NA 85kw: Na volnoběh točí přes 1000, proč?

NA 85kw: Na volnoběh točí přes 1000, proč?

Příspěvekod Renee » 28 bře 2018, 18:37

Moje NAčko na mě už delší dobu hraje takovou srandu:

Po zahřátí občas začne z ničeho nic točit na volnoběh nějakých 1100 až 1200 otáček. Nedělá to vždy.

Většinou to proběhne tak že stojím třeba na semaforu, motor jede v klidu na těch 700-800 jak by člověk čekal, a pak najednou aniž bych cokoliv udělal, otáčky vyjedou nad 1000 a zůstanou tam. Zbytek jízdy se už pod 1000 nevrátí, až po vychladnutí a studeném startu jede zas jak by člověk čekal. Zastudena si přitočí, a jak se po minutce zahřeje tak zas jede v pohodě 700-800 až do dalšího náhodného roztočení.

Teploměr ukazuje teplotu tak nějak jako obvykle, ručka teploměru nijak nekolísá.

Stává se to nepravidelně už přes půl roku, občas to dělá celý týden každou jízdu, občas třeba měsíc klid.

Neznáte někdo takový problém, nemáte tušení co s tím může bejt, co mám vyměnit? :D

Děkuju.
1993 NA 1.6 85kW. 6q, 4.1 torsen, MeisterR. How did that happen?
Renee
 
Příspěvky: 961
Registrován: 18 čer 2016, 09:29
Bydliště: Praha

Re: NA 85kw: Na volnoběh točí přes 1000, proč?

Příspěvekod anubisares » 28 bře 2018, 19:28

Renee píše:Moje NAčko na mě už delší dobu hraje takovou srandu:

Po zahřátí občas začne z ničeho nic točit na volnoběh nějakých 1100 až 1200 otáček. Nedělá to vždy.

Většinou to proběhne tak že stojím třeba na semaforu, motor jede v klidu na těch 700-800 jak by člověk čekal, a pak najednou aniž bych cokoliv udělal, otáčky vyjedou nad 1000 a zůstanou tam. Zbytek jízdy se už pod 1000 nevrátí, až po vychladnutí a studeném startu jede zas jak by člověk čekal. Zastudena si přitočí, a jak se po minutce zahřeje tak zas jede v pohodě 700-800 až do dalšího náhodného roztočení.

Teploměr ukazuje teplotu tak nějak jako obvykle, ručka teploměru nijak nekolísá.

Stává se to nepravidelně už přes půl roku, občas to dělá celý týden každou jízdu, občas třeba měsíc klid.

Neznáte někdo takový problém, nemáte tušení co s tím může bejt, co mám vyměnit? :D

Děkuju.


Mě tohle u NBFL dělal alternátor který přebíjel. Po dobití baterie se zvedli otáčky na volnoběh a zároveň
rozsvítila kontrolka dobíjení, bylo mi řečeno že řídíci jednotka vyhodnotila že je dobito. Starši jednotky prej kontrolku
rozsvítit neumí, nevím...Strašne blbě se stím jezdí. ;)
anubisares
 
Příspěvky: 18
Registrován: 04 úno 2017, 21:13

Re: NA 85kw: Na volnoběh točí přes 1000, proč?

Příspěvekod Renee » 28 bře 2018, 19:57

Kontrolku mně to nerozsvítí, ale myšlenka zajímavá. Pomohlo ti altík vyměnit?

Jezdí se s tím docela normálně, přijde mi že akorát otáčky padají dost zvláštním způsobem, resp. od tak 2000-1500 to jde dolů dost pomalu a kolísavě, ael to za jízdy moc nevadí. Spíš je fakt na prd v tom stát protože auto na těch 1100 duní, vibruje, dělá strašnou nepohodu :D

Jo, a vyblikám fault code 3, může to s tím mít spojitost?
1993 NA 1.6 85kW. 6q, 4.1 torsen, MeisterR. How did that happen?
Renee
 
Příspěvky: 961
Registrován: 18 čer 2016, 09:29
Bydliště: Praha

Re: NA 85kw: Na volnoběh točí přes 1000, proč?

