Vysoke volnobezne otacky pri zohriatom motore...

Vysoke volnobezne otacky pri zohriatom motore...

Příspěvekod kubec99 » 13 dub 2011, 23:35

Ahojte,
chcel by som vas poziadat o radu. V poslednej dobe sa mi zacala prejavovat taka zavada, ze mi po zohriati motora obcas zacne na chvilu ist auto len na 3 valce a potom zvycajne samo nabehne na 4 valce. Tento problem som skusal riesit vymenou sviecok (nepomohlo), vymenou svieckovych kablov (nepomohlo), teraz vaham ako mam dalej postupovat pri vylucovani dalsich moznosti. Myslim ze uz su pravdepobne len 2 moznosti, co by to mohlo sposobovat. Bud vadne jedno z vysokonapatovych trafakov (cievok) alebo vstrekovac. Ako by som mohol vylucit jedno z nich? Pomoze mi v tomto pripade ist na diagnostiku? Niekde som cital ze na MX-5 sa s diagosikou neda nic zistit. Je to pravda?
Od tej doby co sa mi par krat prejavila tato zavada, mi blbnu volnobezne otacky. Ked je auto zohriate a uberiem plyn, tak zostane volnobeh zhruba na 1400 ot/min a ak nepohnem s plynom, tak zhruba po 10 sekundach klesnu na cca 800 ot/min a tam uz sa udrzia. Toto spravi po kazdom pridani a ubrati plynu. Ako sa daju nastavit volnobezne otacky na MX-5? Mohlo sa tym chodom motora na 3 valce poskodit nieco? Albo nebodaj motor nabehol do nejakeho ochranneho rezimu, ze si drzi vyssi volnobeh?
Prosim pomozte mi. Neviem ako mam dalej postupovat.
Dakujem

LUBOS
Obrázek
NBfl Sportive r.2001 1.8l, Torsen, 6st. prevodovka, BC Racing 6/5, Buddy Club P1 Racing SF...
Uživatelský avatar
kubec99
 
Příspěvky: 249
Obrázky: 8
Registrován: 09 bře 2010, 01:54
Bydliště: Okres Ilava SLOVENSKO

Re: Vysoke volnobezne otacky pri zohriatom motore...

Příspěvekod Krenstik » 14 dub 2011, 09:15

Zkusil byl ještě vyčistit klapku a zkontrolovat jetli ti někde nemá tendeci dosávat vzduch, prasklá hadice atd. Spíš by se asi projevovalo lehce jinak ale určitě bych koukl.
Mazda 3 a k tomu nějaký fašista.....
Uživatelský avatar
Krenstik
 
Příspěvky: 743
Obrázky: 36
Registrován: 18 úno 2010, 20:46
Bydliště: Brno

Re: Vysoke volnobezne otacky pri zohriatom motore...

Příspěvekod kubec99 » 14 dub 2011, 14:18

Aky je postup cistenia skrtiacej klapky? Este som to nikdy nerobil a asi by som sa toho aj bal, aby som tam volaco nedomrvil:-) Co som si tak pozeral ceny, tak skrtiaca klapka je dost draha zalezitost.
Co mi vlastne drzi volnobezne otacky? nejaky ventil? alebo senzor? Ako ich mozem nastavovat?
Obrázek
NBfl Sportive r.2001 1.8l, Torsen, 6st. prevodovka, BC Racing 6/5, Buddy Club P1 Racing SF...
Uživatelský avatar
kubec99
 
Příspěvky: 249
Obrázky: 8
Registrován: 09 bře 2010, 01:54
Bydliště: Okres Ilava SLOVENSKO

Re: Vysoke volnobezne otacky pri zohriatom motore...

