přehřívání NA8

Re: přehřívání NA8

Příspěvekod Akydam » 20 dub 2018, 16:40

petan_250 píše:NBFL 1.8, po stani cca 5-10min mi vetraky spinaji take (teplota okoli kome 20st). Mam vetsi Al chladic, chladici okruh vyplachnuty (vycisteny) nikam se nic netlaci atd atd jako u Tebe. Po minute behu sahary se zas vypne a vrni si spokojene cca dalsich 5-10min nez se sepne znova.
Asi to bude normalni.


Me proste jen nejde do hlavy proc to neudrzi na miste ten ukazatel na 90ti stupnich. Prijde mi jakoby se pri stani delo neco pozde, jestli je vidni pumpa treba zanesena srackama, proroze jsem z toho vyplach fakt humus. Nebo jestli termostat nespina moc pozde. Mel jsem ho venku a otvira se, ale teplotu jsem moznost zmerit nemel. Nebo jestli cidlo sahary neni nejaky pomateny. Prijde mi to proste divny, protoze mi to nedelala sni jedna mx5tka.
Akydam
 
Příspěvky: 80
Registrován: 27 led 2016, 00:39

Re: přehřívání NA8

Příspěvekod evlo » 20 dub 2018, 20:19

jak pisu, nejpravedpodobnejsi je, ze se v tom nekdo vrtal a zrusil optimalizaci ukazatele a ukazuje ted realnou teplotu. Coz mimochodem treba ten u NA6 dela vzdy u NA8 to lidi nejak resi odpory nebo cim. Uzivatel Gramo, tady z fora, ma tak upravenou NB a taky to ukazuje desive teploty v pripade, kdy by auto bez upravy ukazovalo neco malo pod 1/2.

Snad tu fernie doplni jak to ukazuje u NA6, vim, ze olej mu tam lita a ukazuje realne hodnoty.
evlo
 
Příspěvky: 852
Registrován: 24 zář 2011, 21:12

Re: přehřívání NA8

Příspěvekod Akydam » 20 dub 2018, 22:09

evlo píše:jak pisu, nejpravedpodobnejsi je, ze se v tom nekdo vrtal a zrusil optimalizaci ukazatele a ukazuje ted realnou teplotu. Coz mimochodem treba ten u NA6 dela vzdy u NA8 to lidi nejak resi odpory nebo cim. Uzivatel Gramo, tady z fora, ma tak upravenou NB a taky to ukazuje desive teploty v pripade, kdy by auto bez upravy ukazovalo neco malo pod 1/2.

Snad tu fernie doplni jak to ukazuje u NA6, vim, ze olej mu tam lita a ukazuje realne hodnoty.


No ja ti nevim, zda se mi nepravdepodobne, ze by to tam nekdo udelal.
Akydam
 
Příspěvky: 80
Registrován: 27 led 2016, 00:39

Re: přehřívání NA8

Příspěvekod Robo96 » 21 dub 2018, 20:43

dva odpory + jedna dioda, namiesto jednoho original odporu, skus porovnat, mozno to tam mas spravene
Obrázek
2001 NB2 Brilliant Black 1.6 → 1.8 swap - donor
1995 NA2 Brilliant Black 1.6 → full NB2 1.8 swap.. hotovo
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 971
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08

Re: přehřívání NA8

Příspěvekod vhml » 21 dub 2018, 21:11

Porad nejak nechápu kde je problém. Jakože ti vadi ze ti budík ukazuje realnou teplotu?
Vetsina aut od 70 do 110 stupnu ukazuje na budíku 90, prave proto aby se pouhy tupý uživatel zmenam teplot nedivil.
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: přehřívání NA8

Příspěvekod PetrT2.0 » 23 dub 2018, 11:35

Musím se přidat do zajímavé debaty :-D. Pokud máš auto ohřáté (dejme tomu po 10km jízdy) a zastavíš více méně za jakéhokoliv počasí (v létě rychleji), tak se voda v motoru rychle dostane nad 90st (v řádech minut)a někde u 97st spíná sahara (podle čidla), která cca v 93st opět vypne. Pokud nemáš plastový kryt pod motorem (vlastní zkušenost) tak se vzduch ztrácí pod auto a do chladiče jde minimum, což má za následek to, že při zastavení se auto "přehřívá" výrazně dříve (v řádech desítek sekund)...
Dále, nemám udělanou klasickou linearizaci budíku na teplotu vody, ale externí budík (mám teda i reroute a 40mm chladič) a i při hodně svižné jízdě se nedostanu max. na 95st vody a po zastavení se teplota drží dobrých 6-7minut než to začne lézt nahoru.