Příspěvekod anubisares » 28 bře 2018, 20:20

Renee píše:Kontrolku mně to nerozsvítí, ale myšlenka zajímavá. Pomohlo ti altík vyměnit?

Jezdí se s tím docela normálně, přijde mi že akorát otáčky padají dost zvláštním způsobem, resp. od tak 2000-1500 to jde dolů dost pomalu a kolísavě, ael to za jízdy moc nevadí. Spíš je fakt na prd v tom stát protože auto na těch 1100 duní, vibruje, dělá strašnou nepohodu :D

Jo, a vyblikám fault code 3, může to s tím mít spojitost?

Jako jo, jezdilo se s tím normálně akorát na křižovatkách nepříjemný.
Byl to repas kterej jsem koupil. Pak jsem tady na fóru pořídil jetej a od té doby klid :D
Jinak se v elektrice ani autoelektrice bohužel nevyznám :cry:
anubisares
 
Příspěvky: 18
Registrován: 04 úno 2017, 21:13

Re: NA 85kw: Na volnoběh točí přes 1000, proč?

Příspěvekod Blix » 29 bře 2018, 08:58

Renee píše:Moje NAčko na mě už delší dobu hraje takovou srandu:

Po zahřátí občas začne z ničeho nic točit na volnoběh nějakých 1100 až 1200 otáček. Nedělá to vždy.

Většinou to proběhne tak že stojím třeba na semaforu, motor jede v klidu na těch 700-800 jak by člověk čekal, a pak najednou aniž bych cokoliv udělal, otáčky vyjedou nad 1000 a zůstanou tam. Zbytek jízdy se už pod 1000 nevrátí, až po vychladnutí a studeném startu jede zas jak by člověk čekal. Zastudena si přitočí, a jak se po minutce zahřeje tak zas jede v pohodě 700-800 až do dalšího náhodného roztočení.

Teploměr ukazuje teplotu tak nějak jako obvykle, ručka teploměru nijak nekolísá.

Stává se to nepravidelně už přes půl roku, občas to dělá celý týden každou jízdu, občas třeba měsíc klid.

Neznáte někdo takový problém, nemáte tušení co s tím může bejt, co mám vyměnit? :D

Děkuju.


Pokud to máš mechanicky v pořádku - když zkusíš zavřít klapu manuálně nic se nezmění tak:
- Nastav si volnoběh (TEN - GND, šroubek)
- Propípej si zda ti funguje čidlo spojky, čidlo neutrálu, TPS a pak i kalibraci TPS

Fault 3 je vada CAS sensoru, což je zvláštní pokud to jezdí :D
1991 Mazda Miata (US)
Blix
 
Příspěvky: 73
Obrázky: 1
Registrován: 14 zář 2017, 07:38
Bydliště: Ostrava

Re: NA 85kw: Na volnoběh točí přes 1000, proč?

Příspěvekod Renee » 29 bře 2018, 13:00

Volnoběh šteluju vždycky tím šroubkem, bez spojování TEN a GND, ale už mám ten šroub zašroubovanej tak že to víc moc nejde. :D A hlavně když to ještě dotáhnu tak při normálním volnoběhu - než jí rupne v kouli - točí třeba 500 a chcípá. Tomu zbytku cos napsal jsem nerozuměl. Jak se ty věechny věci řeknou anglicky abych si to mohl vygooglit? :)

A ano, co jsem z internetu vyrozuměl tak skutečně by to s chybou 3 nemělo jet, tak na to radši nesahám, aby jí to nedošlo :D
Podle všeho se nějak vysírá kabeláž k CASu, ale na to fakt nemám rozum, abych tohle šteloval sám. Můžu vyndat konektor a pofoukat do něj jako do cartridge z gameboys a to je tak všechno.
1993 NA 1.6 85kW. 6q, 4.1 torsen, MeisterR. How did that happen?
Renee
 
Příspěvky: 961
Registrován: 18 čer 2016, 09:29
Bydliště: Praha

Re: NA 85kw: Na volnoběh točí přes 1000, proč?

