Stránka 1 z 2

Kotouče vrtané ano/ne

PříspěvekNapsal: 16 čer 2018, 12:33
od Kulczik
Ahoj chci se zeptat na kotouče všeobecně, vrtané -vypadá to jako velká paráda - je to k něčemu? Kamarád mechanik mi řikal u piva že je to k ničemu, že když to přidá 1% k uchlazení/účinosti, tak je to moc.. chci se zeptat na plusy a mínusy.? jde o výrobce? Kvalitu? Má cenu investovat? Diky

Re: Kotouče vrtané ano/ne

PříspěvekNapsal: 16 čer 2018, 13:16
od TeeJay
Nemá to cenu, jsou dražší, nabízí menší třecí plochu, více opotřebovávají destičky a hlavně trpí na mikropraskliny. A k tomu jsou dražší.
Druhá možnost jsou drážkované, ty smysl dávají o poznání větší, ale investice je to taky na zvážení.

Re: Kotouče vrtané ano/ne

PříspěvekNapsal: 16 čer 2018, 17:39
od peca
Ono to vrtani je tam kvuli redukci hmotnosti, ne kvuli lepsimu brzdnemu ucinku. U tak malych brzd to imho nema cenu.

Re: Kotouče vrtané ano/ne

PříspěvekNapsal: 16 čer 2018, 20:46
od Mike
No ono těch důvod děr, respketive drážkování je víc, ale to že to na normální ježdění je jedno, tak to platí.

Re: Kotouče vrtané ano/ne

PříspěvekNapsal: 17 čer 2018, 09:10
od Myso109
Vrtane kotuce som riesil par rokov dozadu, ked som mal Imprezu WRX. Vsetci s ktorymi som sa o tom bavil, ci uz mechanici, alebo ludia jazdiaci na Imprezach, zhodne tvrdili ze to je hovadina na bezne jazdenie, pripadne nejake to obcasne blbnutie na slalome, kopci... Ze ak vrtane alebo drazkovane kotuce tak uz naozaj kvalitne a k tomu samozrejme aj kvalitne ostatne komponenty brzd. To uz su vacsinou zalezitosti na zavodne pouzitie. Ono vacsina tych lacnejsich vrtanych a drazkovanych kotucov je robena skor na efekt a v konecnom dosledku s nimi moze byt viac komplikacii ako uzitku. Kamarat daaavno pradavno kupil vrtane kotuce na svojho vytuneneho Favorita :lol: A bola to hruza des, zvlnili sa a jeden mu aj pomerne rychlo praskol...

Re: Kotouče vrtané ano/ne

PříspěvekNapsal: 17 čer 2018, 16:57
od spooon
a jaký to teda má ještě výhody? Chlazení, redukce hmotnosti a ještě něco?

Re: Kotouče vrtané ano/ne

PříspěvekNapsal: 18 čer 2018, 08:05
od Blix
spooon píše:a jaký to teda má ještě výhody? Chlazení, redukce hmotnosti a ještě něco?


Kdysi se ve sportu používaly vrtané kotouče protože se destičky odpařovaly a mezi destičkou a kotoučem vznikala vrstva plynů. Což samozřejmě snižovalo účinnost. Dnešní desky tohle nedělají takže jsou tam ty díry spíš na okrasu.

Re: Kotouče vrtané ano/ne

PříspěvekNapsal: 18 čer 2018, 14:58
od Winie
S čím musím na 100% souhlasit, tak je využitelnost v běžném provozu.
Vrtané kotouče na běžné ježdění jsou naopak horší než plné - mají nižší brzdný účinek díky menší styčné ploše. A k tomu hučí jako prase a musí se čistit.
Naopak při agresivním a dlouhotrvajícím brzdění je jejich hlavní výhoda právě v odvodu tepla a lepším chlazení, ale také v udržování destiček v dokonalé kondici a tvaru.

To o kondici destiček platí také u drážkovaného kotouče.
Další věc je výrobce kotouče. Tady víc než kdy jindy platí, že čím víc noname výrobce, tím větší problémy kotouč nese sebou. Mikroprasklinky a "falešné" větrání jsou běžné u levných kotoučů.
Ale tradiční kvalitní výrobci to umí udělat dobře a s vysokou životností.

Re: Kotouče vrtané ano/ne

PříspěvekNapsal: 19 čer 2018, 00:55
od Kulczik
Dobrá díky

Re: Kotouče vrtané ano/ne

PříspěvekNapsal: 19 čer 2018, 10:35
od tomybandit
Inak je zaujimave ze vyrobcovia motocyklov kedysi v 70-80 rokoch pouzivali plne kotuce a dnes nie su nikde ani na skutroch, dokonca ani na bicykloch. ;)