Zdravím (nejen) majitele NC , které zlobí kolísavý volnoběh. Dnes jsem vyčistil škrtící klapku, trvalo to celé hodinu i se zkušební jízdou a není k tomu potřeba žádné speciální nářadí ani um, takže se není čeho bát. Výsledek je excelentní, auto krásně drží volnoběžné otáčky bez náznaků kolísání, zlepšily se i teplé starty. Jen si dejte pozor, ať něco nespadne dolů do motoru a samozřejmě do sání, to by byla nepříjemná komplikace. Jinak je to ale snadná operace s nečekaně dobrým výsledkem.
Ahoj, mi kolísal volnoběh celkem dost, že mi auto při pokusu o rozjetí skoro pokaždé chcíplo, v servisu zjistili, že je to vadným termostatem, který vyměnili, každopádně toto jsem nevěděl, že může pomoct
Já jsem to řešil minulý týden a jak píše Cafe-racer ,po vyčištění škrtící klapky je to úplně jiné kafe , Je ale fakt ,že na minulé Mazdě NB jsem to musel řešit i novými kabely ke svíčkám...
MX-5 NB 1,6,1999 - Black EX,MX 5 NC 2006 1,8 Black too
Tak po půl roce stání, jsem nastartoval a klasika houpání volnoběhu, tak jsem se názorně pokusil otestovat rozdíl. Vzal jsem klapku a vyčistil čističem na brzdy, vnitřní strana byla vcelku špinavá, ale nejvíce pomohlo vyčištění těch usazenin kolem kolmé pozice. No co říct, jen že to pomohlo