Příspěvekod Zaplik » 14 dub 2011, 14:53

vypadá to na volnoběžnej ventil, ten je zespoda na klapce a pomocí něho si jednotka řídí volnoběh, je docela možny že se ti zasekává, mě osobně se to už stalo, rozdělat a vyčistit bohužel nejde ale pasuje tam i z jiných aut (např. ho má i hodně fordů), volnoběh se dá nastavovat i ručně šroubem co je naboku navrchu klapky ale nemá to smysl když je tam ten ventil, já to zkoušel i bez něho ale je rozdíl nezi studenym motorem a zahřátym takže sem stejně musel sehnat novej ten ventil, jinak v hodně případech se stává ,že např. při dojíždění do křižovatky s vyřazeným kvaltem padaj otáčky hodně dolu a to způsobuje taky tady ta věc :lol:
bez turba dneska jezdí už jen sekačky
Zaplik
 
Příspěvky: 502
Registrován: 02 led 2010, 20:16
Bydliště: olomoucko

Re: Vysoke volnobezne otacky pri zohriatom motore...

Příspěvekod Vavris » 15 dub 2011, 10:39

Výborně, zrovna tohle jsem potřeboval vědět :mrgreen: A pak že 2x nevstoupíš do stejné řeky. Opět u auta asi budu nejvíc bojovat s korozí a volnoběhem :mrgreen:
back in the business 8-)
Uživatelský avatar
Vavris
 
Příspěvky: 1439
Registrován: 13 led 2011, 23:40

Re: Vysoke volnobezne otacky pri zohriatom motore...

Příspěvekod kubec99 » 19 dub 2011, 15:10

Chlapy, a aku mate skusenost s diagnostikou na MX5?
Dokaze mi povedat, ci pracuje zle vstrekovac alebo cievka? Nebude to zbytocne vyhodenych 20€ za diagnostiku? Niekde tu na fore som cital ze diagnostika na MX5 nic konkretne nepovie. Je to pravda?
Obrázek
NBfl Sportive r.2001 1.8l, Torsen, 6st. prevodovka, BC Racing 6/5, Buddy Club P1 Racing SF...
Uživatelský avatar
kubec99
 
Příspěvky: 249
Obrázky: 8
Registrován: 09 bře 2010, 01:54
Bydliště: Okres Ilava SLOVENSKO

Re: Vysoke volnobezne otacky pri zohriatom motore...

Příspěvekod Borgi » 21 dub 2011, 05:59

Ona ti doopravdy moc nepovi, mx-5 je jeste hodne stare auto
Uživatelský avatar
Borgi
 
Příspěvky: 761
Registrován: 11 úno 2010, 09:03

Re: Vysoke volnobezne otacky pri zohriatom motore...

Příspěvekod Zaplik » 21 dub 2011, 07:41

Diagnostika nemá vůbec žádnej smysl, a už vůbec se tomu nedá věřit :lol:
bez turba dneska jezdí už jen sekačky
Zaplik
 
Příspěvky: 502
Registrován: 02 led 2010, 20:16
Bydliště: olomoucko

Re: Vysoke volnobezne otacky pri zohriatom motore...

Příspěvekod kubec99 » 21 dub 2011, 12:10

Aha... hmmm. Takze idem strielat od brucha... Najprv vymenim cievku a uvidim ci to pomohlo:-(
Este k tomu ventilu volnobeznych otacok motora. Uz ste ho niekto vymienali? Da sa nejak zmerat alebo skontrolovat ci je zly prave on?
Vraj existuje nejaka alternativa z Fordu. Viete mi poradit konkretny typ??? Lebo ten original vychadza 338€ ak sa nemylim.
Inak,pekne velkonocne sviatky vam prajem :-)
Obrázek
NBfl Sportive r.2001 1.8l, Torsen, 6st. prevodovka, BC Racing 6/5, Buddy Club P1 Racing SF...
Uživatelský avatar
kubec99
 
Příspěvky: 249
Obrázky: 8
Registrován: 09 bře 2010, 01:54
Bydliště: Okres Ilava SLOVENSKO

Re: Vysoke volnobezne otacky pri zohriatom motore...

Příspěvekod Ryba » 21 dub 2011, 12:15

btw vstřiky by ti mohl otestovat Borgi, ta jeho jednotka by to měla umět :)
Uživatelský avatar
Ryba
špion
 
Příspěvky: 1031
Registrován: 26 led 2010, 01:02

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků