NAcka zlepsenie komfortu jazdy

NAcka zlepsenie komfortu jazdy

Příspěvekod Myso109 » 18 zář 2018, 14:41

Zdravim vospolok, zasa raz som v praci a nejak skapal pes, tak uvazujem nad somarinami...

Mazdu mam uz druhy rok, najazdenych zopar tisic km. Po prekonani uvodnych mensich ci trochu vacsich zadrhelov Mazdicka jazdi v zasade bez problemov. V poslednom case, ked som prestal riesit technicke veci, som asi zacal viac vnimat jazdu samotnu a uvedomil som si, ze by som privital keby bolo auto trochu viac komfortnejsie. Jednym krokom bola vymena platna strechy, to je uz teraz fajn. Dalsia vec ktora znizuje komfort su kozene sedadla na ktorych sa sialene potim, ako som to uz riesil v samostatnej teme, tie sa nakoniec budu na 90% ciastocne precalunovat do latky. Co som si ale tiez uvedomil, ze auto hrkoce, drnci, skace. Postupne sa mi dari eliminovat nejake tie zdroje hrkotania, ale vsimol som si ze pri prejazde vacsej nerovnosti, vo vacsej rychlosti, auto nadskoci a ozve sa celkom rana, nekona sa nejake prijemne prepruzenie, ale skor opak, je to celkom tvrde. Predpokladam preto, ze tlmice uz asi maju najlepsie za sebou. Aj chalan co mi menil strechu mi hovoril ze tlmice sa mu nezdaju. Uvazujem teda ze to este necham pozriet mechanikovi, ale ratam ze by komfortu pomohla ich vymena. Preto by som prijal par rad od skusenejsich.

- ratam ze pri vymene tlmicov, bude treba vymenit aj pruziny, este nieco by ste odporucili?
- ak mi nejde o znizenie, nastavovanie, odporucili by ste OEM tlmice + pruziny?
- ak by som ostaval pri serii, mam sa orientovat na original Mazda diely, alebo mate dobre skusenosti z nejakou druhovyrobou? (napriklad na autokelly su dost rozdiely, Monroe a Sachs za cca 80 EUR / kus, NIPPARTS okolo 50 EUR / kus)
- na US forach som sa docital ze kvoli tomu ze NAcka maju dost kratku drahu pruzenia, casto sa dostavaju na dorazy a tym padom su dost drncave, odporucaju tam na zvysenie komfortu jazdy OEM tlmice plus tuhsie pruziny, nie kratsie, len tuhsie, niekto skusenost s takymto riesenim?

Dakujem krasne za pomoc ;)
1992 NA 1.6 85kW Brilliant Black
Uživatelský avatar
Myso109
 
Příspěvky: 109
Registrován: 07 zář 2017, 16:42
Bydliště: Trnava

Re: NAcka zlepsenie komfortu jazdy

Příspěvekod Beny » 18 zář 2018, 19:47

Podvozkově nemůžu sloužit, samotnýho mě to čeká. Ale co zamezí rachocení dveří jsou tvrdý silentbloky. Až jsem tu svojí herku nepoznával jakej je to rozdíl a to jsem k tomu přistupoval dost skepticky.
ex: Almera Gti SR20DE; Crf 450R Supermoto
daily: Primera P11 SR20DE
weekend: MX 5 NA
Beny
 
Příspěvky: 130
Registrován: 11 úno 2018, 12:57
Bydliště: Katovice

Re: NAcka zlepsenie komfortu jazdy

Příspěvekod TeeJay » 18 zář 2018, 21:29

Jestli ti jde o komfort, tak to musí fungovat tak jak má. Takže ideálně nové pružiny i tlumiče, nebo ověřený jetý podvozek. A určitě OEM. Netřeba originál díly, stačí druhovýroba. Tuším, že KYB dělá dobré, ale možná si to pletu, to bude vědět někdo jiný. A myslím, že by ti posloužil set z NB (s NB horním uložením). Věřím, že i s Bilsteinem bys byl spokojený, protože to rozhodně není příliš tvrdý podvozek. Opět za předpokladu, že k němu máš odpovídající pružiny.

Tužší pružiny pomůžou komfortu jen výjimečně, tzn. pokud jsi fakt furt na dorazech. Jak to má NA, nevím, ale NB s origo podvozkem na to netrpí. Ale zapomeň na to, že seženeš tužší pružiny originální délky. Všichni o nich mluví, ale nikdo je nikdy neviděl :D ale ne, sám jsem měl pružiny z Mazdaspeed NBfl, které jsou tvrdší o nějakých 32%, ale ty se prakticky sehnat nedají a já už je prodal dál i s tlumiči.

Dokonce můžeš mít příjemně měkký podvozek i s kvalitním stavitelným podvozkem za 1000€+ (samozřejmě na měkké nastavení), ale nepředpokládám, že bys chtěl tolik investovat, když takovej podvozek vůbec nepotřebuješ.
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1484
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: NAcka zlepsenie komfortu jazdy

Příspěvekod hroche » 18 zář 2018, 21:31

já jsem propagátor seriových pružin a tlumičů KONI sport, komfot se mi výrazně zvýšil když jsem je nasadil
zkušenost s tvrdýma silenblokama dveří nemám tak nemůžu posoudit zda to má přínost.
mě osobně teda dělá největší zvukový bordel kostra střechy. je jedno zda je natažená/stažená, kde některé výztuhy už jsou na čepech s velkou vůlí a při přejezdu nerovností je to neuvěřitelnej rachot.

ještě k těm tlumičům, měl jsem i bilsteiny z druhovýroby a nebyl jsem s nima moc spokojen. přišlo mi to takový uskákaný.
hroche
 
Příspěvky: 1335
Registrován: 08 říj 2012, 13:17

Re: NAcka zlepsenie komfortu jazdy

Příspěvekod Blix » 19 zář 2018, 00:44

NAčko má gumové dorazy tlumičů a jezdí na nich prakticky pořád, pokud je máš ještě původní tak jsou už ztvrdlé na kámen. Trochu pomůže jejich výměna za nové, více výměna za moderní pěnové dorazy - pohlcují energii. Já použil zadní dorazy pro Golf IV, žluté pro sportovní podvozek (obyč bílé byly strašně měkké), uřezané na 58/65mm. Za 300Kč to teď umí pohlcovat velké nerovnosti. Výběr je velký.

