Kotouče vrtané ano/ne

Re: Kotouče vrtané ano/ne

Příspěvekod spooon » 19 čer 2018, 10:56

a jaký výrobce se dá označit za kvalitní? Dříve sem měl na daily drážkovaný tuším Brembo Max, a krom toho že se drážky musely tak 2x ročně čistit s tím žádný problém nebyl. Ale nepociťoval jsem ani nějaký lepší brzdný účinek. Teď už bych se na to vykašlal, ale byl sem ještě mladý, a roli při výběru hrála i estetika, a ne jen funkčnost :-D
spooon
 
Příspěvky: 431
Obrázky: 0
Registrován: 03 kvě 2012, 22:58

Re: Kotouče vrtané ano/ne

Příspěvekod gramo » 19 čer 2018, 11:00

tommybandit: Moje hypotéza je tato:
U motorek jsou ty kotouče dost velké, tam už se nějaká úspora rotující hmotnosti vyplatí a lepší chlazení asi taky.
Na kole se šetří gramy a ty kotoučky jsou dost malé, tak i tady je potřeba je lépe chladit, navíc i odvádět nečistoty, ty díry jsou často větší, než hmota mezi nimi.
Uživatelský avatar
gramo
 
Příspěvky: 666
Registrován: 07 dub 2016, 16:54

Re: Kotouče vrtané ano/ne

Příspěvekod TeeJay » 19 čer 2018, 11:12

V kole auta není kotouč přímo ofukovaný tak jako na kole/motorce, navíc díry jsou téměř vždy mnohem větší než u kotoučů aut a tak význam děrování je úplně někde jinde. Navíc jsou kotouče aut (u MX-5 přední) vnitřně ventilované, což u motorky ani kol neplatí a proto vrtání více postrádá smysl. Auto kotouče navíc musí zastavit mnohem větší masu a kotouče jsou stlačované větší silou.
Takže tohle srovnání bych tu asi radši nepoužíval, je to něco docela jiného :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1379
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Kotouče vrtané ano/ne

Příspěvekod tomybandit » 19 čer 2018, 11:17

Ano ano, aj som to ani nemal v umysle porovnavat, skor len ako zaujimavost ze u aut sa to neuchytilo s vynimkou asi drahsich sportovych aut, tie to maju aj v serii montovane (M-kove BMW a pod)
Punk´s Not Dead
Uživatelský avatar
tomybandit
 
Příspěvky: 296
Registrován: 01 čer 2014, 10:20

Re: Kotouče vrtané ano/ne

Příspěvekod Blix » 19 čer 2018, 12:32

tomybandit píše:Ano ano, aj som to ani nemal v umysle porovnavat, skor len ako zaujimavost ze u aut sa to neuchytilo s vynimkou asi drahsich sportovych aut, tie to maju aj v serii montovane (M-kove BMW a pod)


Prostě to vypadá cool a nějaké další výhody to dneska už moc nepřináší.

Na motorce to taky bude hlavně kvůli vzhledu, stejně jako zubaté kotouče. Čistící schopnosti jsem na enduru nějak nepozoroval a s chlazením to na tom předním kole snad nemůže být problém.

Teď jsem si vzpomněl na jednu výhodu, dával jsem do té díry v kotouči kladku jako zámek kotouče :D
1991 Mazda Miata (US)
Blix
 
Příspěvky: 38
Obrázky: 1
Registrován: 14 zář 2017, 07:38
Bydliště: Ostrava

Re: Kotouče vrtané ano/ne

Příspěvekod mojžo » 21 čer 2018, 19:03

Jedno z mojich áut je Audi A2 TDI, na ktorom som menil 1000 km jazdené kotúče (čiže nové) za vŕtané. Dôvod - dostal som ich ako obchodnú vzorku, tak prečo nie, inak by som to sám nekúpil.

Čiže nové za nové, žiadna zmena zo starých hnojov za nové.

Presvedčilo ma to veľmi veľmi. Maximálna brzdná sila je taká istá, auto ale výrazne skôr brzdí, je to veľmi príjemné a určite by som to namontoval znova.
Proste počiatočný brzdový účinok nastáva skôr.

Za mňa áno
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 888
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Předchozí

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam a 16 návštevníků

cron