:-)
NB 1999 1.6 6speed
PetrT2.0
 
Příspěvky: 35
Obrázky: 5
Registrován: 19 úno 2017, 00:04

Re: přehřívání NA8

Příspěvekod Akydam » 24 dub 2018, 16:04

Robo96 píše:dva odpory + jedna dioda, namiesto jednoho original odporu, skus porovnat, mozno to tam mas spravene
Obrázek


Kde to mam prosimte hledat? :D
Akydam
 
Příspěvky: 80
Registrován: 27 led 2016, 00:39

Re: přehřívání NA8

Příspěvekod Akydam » 24 dub 2018, 16:07

PetrT2.0 píše:Musím se přidat do zajímavé debaty :-D. Pokud máš auto ohřáté (dejme tomu po 10km jízdy) a zastavíš více méně za jakéhokoliv počasí (v létě rychleji), tak se voda v motoru rychle dostane nad 90st (v řádech minut)a někde u 97st spíná sahara (podle čidla), která cca v 93st opět vypne. Pokud nemáš plastový kryt pod motorem (vlastní zkušenost) tak se vzduch ztrácí pod auto a do chladiče jde minimum, což má za následek to, že při zastavení se auto "přehřívá" výrazně dříve (v řádech desítek sekund)...
Dále, nemám udělanou klasickou linearizaci budíku na teplotu vody, ale externí budík (mám teda i reroute a 40mm chladič) a i při hodně svižné jízdě se nedostanu max. na 95st vody a po zastavení se teplota drží dobrých 6-7minut než to začne lézt nahoru.

:-)


Plastový kryt mám. Mám nový chladič, dal jsem i nové víčko protože jsem měl uplně měkký hadice. Dal jsem nový čidlo vody. Zdá se, že sahara spíná trochu dřív než předtím, ale pořád to ukazuje pře půlku. Tak je teda třeba možný, že se v otm někdo vrtal a ukazuje to reálnž hodnoty místo toho aby to v určitym rozmezí zustalo uprostred. Nikdy to nevaří, netlčí to vodu nebo tak. Za jízdy se to srovná a je to ok. Budu dělat rozvody, tak dám novou pumpu a rovnou i termostat. Pak už tu není nic k měnění. A pokud se to nezmění smířim se s tim. :D
Akydam
 
Příspěvky: 80
Registrován: 27 led 2016, 00:39

Re: přehřívání NA8

Příspěvekod Robo96 » 24 dub 2018, 16:36

ta modifikacia sa robi priamo na budiku vody, takze pokial nemas ako odsledovat pohyb budiku vs realna teplota a porovnat s obrazkom (napr z OBD co ale NA nema, alebo druhym cidlom teploty vody), tak potom jedine vytiahnut budiky von z pristrojovky a pozriet na budik vody ci tam mas spravenu linearizaciu alebo nie (tj, original tam ma jeden odpor na kontaktoch, linearizacia su dva odpory a jedna dioda) :)
2001 NB2 Brilliant Black 1.6 → 1.8 swap - donor
1995 NA2 Brilliant Black 1.6 → full NB2 1.8 swap.. hotovo
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 971
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08

Re: přehřívání NA8

Příspěvekod Akydam » 24 dub 2018, 16:43

Robo96 píše:ta modifikacia sa robi priamo na budiku vody, takze pokial nemas ako odsledovat pohyb budiku vs realna teplota a porovnat s obrazkom (napr z OBD co ale NA nema, alebo druhym cidlom teploty vody), tak potom jedine vytiahnut budiky von z pristrojovky a pozriet na budik vody ci tam mas spravenu linearizaciu alebo nie (tj, original tam ma jeden odpor na kontaktoch, linearizacia su dva odpory a jedna dioda) :)



Jak velký odpor a jaká dioda?
Akydam
 
Příspěvky: 80
Registrován: 27 led 2016, 00:39

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 95 návštevníků

cron