eibach / Bilstein :lol:

Adekvatni springrate k bilsteinum se bude blizit FM springsetu (318/233), pripadne 375/250, ktery pouziva Ground Control. Velkym pomocnikem pri reseni podvozku jsou tabulky od Shaikha z FatCatMotorsport, ale samozrejme vlastni zkusenost je nakonec stejne potreba...
Obrázek servis & úpravy
Uživatelský avatar
Muzzy
 
Příspěvky: 299
Obrázky: 0
Registrován: 17 bře 2016, 00:05
Bydliště: Praha

Předchozí

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků