Klepání v motoru - MX NB 1,6, RV 1999

Re: Klepání v motoru - MX NB 1,6, RV 1999

Příspěvekod TeeJay » 30 bře 2018, 19:51

V servisu si neumí poradit? :)

Nevím, jestli to je na 1.6 stejné jako na 1.8, ale za předpokladu, že jo, tak se vana nijak nevyhakuje. Jen když povolíš všechny šroubky a odlepiš silikon, musíš dát pozor na baffle plate (takovej plech, kterej dělá pro olej přepážku, aby se tak nepřelíval), jehož boční úchyty sedí na silikonu mezi vanou a blokem. Je přišroubovanej pak dalšími šrouby ve vaně, takže musíš dostat dolů nejdřív jen vanu a pak až ten plech. Dobře je to vidět tady na videu - https://www.youtube.com/watch?v=T9W4cjaNUdw
Měrka na olej je tam jen zaražená na o-kroužku, zatáhni silou :)

Haha, poslední otázka mě trošku zarazila. No, buď sundáš nápravnici nebo vyndáš motor. A nebo ho aspoň přizvedneš. :) S motorem venku na stojanu se to dělá nejlíp a vzhledem k tomu, jakej máš problém, by "motor ven" byla první věc, co bych udělal, usnadní ti to život.
Nejsnazší i nejlevnější řešení je koupit novej motor a dát ho tam. Motory pro NA/NB jsou levné a 1.6 obzvlášť. Teda pokud to není nějaká směšná závada jako málo oleje.
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Klepání v motoru - MX NB 1,6, RV 1999

Příspěvekod Jirkasiz » 31 bře 2018, 17:53

Ale umí :D
Jde o to, že na tom pracuje člověk, který dělá v offiko servisu škoda, takže tenhle motor nezná. Takže pár rad se hodí.
Prý jako první zkusíme vyměnit šály na klice a pak se uvidí.
Přizvednutí motoru nestačilo, takže sundáme nápravnici, koukneme na šály a uvidíme. Pokud to budou ony, tak super, pokud ne, tak tímto poptávám motor na NB 1,6 případně 1.8 :| :)
Jirkasiz
 
Příspěvky: 12
Registrován: 06 led 2018, 15:54

Re: Klepání v motoru - MX NB 1,6, RV 1999

Příspěvekod AndrewG » 01 dub 2018, 11:36

ako tu už par krat padlo, čokolvek čo treba robiť na motore od spodu = motor von.
Je to najjednoduchšie a zaberie to najmenej času :)
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Klepání v motoru - MX NB 1,6, RV 1999

Příspěvekod Muzzy » 03 dub 2018, 16:55

Pridam se ke kolegum..... Sice dle mazda manualu na sundani vany staci zavesit motor s svesit napravnici (aby k vane byla vule 4" myslim?), ale priklanim se k varinte vyndat motor - bude to rychlejsi reseni a pro inspekci lozisek bude umisteni motoru na drzak mnohem pohodlnejsi...
Obrázek servis & úpravy
Uživatelský avatar
Muzzy
 
Příspěvky: 322
Obrázky: 0
Registrován: 17 bře 2016, 00:05
Bydliště: Praha

Re: Klepání v motoru - MX NB 1,6, RV 1999

Příspěvekod Jirkasiz » 03 dub 2018, 21:23

Tak aktualizace stavu.
Nakonec jsme tedy svěsili nápravu, vanu sundali. Byla chycená šála na 4tém válci. Klika je OK. Naštěstí auto hned stálo.

Takže výměna všech.

Zašel jsem do Mazdy, kde byly nedostupné. Teď čekám, než dorazí neoriginální. Problém pravděpodobně v nedostatku oleje, takže jsem debil já a ne motor. ;)
Jak je to možné, když se nerozsvítila kontrolka a tlak mazání byl OK?

Tak doufám, že po složení bude vše ok :)
Jirkasiz
 
Příspěvky: 12
Registrován: 06 led 2018, 15:54

Re: Klepání v motoru - MX NB 1,6, RV 1999

Příspěvekod TeeJay » 03 dub 2018, 21:51

Kontrolka se při nedostatku oleje nerozsvítí, tohle není Octávka :D ale bylo by to fajn, to souhlasím. U tlaku ti jen spadne ručička, ale jednak si toho musíš všimnout a jednak ti motor musí jet úplně na sucho, aby tlak klesnul tak zásadně, aby ručička spadla - na to doporučuju viewtopic.php?f=6&t=4794, ten šajn nepřehlídneš.

A za cenu šál z Mazdy bys mohl mít už komplet funkční motor, byť jetej :D kolik stojí aftermarket netuším.

Koukej se pravidelně pod kapotu na stav oleje (jo, občas to chce 4 měření, abys z toho byl moudrej) a před okruhem dolej na full a bude to ok :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Předchozí

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 103 návštevníků

cron