Stránka 2 z 3

Re: Převodovka 5 vs 6 stupňů

PříspěvekNapsal: 27 led 2019, 19:32
od Krivak
4.3 a 4.44 je naozaj aj za mňa ideal na nejake to dual duty auto, alebo auto čisto na zábavu. Obeda za vyššie otáčky už je pomerne značná, ale ja mám napr. 4.625 a 5q. 6q pôjde s novým motorom, na obyčajný motor je to už trochu nerozumná kombinácia. Je to otázka priorít, to auto vie s krátkym prevodom naozaj pekne páliť aj bez veľkého výkonu.

Díky ;)

Re: Převodovka 5 vs 6 stupňů

PříspěvekNapsal: 27 led 2019, 21:25
od Tuleň
To už musí být overkill :D já bych to viděl na 6q + 4.1 + lehký setrvak. To se musí dát použit i normálně.
4.3 + 6q či 4.6, to musí otáčky padat tak o 300 rpm :D
Na druhou stranu to může být sranda

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

Re: Převodovka 5 vs 6 stupňů

PříspěvekNapsal: 27 led 2019, 22:08
od TeeJay
Tuleň píše:To už musí být overkill :D já bych to viděl na 6q + 4.1 + lehký setrvak. To se musí dát použit i normálně.
4.3 + 6q či 4.6, to musí otáčky padat tak o 300 rpm :D
Na druhou stranu to může být sranda

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

6q + 4.1 + lehký setrvák mám a normálně se to použít dá :)

S 4.6 by to bylo ale stále použitelné, ne že ne, ale samozřejmě zase o něco méně. Při 90 km/h série 5q s 4.1 točí cca 2767 RPM, 6q s 4.1 cca 2865 RPM, 6q s 4.6 cca 3215. To je větší rachot, ale furt v mezích běžné použitelnosti.
Viz excel (ano, i ten co jsi postnul pochází ode mě :D)

Re: Převodovka 5 vs 6 stupňů

PříspěvekNapsal: 27 led 2019, 23:02
od spooon
jarka -> díky. Tak to budu o 6q taky uvažovat.

4.6 je už trochu mimo. Při dálničních 130 točit skoro 5 tisíc :-D

Re: Převodovka 5 vs 6 stupňů

PříspěvekNapsal: 27 led 2019, 23:07
od Tuleň
TeeJay - tvoje téma mi jen výběr součástek potvrdilo :D a jak psal M8. Tomu nechybí výkon, tomu chybí špéra :D
Vidíš, já jsem měl za to, že je to schéma je z miata.net, v tom případě sorry za copyright :D


Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

Re: Převodovka 5 vs 6 stupňů

PříspěvekNapsal: 27 led 2019, 23:22
od TeeJay
spooon píše:jarka -> díky. Tak to budu o 6q taky uvažovat.

4.6 je už trochu mimo. Při dálničních 130 točit skoro 5 tisíc :-D

S 6.q a 4.1 je to 4140 RPM. Pro 130 km/h je třeba 4645 RPM. Těch 500 RPM už není takovej rozdíl, omezovač stále daleko :D

Re: Převodovka 5 vs 6 stupňů

PříspěvekNapsal: 27 led 2019, 23:25
od jarka
Lepší než to podtáčet :) . Bych to neviděl tak kriticky, ve vyšší rychlosti se to dobře chladí a zatěž je minimální, motor se jen převaluje. Jsem s tím jel na ring a ani to nežralo, cestou tam jen za 8,5l. Ale už kombinace 6q a 4,1 převodu je super a když se k tomu podaří lehký setrvák tak je z toho rázem jiný auto.

Re: Převodovka 5 vs 6 stupňů

PříspěvekNapsal: 27 led 2019, 23:40
od Tuleň
Při 130 možná, ale když člověk jede po té dálnici, tak mechanický tempomat chce víc. Ještě víc! A tam je každý zbytek otáček do omezovače k dobru :D

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

Re: Převodovka 5 vs 6 stupňů

PříspěvekNapsal: 28 led 2019, 09:26
od Renee
spooon píše:jaký jsou vlastně k mání stálý převody? 4,1 (5q NB) 3.91 (6q NB), 4,3 (nevím u čeho) a ještě nějaký?

Pokud vím tak sériově byly 3.6 (6q NB), 3.9 (nějaká anniversary nebo sportive nebo nevím co to je za edici), 4.1 (5q NB a NAfl) a 4.3 (NA před fl)

Re: Převodovka 5 vs 6 stupňů

PříspěvekNapsal: 28 led 2019, 19:13
od AndrewG
Ako som písal na sériové auto je 4.6 určite moc aj to môže byť pomalšie.... Ja budem mat limiter blízko k 9000ot a power and od 5000ot rozumny