Příspěvekod Blix » 03 dub 2018, 23:31

Renee píše:Volnoběh šteluju vždycky tím šroubkem, bez spojování TEN a GND, ale už mám ten šroub zašroubovanej tak že to víc moc nejde. :D A hlavně když to ještě dotáhnu tak při normálním volnoběhu - než jí rupne v kouli - točí třeba 500 a chcípá. Tomu zbytku cos napsal jsem nerozuměl. Jak se ty věechny věci řeknou anglicky abych si to mohl vygooglit? :)

A ano, co jsem z internetu vyrozuměl tak skutečně by to s chybou 3 nemělo jet, tak na to radši nesahám, aby jí to nedošlo :D
Podle všeho se nějak vysírá kabeláž k CASu, ale na to fakt nemám rozum, abych tohle šteloval sám. Můžu vyndat konektor a pofoukat do něj jako do cartridge z gameboys a to je tak všechno.


Neutral switch, clutch switch - stačí to propípat multimetrem ze spojkového čidla jsou v serii. ECU přes ně zjistí zda má volnoběhovat.

TPS switch, TPS switch calibration, stačí k tomu taky multimetr a listová měrka. Podle TPS auto ECU zjistí zda je ve velonoběhu nebo má plný kotel.

Jinak já to po spojení TEN a GND taky pod 1000 nedostanu :/
1991 Mazda Miata (US)
Blix
 
Příspěvky: 73
Obrázky: 1
Registrován: 14 zář 2017, 07:38
Bydliště: Ostrava

Re: NA 85kw: Na volnoběh točí přes 1000, proč?

Příspěvekod buteo » 04 dub 2018, 06:48

No, já s podobným problémem u NB 1,8 r.2000 žiju už dost dlouho - viz. topik zde v "Technika MX-5": viewtopic.php?f=4&t=5479
A zatím jsem nikam nepokročil, od posledního příspěvku jsem se o nic dalšího nepokusil.
Na elektriku jsem blbej, takže asi budu muset najít nějakého odborníka.
(Fernie, kdy že máš čas? ;) )
buteo
 
Příspěvky: 928
Registrován: 23 úno 2012, 14:02

Re: NA 85kw: Na volnoběh točí přes 1000, proč?

Příspěvekod Fernie » 04 dub 2018, 09:10

Někdy v květnu bych mohl mít v diáři volno :D
Rudá Potvora - NA6, BP, ILmotorsports header, 6q, LSD, MeisterR ZetaCRD.
NA OEM+ DRL - viewtopic.php?f=6&t=5043
http://www.autickar.cz
Fernie
 
Příspěvky: 1027
Registrován: 11 dub 2012, 17:39
Bydliště: Br-no, Br-nein

Re: NA 85kw: Na volnoběh točí přes 1000, proč?

Příspěvekod Renee » 04 dub 2018, 10:02

Dnes se snad zadaří vyměnit to zadní čidlo teploty chladiva, jedu kvůli tomu za Muzzym protože nedokážu oddělat cívky :D Tak doufám že mám v tašce správné čidlo.
Tobě to sice nepomohlo ale doufat můžu :D Já si ale myslím že mně ventilátor furt neběží. Pravda že v tom jsem se nehrabal. Zatím.

Omlouvám se obyvatelstvu fóra za prakticky duplicitní vlákno.
1993 NA 1.6 85kW. 6q, 4.1 torsen, MeisterR. How did that happen?
Renee
 
Příspěvky: 961
Registrován: 18 čer 2016, 09:29
Bydliště: Praha


Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 101 návštevníků