Mnohem lepší je prý dát horní uložení tlumičů z NB , pěnové dorazy NB, ale musíš dát i NB tlumiče a snad i pružiny? Tam kde NA má dva kusy gumy jezdí NBčka na komfortní pěňičce :D

Co se týče tlumičů mám zkušenosti s KYB a SACHS na několika autech a upřímně nevím. SACHS mi přijdou měkké, KYB zase přehnaně tuhé. Obojí by měly být dvoupláště, Blisteiny jako jednoplášt by měly být udrncanější.

EDIT: Než budeš kupovat dorazy dveří pohraj si s nastavením stávajících, i ta miska do které zapadají se dá dotvarovat.

Sám bych potřeboval vyměnit vyměklé pružiny ale nevím za jaké, bojím se že aftermarket mi z toho udělá offroad. Doporučíte něco?
1991 Mazda Miata (US)
Blix
 
Příspěvky: 60
Obrázky: 1
Registrován: 14 zář 2017, 07:38
Bydliště: Ostrava

Re: NAcka zlepsenie komfortu jazdy

Příspěvekod Renee » 19 zář 2018, 07:20

Mě paradoxně přineslo zlepšení komfortu snad o stovky procent když jsem uhoupané origo tlumiče (ale v pohodě funkční) vyměnil za Meistery a nastavil je na relativně tvrdé. Každej hrb v NAčku cítíš tak či tak, teď auto prostě každou nerovnost pěkně okopíruje místo aby se pak vlnilo jak loď. Za mě tedy jednoznačně pořádnej komplet podvozek, měnění jednotlivejch komponentů snad nikoho neuspokojilo, co jsem po internetu viděl.
1993 NA 1.6 85kW. 6q, 4.1 torsen, MeisterR. How did that happen?
Renee
 
Příspěvky: 848
Registrován: 18 čer 2016, 09:29
Bydliště: Praha

Re: NAcka zlepsenie komfortu jazdy

Příspěvekod hroche » 19 zář 2018, 08:43

Renee píše:Za mě tedy jednoznačně pořádnej komplet podvozek, měnění jednotlivejch komponentů snad nikoho neuspokojilo, co jsem po internetu viděl.


s tímhle souhlasím. stálo to hodně peněz než jsem tohle pochopil
hroche
 
Příspěvky: 1335
Registrován: 08 říj 2012, 13:17

Re: NAcka zlepsenie komfortu jazdy

Příspěvekod Myso109 » 19 zář 2018, 09:39

Pani dakujem za reakcie. Vylucil by som kupu nejakeho komplet stavitelneho podvozku. Jednak nemam v plane tolko do to investovat, jednak stelovaci podvozok by som nevyuzil, neviem si predstavit ze by som sa hral s nastavenim. Zatial mi ako vhodna alternativa pride OEM tlmice + OEM pruziny, vybral by som nieco z druhovyroby, cital som celkom pozitivne reakcie na KYB. Myslim ze uz len vymena vsetkych komponentov (dorazy, tlmice, pruziny) aj ked "len" OEM by mohla byt dost citelna, pretoze predpokladam ze vsetko je na aute este povodne a tym padom uz po tych 25 rokoch a cca 110 000 km uz dost opotrebovane, unavene. Tie dorazy by som vymenil za penove. Kedze som ale v tomto dost mantak, bolo by mozne to trochu viac rozviest? Blix, ak to spravne chapem, ty si pouzil tieto (https://www.autokelly.sk/Product/XS-1J0 ... 2;33573567) a skratil si ich, ano?
1992 NA 1.6 85kW Brilliant Black
Uživatelský avatar
Myso109
 
Příspěvky: 109
Registrován: 07 zář 2017, 16:42
Bydliště: Trnava

Re: NAcka zlepsenie komfortu jazdy

Příspěvekod vhml » 19 zář 2018, 10:38

Dle popisu jsou tvým největším problémem rány na zadní dorazy. Tudíž přestavět zadek na NB, dát nové tlumiče , pružiny bych prozatím nechal, případně přidal podložku pod pružinu a vidělo by se.
vhml
 
Příspěvky: 1023
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: NAcka zlepsenie komfortu jazdy

Příspěvekod Myso109 » 19 zář 2018, 10:46

vhml píše:Dle popisu jsou tvým největším problémem rány na zadní dorazy. Tudíž přestavět zadek na NB, dát nové tlumiče , pružiny bych prozatím nechal, případně přidal podložku pod pružinu a vidělo by se.


Cize nechat predok tak a dozadu NB ulozenia + tlmice a pouzit sucasne pruziny?
1992 NA 1.6 85kW Brilliant Black
Uživatelský avatar
Myso109
 
Příspěvky: 109
Registrován: 07 zář 2017, 16:42
Bydliště: Trnava

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků

cron