Stránka 2 z 2

Re: Kotouče vrtané ano/ne

PříspěvekNapsal: 19 čer 2018, 10:56
od spooon
a jaký výrobce se dá označit za kvalitní? Dříve sem měl na daily drážkovaný tuším Brembo Max, a krom toho že se drážky musely tak 2x ročně čistit s tím žádný problém nebyl. Ale nepociťoval jsem ani nějaký lepší brzdný účinek. Teď už bych se na to vykašlal, ale byl sem ještě mladý, a roli při výběru hrála i estetika, a ne jen funkčnost :-D

Re: Kotouče vrtané ano/ne

PříspěvekNapsal: 19 čer 2018, 11:00
od gramo
tommybandit: Moje hypotéza je tato:
U motorek jsou ty kotouče dost velké, tam už se nějaká úspora rotující hmotnosti vyplatí a lepší chlazení asi taky.
Na kole se šetří gramy a ty kotoučky jsou dost malé, tak i tady je potřeba je lépe chladit, navíc i odvádět nečistoty, ty díry jsou často větší, než hmota mezi nimi.

Re: Kotouče vrtané ano/ne

PříspěvekNapsal: 19 čer 2018, 11:12
od TeeJay
V kole auta není kotouč přímo ofukovaný tak jako na kole/motorce, navíc díry jsou téměř vždy mnohem větší než u kotoučů aut a tak význam děrování je úplně někde jinde. Navíc jsou kotouče aut (u MX-5 přední) vnitřně ventilované, což u motorky ani kol neplatí a proto vrtání více postrádá smysl. Auto kotouče navíc musí zastavit mnohem větší masu a kotouče jsou stlačované větší silou.
Takže tohle srovnání bych tu asi radši nepoužíval, je to něco docela jiného :)

Re: Kotouče vrtané ano/ne

PříspěvekNapsal: 19 čer 2018, 11:17
od tomybandit
Ano ano, aj som to ani nemal v umysle porovnavat, skor len ako zaujimavost ze u aut sa to neuchytilo s vynimkou asi drahsich sportovych aut, tie to maju aj v serii montovane (M-kove BMW a pod)

Re: Kotouče vrtané ano/ne

PříspěvekNapsal: 19 čer 2018, 12:32
od Blix
tomybandit píše:Ano ano, aj som to ani nemal v umysle porovnavat, skor len ako zaujimavost ze u aut sa to neuchytilo s vynimkou asi drahsich sportovych aut, tie to maju aj v serii montovane (M-kove BMW a pod)


Prostě to vypadá cool a nějaké další výhody to dneska už moc nepřináší.

Na motorce to taky bude hlavně kvůli vzhledu, stejně jako zubaté kotouče. Čistící schopnosti jsem na enduru nějak nepozoroval a s chlazením to na tom předním kole snad nemůže být problém.

Teď jsem si vzpomněl na jednu výhodu, dával jsem do té díry v kotouči kladku jako zámek kotouče :D

Re: Kotouče vrtané ano/ne

PříspěvekNapsal: 21 čer 2018, 19:03
od mojžo
Jedno z mojich áut je Audi A2 TDI, na ktorom som menil 1000 km jazdené kotúče (čiže nové) za vŕtané. Dôvod - dostal som ich ako obchodnú vzorku, tak prečo nie, inak by som to sám nekúpil.

Čiže nové za nové, žiadna zmena zo starých hnojov za nové.

Presvedčilo ma to veľmi veľmi. Maximálna brzdná sila je taká istá, auto ale výrazne skôr brzdí, je to veľmi príjemné a určite by som to namontoval znova.
Proste počiatočný brzdový účinok nastáva skôr.

Za mňa áno